You are viewing a single comment's thread from:

RE: Ty zawsze...! Ty nigdy...!, Dlaczego, powinieneś, ale i... chcę Cię przelecieć. Niebezpieczne słowa czyli czemu coraz częściej się kłócimy?

in #polish6 years ago (edited)

Ale... :D
Z NLP nigdy nie "pracowałam", mówiąc szczerze jakoś instynktownie mnie od tego odrzuca, być może niesłusznie - nie poznałam tej techniki na tyle dobrze, by ją krytykować. Wiem, że wiele osób z kręgu psychologów czy terapeutów zapoznaje się z tą techniką, bo jest to jedno z wielu "narzędzi", które mogą pomóc ich klientom np. w zmianie błędnych przekonań na swój temat. Jednak to nie jest takie hokus-pokus, jak wgranie programu na komputer i trzeba zmian także na innych poziomach życia.
Słusznie zauważyłeś, że pewne osoby łatwiej zmanipulować niż inne, bo np. mają słaby kontakt z własną intuicją (która zawsze sygnalizuje, gdy coś nie gra), albo pozostają w bliskiej relacji z manipulantem.
Zresztą... temat rzeka.

P.S. przeczytałam ten mini poradnik, który podlinkowałeś... cóż. Skojarzyło mi się z hasłami typu: zastosuj te trzy proste kroki, by pozbyć się tłuszczu już na zawsze!

Sort:  

P.S. przeczytałam ten mini poradnik, który podlinkowałeś... cóż. Skojarzyło mi się z hasłami typu: zastosuj te trzy proste kroki, by pozbyć się tłuszczu już na zawsze!

Dokładnie tak :-)

Z NLP nigdy nie "pracowałam", mówiąc szczerze jakoś instynktownie mnie od tego odrzuca

I chyba słusznie. Po pierwsze polecam broszurkę "O sztuce wbijania gwoździ czyli teoria i praktyka NLP w oczach psychologa społecznego", która o ile dobrze pamiętam wskazuje, że skuteczność tego programu jest co najmniej wątpliwa. A po drugie, mnie osobiście jakoś to trochę obrzydza. Zwłaszcza kursy typu "Jak dzięki NLP zdobyć każdą kobietę". :-)