Co to jest ASMR?

in #polish6 years ago

Witam!!! Dzisiaj przychodzę do was z tematem który mocno się wiąże z tym co robię, czyli piszę od czasu do czasu o moich snach. ASMR jest tutaj też ważną rzeczą dlatego wytłumaczę co to jest i co takiego wnosi do naszego życia przed snem. Zapraszam!!!

ASMR jest to wywoływanie za pomocą szeptów/cichego mówienia i różnych dźwięków takich jak plusk wody, czy szeleszczenie foli przyjemnego mrowienia w okolicach szyjnych, głowy i całego ciała. Ja osobiście odczuwam mrowienie prawie na całym ciele oprócz nóg. Są też osoby które w ogóle nie odczuwają ASMR.

ASMR jest wykorzystywane przede wszystkim do zrelaksowania się przed snem i ułatwia nam zaśnięcie, rozluźnia nasze mięśnie. Osoby które będą pierwszy raz będą słuchać lub oglądać materiał gdzie ludzie szepczą mogą pomyśleć że to jest seksistowskie, ale po jakimś czasie wyda wam się to całkiem normalne i przyjemne.

Oprócz słuchania ASMR przed snem można wykorzystywać go by się zrelaksować w dzień dobrze nam to robi po wróceniu z tłocznego miejsca. ASMR jest przeprowadzany często w formie dialogu jednostronnego, czyli rozmowa szeptem z odbiorcą, bez oczekiwania na odpowiedź. Również spotkałem się z taką formą w której nie prowadzi się tylko dialog ale powtarza się pojedyncze słowa lub całe zdania. Oprócz tego jak wyżej wspomniałem wykorzystuje się do tego rożne przedmioty i ich dźwięk. Osobiście preferuję sam szept w formie dialogu i najczęściej tego słucham. ASMR dobrze też wpływa na osoby zamknięte na rozmowę z ludźmi. Nie muszą z kimś rozmawiać, ale mają wrażenie że ktoś z nimi rozmawia.

Nie chcę się za bardzo rozpisywać więc podam kilka kanałów z ASMR na YouTube które są prowadzone w fajnym stylu, a oto one:

Pelagea ASMR

Freckle 23 ASMR

Nature Flight

Dla najlepszego efektu zaleca się słuchać na słuchawkach

Sort:  

I dla mnie to nowosc dzieki

Pierwszy raz o czymś takim słyszę, muszę spróbować posłuchać :)

A ja myślałem że już prawie każdy o tym słyszał.

Ja jeszcze nie :) dźwięków muzyki cichych słucham typu woda itp ale nie wiedziałam ze tak to się nazywa. O słuchaniu szeptania nie słyszałam w ogóle.

Mi się wydaje że prawie 2 lata jest to praktykowane na YT. A ja pod koniec 2017 roku się o tym dowiedziałem.

Ciekawe..
Słuchawki na uszach i lecimy z tematem. 😊

Bez słuchawek jest słabo bo próbowałem i nie ma tego odczucia co w słuchawkach. Nawet w słabych słuchawkach się lepiej słucha niż na głośnikach komputera

Ja również pierwszy raz o tym słyszę. Heh doświadczałem tego nie raz ale nie wiedziałem że ma to swoją nazwę :D

Ja już długo słucham i mi się to podoba.