Żegnaj, ástin mín.

in #polish5 years ago (edited)

Śnieg nigdy nie topnieje
w małżowinach trolli
które świt na wrzosowisku
zamienił w kamienie
rzeki płyną
rozrastają się zbocza mleczy
ale stary lód lśni
w skalnych uszach
przez wieki

Sigurbjörg Þrastardóttir, Epoka Lodowcowa, tłumaczenie Olga Hołownia


Wróciłam, ale niecała.

Okulary przeciwsłoneczne wypadły z kieszeni, przy lodowcu.

Rękawiczka została na wulkanie, czarnym jak ona.

Po niezmierzonej pustce rozbiegłam się na wszystkie strony świata.

Lodowy pancerz serca rozpadł się na milion kawałków...

i pojawił się ogień.

IMG_20190822_202930.jpg

Opadłam zielonym płaszczem na wygasłą kuźnię Hefajstosa

i tysiącem wodospadów spłynęłam do oceanu.

Źdźbła moich włosów splątał wiatr...

a emocje wysypały się ze mnie prawie wszystkie, gdy patrzyłam w niebo i czas było wracać.

Żegnaj, ástin mín.

Jaka dziwna cisza we mnie, jaki spokój.

Ale też wiatr, deszcz, tęcza, słońca trochę i chmur. Piasek czarny pod stopami i ogień tuż pod powierzchnią ziemi.

Mroźna noc z wijącą się wstęgą zorzy, gorąca pieszczota wody ze źródła, kłaniające się, miękkie łany traw.

Rumowiska zastygłej lawy, ślady śmierci, eksplozja życia. Bezkresne przestrzenie kradnące oczy.

Szept deszczu, diamenty na plaży, duszący oddech samego diabła.

Milczenie starego lodu, szmaragdowy dywan wpełzający na zbocze wulkanu.

Wzrok umierających w jaskini trolla mew. Elfy łaskoczące w ucho promykiem słońca.

Mam to, przywiozłam w sobie. Ale słowa zgubiłam... zaniemówiłam, oniemiałam, zapomniałam języka w gębie.

Staram się od tygodnia odzyskać swadę, ale czuję się jak dziecko nowonarodzone, pełne plątaniny odczuć, wrażeń i emocji, których w żaden sposób nie potrafi nazwać i wyartykułować.

Niech się kłębią na razie, niech szaleją. Miłość to, czy zauroczenie - czas pokaże.


Fragment wiersza zaczerpnięty stąd: https://przekroj.pl/kultura/epoka-lodowcowa
Fotki by @wadera

Sort:  

Pretty landscapes, thanks for share

o rajusiu, a coś Ty dziecko drogie właśnie przeżyła?
tyle osób śpi za życia i NIGDY tego nie zaznaje.
spotkania z pogubioną częścią siebie. taką nagą i prawdziwą.
aż łzy w oczach. że to się czasem dzieje ludziom naprawdę.

teraz wiadomo, gdzie milion Twoich kawałków; cudownie, bo już wiesz, że będziesz tam po nie wracać.

poezję nam tu napisałaś 💚
a zdjęcia - to już nic nie powiem.

❤️
I pytanie, czy ja już tam byłam wcześniej i pojechałam się odnaleźć, czy raczej teraz zostawiłam część siebie...

Chce mi się płakać, nic innego nie umiem napisać jak patrzę na ten raj.
Życzę Ci abyś wróciła tam jeszcze, tam albo w inne miejsce, gdzie będziesz szukała siebie, albo gdzie znowu pogubisz kawałek po kawałeczku.
Piekne zdjęcia, cudownie jest na nie patrzeć.

Dziękuję ❤️
Raj, który powstał z piekła... o czym przypominają pola zastygłej lawy, których nie da się objąć wzrokiem. Można jechać i jechać i jechać... i to się nie kończy.
I tak dziwnie jest być jednocześnie szczęśliwym i tęsknić bardzo. Za wyspą, za krajobrazem, czy może za sobą..?

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @lesiopm, kuratora #pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @pl-travelfeed! Twój post jest naprawdę wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu publikowanym na koncie @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Piękny klimat - na zdjęciach i w tekście. Miałam okazję tam być (może nie w tych samych miejscach), i wiem co czujesz ;)

Dziękuję :) Mnie jest strasznie mało po tym wyjeździe, chociaż obiektywnie patrząc zobaczyłam sporo jak na niecałe dwa tygodnie... głównie z nosem przyklejonym do szyby samochodu, ale nie było możliwości zatrzymania się w każdym zachwycającym miejscu.

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRAIL" o łącznej mocy ~0.17$. Zasady otrzymywania głosu z traila @sp-group-up znajdziesz w ostatnim raporcie tygodniowym z działalności @sp-group, w zakładce PROJEKTY.

@michalx2008x

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Rewelacyjne te zdjęcia :)
szczególnie mi sie to pierwsze i ostatnie podoba.
Super

Dziękuję bardzo! Przyjemnie to od Ciebie usłyszeć :)

Rewelka :) Tak krótko, ale na gorąco. Widać, że wszystko jest tutaj napisane szczerze, nie ma sztuczności, takie coś aż przyjemnie się czyta :)

Dzięki, @sethrollins1995 🙂

Posted using Partiko Android