You are viewing a single comment's thread from:

RE: Sposób na biznes: Działalność nierejestrowana

in #polish6 years ago (edited)

Fajny "poradnik". :D
Ustawa sama w sobie jest fajna, ale ma wiele niedopracowań i tak naprawdę jest według mnie picem na wodę.
Miesięczny PRZYCHÓD 1050 zł to naprawdę niewiele. Przykładowo.
Kiedy były plany tej ustawy myślałem sporo nad zaczęciem sprzedawania talii kart. Siedzę w tym temacie, sporo ludzi handluje taliami kart na grupach, ale oczywiście na "czarno". Ja nigdy tak nie robiłem, więc chciałem coś takiego dzięki tej ustawie zacząć robić legalnie, widziałem fajną opcję dodatkowego zarobku. I co się dzieje w tym momencie?
Kupując np. 12 talii kart (bo tak są pakowane paczki i wychodzi taniej) płacę załóżmy 500 zł. Sprzedaję je nieco ponad 2 razy drożej i mam z tego załóżmy 1100 zł. Zarobiłem 600, a w tym momencie mam już przekroczony limit i powinienem założyć działalność gospodarczą, dodatkowo zapłacić podatek i wychodzi, że zarobiłem 402 zł, a nie odliczyłem jeszcze kosztów ZUSu. Potencjalnie więc, zarabiam mniej niż inwestuję. Nie wydaje się to głupie? Dodam, że takie 12 talii kart mogłoby na jakiejś grupie pójść w jeden dzień, a co z z 30 kolejnymi w miesiącu?

Patrząc teraz od innej strony - nawet na rękodzieła.
W koszty nie możesz sobie wrzucić materiałów. Przychód masz niby wielki, a tak naprawdę zarabiasz grosze. Mam dobry obraz, bo mama robi na drutach, ale tylko hobbystycznie i tak naprawdę nie opłacałoby się tego w żadnym stopniu sprzedawać, bo koszty wełny są proporcjonalnie czasami nawet podobne do ceny, za jaką trzeba byłoby sprzedać towar. Szczególnie, jeżeli podatek będzie od przychodu, a nie od dochodu. Tylko wtedy widzisz. Jak może być podatek od dochodu, jak ty masz udokumentować przychód maksymalnie 1050 zł miesięcznie, a nie dochód. Według mnie to mydlenie oczu, ale widzę w tym projekcie przyszłość, która może kiedyś nastąpi.

Sort:  

Z tymi kosztami, to zobaczymy jak będzie. Narazie nigdzie nic o tym nie podają (jest to jeszcze nieuregulowana kwestia i trzeba poczekać na interpretację MF).
Jasne, że przychód jest na niskim poziomie, ale moim zdaniem dobre i to. Są osoby, które skorzystają na takiej formie działalności.
Natomiast nie zmienia to faktu, że pierwotne założenia projektu były zupełnie inne.
No cóż... Jak to mówią: zobaczymy co przyniesie przyszłość ;)
Pozdrawiam

Znaczy to nie potrzeba żadnej interpretacji według mnie. Jeżeli możesz mieć maksymalnie 1050 zł przychodu, to wiadomo, że będzie podatek od przychodu. Innego rozwiązania raczej nie będzie.
Również pozdrawiam! :D