Wiadomo, że najgorzej w Tenkraju.

in #reakcjalast year (edited)

Gdybyśmy słuchali tylko tubylczych autorytetów powiązanych głównie ze lewą stroną polityczną, moglibyśmy wysnuć wniosek, że na szeroko pojętym Zachodzie trawa jest zieleńsza, że tam już równość, wolność i braterstwo, natomiast plemię Polan to rasizm, antysemityzm i zacofanie. Ba, światła pani historyk potrafi nawet empirycznie badać żydowskie sny, potwierdzające jej tezy.

Czytam sobie newsy związane z piłką nożną i trafiłem na ten oto artykuł:
https://sport.interia.pl/real-madryt/news-miarka-sie-przebrala-agenci-viniciusa-sugeruja-mu-radykalny-,nId,6793214
"Kibice Valencii obrażali piłkarza Realu Madryt na tle rasistowskim, wyzywając go od małp, ale również życzyli mu śmierci. Na jednym z nagrać widać, że słyszący to wszystko Vinicius nie był w stanie powstrzymać łez."

Nie wiem, czy obecnie w Valencii grają czarnoskórzy piłkarze, pewnie tak, więc ten rasizm kibiców może być nie do końca oparty na jakichś teoriach szowinistycznych XIX, czy XX wieku, lecz być raczej formą nienawiści międzyklubowej, zwłaszcza iż Vinicius jest nie tylko bardzo dobrym piłkarzem, ale też niezwykle kontrowersyjnym i agresywnym.

Natomiast ja nie o tym. Chciałem zapytać, o ilu przypadkach podobnych zachowań słyszeliście, aby miały miejsce w naszej Ekstraklasie w ostatnich latach?
Wydaje mi się, że parafrazując klasyka, nasze stadionowe chuligany dużo częściej w tej sprawie wykazują się nienawistnym milczeniem ;).

image.png

P.S. O ile jestem przeciwnikiem politycznej poprawności i przesadnego kreowania wszystkiego i wszystkich na ofiary, to nie chciałbym abyście pomyśleli, że mój wpis ma na celu bagatelizowanie problemu PRAWDZIWEGO rasizmu, bo tego jestem jak najbardziej przeciwnikiem.