DIGITAL CARICATURE

in #steem-cartoon6 years ago

Hari ini saya dapat tempahan melukis karikatur dari seseorang untuk kekasih hatinya bernama Syuhada.
image
Ini langkah-langkah yang saya lakukan.Saya tidak mempunyai langkah-langkah yang khusus dalam lukisan.Maknanya saya melanggar 'undang-undang' dalam melukis.Saya melukis apa yang terlintas dalam kepala ketika itu.
image
Melukis digital mengunakan tab ini tidak sama dengan melukis mengunakan tools dan kertas.Gerak gaya dan jiwa berlainan sama sekali.( Sejujurnya saya lebih puas dengan melukis secara manual yang mengunakan warna,pensil,pen diatas kertas).
image
Tetapi permintaan dari mereka yang ingin memiliki hasil lukisan dari digital, saya turuti.Maknanya saya dibayar untuk itu.Siap!
image
Terima kasih kerana melewati posting saya.
image

Sort:  

Nice.. Color mcm soft pastel tu

Hantam je bro.hihi.

Menarik utk cuba dipraktikkan nih.huhu

Teknik hantam je ni bro.

Satu kelainan Yang ketara..lukisan ini lebih kepada ciri kartun. Teknik inovatif. Saya suka Dan diharap sahabat teruskan usaha.

Terima kasih bro.

Sangat berseni @akuzaha
Sudah saya upvote ya