You are viewing a single comment's thread from:

RE: Niedźwiedziowe dyskusje #2

in #sp-group5 years ago

To jest trudniejsze, niż można się było spodziewać... Musiałam się przespać z tematem.
Zakładając, że ostry rygor oznacza dostęp jedynie do niezbędnych do fizycznego przetrwania artykułów (tzn. takich jak jedzenie czy środki higieny, ubrania) i absolutny ban na resztę (np. książki, prasę, artykuły piśmiennicze i tak dalej) oraz, że władze więzienne skłonne byłyby uznać za jeden przedmiot zamknięte pudło zawierające jednorodną zawartość...

do więzienia zabrałabym:

  • pudło ze zdjęciami rodzinnymi, wszystkimi, jakie posiadam. Te robione już w epoce fotografii cyfrowej wydrukowałabym i dołączyła do zestawu.
  • papier drukarkowy - paczka 5*500 arkuszy. Obliczyłam, że jeśli będę zużywać pół strony dziennie (na pisanie, rysunki), to papieru starczy mi na 27 lat. Można mieć nadzieję, że przez ten czas przeniosą mnie do lżejszego więzienia za dobre sprawowanie.
  • Paczka ołówków z gumką. Nie chce mi się liczyć, w jakim tempie zużywają się ołówki i jaka ilość wystarczy na zapełnienie treścią 5000 stron papieru A4, ale sądzę, że takie oszacowanie jest możliwe. Zastanawiam się, co ze strugaczką, ale myślę że udałoby mi się stworzyć coś z dostępnych w celi materiałów.

A gdyby można było zabrać faktycznie tylko TRZY pojedyncze przedmioty... To zabrałabym książki, grube, bogate w treść i postaci. Takie jak np. Lalka Prusa... musiałabym się dobrze zastanowić nad wyborem. I określić maksymalny limit stron na dzień, ale to już inna bajka.