Zupa melonowo-miętowa z kokosowym ryżem i kolendra

in #polish6 years ago

A30C5192-D2C8-45B6-BD1D-BDD5740CACCC.jpeg

Jeśli macie ochotę na wspaniały chłodnik na uplane dni z owoców i warzyw, które gasza pragnienie zapraszam do wypróbowania przepisu, który prezentuję. Danie to jest smaczne i w wersji z ryżem nadal lekkie, lecz już sycace.

Znalazłam podobna wersję kilka lat temu, ale przepis nie mógł się doczekać realizacji. W końcu dzięki @veggie-sloth ma on szansę wychynać z czeluści mej szafki z przepisami.

Ostatnio zachwyciłam się gazpacho z postu @veggie-sloth. Cudownie aromatyczna i smakowita zupa na zimno rozpaliła we mnie chęci by próbować jej podobne.

Ten chłodnik robi sie błyskawicznie. Gotowanie ryżu, w zależności od tego jaki macie na stanie, może przedłużyć cały proces. Zawsze można ryż dzień wcześniej ugotować. Proporcje składników możecie zmieniać według pragnienia. Nie ma tutaj opcji popsucia dania poprzez dodanie zbyt wielkiej ilości melona;) Ogólnie rzecz ujmujac: robicie koktajl, podajecie z jogurtem i przegryzacie ryżem.

Do dzieła!

Na zupę:

  • połowa melona (oczyszczony i pokrojony w kostkę)
  • 2 średnie ogórki (u mnie ze skórka)
  • sok z 2 limonek
  • garść liści mięty
  • pól szklanki kostek lodu
  • 2 łyżki oliwy
  • zabek czosnku
  • sól
  • pieprz
  • grecki jogurt do podania

Na ryż:

  • 2 szklanki ugotowanego białego ryżu
  • pół szklanki wiórek kokosowych
  • szczypiorek
  • kolendra
  • mięta
  • sól, pieprz
  • oliwa

By przygotować zupę miksujemy składniki oprócz jogurtu. Podajemy natychmiast z kleksem tegoż jogurtu i listkami mięty.

718B08C8-8E54-4A9A-91FB-C798692CF55B.jpeg

Danie ryżowe też polega na wymieszaniu wszystkich składników. Można je zrobić bardzo intensywne smakowo - sporo ziół i kokosu, lub delikatnie zbalansować ilość ryżu, wiórek i zieleniny. Ja wybrałam tę ostatnia wersję. Ryżowe cudo było niesamowite samo w sobie!

75E1764C-0E99-4C58-AC8E-C3CC8F5EE9EF.jpeg

4BCEF617-9F7A-4758-97FE-665BFBC93059.jpeg

Jeśli chcemy ziołowy ryż jeść na ciepło to proponuję podgrzać same ziarna z kokosem i oliwa. Zieleninę dodajemy na końcu by nie straciła barwy.

135C7076-AE26-439A-853E-5A0617E1006E.jpeg

Bawcie się dobrze przygotowujac te pyszności!

Z chęcia poczytam komentarze i uwagi. A może podacie przepisy na kolejne zupy z lodówki na tegoroczne upały?

Sort:  

Dziękuję! :) Prościutkie, zrobie na 100%, szczegolnie, że upały i przy gotującym się bigosie nie ma co stac! :)

Dobry wybór;)
Mam nadzieję, że przepis na dobre się u Ciebie zadomowi.

Ale extra zupka! Chetnie zrobie. Ja stworzylam chlodnik z botwiny w wersji surowej - zerknij sobie jak chcesz. Twoj napewno sprobuje. Pozdrawiam!

Dziękuję za komentarz! Botwinkę posiałam I czekam aż urośnie. Będę działać!

Och! Aż poczułem świeżość i soczystość tego melona 🍈 Uwielbiam takie obiady latem 😊 Też mam swój przepis na chłodnik coby w upały nie stać nad bigosem jak to w punkt ujął @veggie-sloth 🤣

Podzielisz się? Czas by odkrywać nowe przepisy na takie zupy:)

Jak tylko przyjdą prawdziwe upały na pewno będę przygotowywać chłodniki, więc popstrykam trochę zdjęć ;))

Będę czekać!

@sweetandbeyond ale super! muszę koniecznie spróbowąć! sama robiła tylko zieloną zupę szparagi/roszponka/ziemniaki/mascarpone/mięta i por/rukola/cytryna/mięta jeśli dobrze pamiętam - iekawe zakup, ale twoje jeszcze ciekawsze, z melonem! dzięki za inspiracje :)