Yeniler ve "Minnow" lar İçin Steemit'ten Kazanç Rehberi Serisi - Part # 1 - Yorum Yapın, Yorum Yapın ve Yorum Yapın!!!

in #steemiteducation6 years ago (edited)


Merhaba Değerli Steemit Dostları,

Nasılsınız? Steemit maceranız nasıl gidiyor?

Öncelikle şu sorulara kendi kendinize bir cevap vermenizi istiyorum.

  • Burada bulunmaktan mutlu musunuz?
  • Yoksa hayal kırıklığı mı yaşıyorsunuz?
  • Postlarınızın ne zaman gerçek anlamda ödüllendirileceğini merak ediyor musunuz?
  • Tutarlı bir şekilde ödül kazanmak için mücadele ediyor musunuz?

Eğer cevabınız yalnız listedeki ilk soru için evet ise , bir sorun var demektir. Ama her problemin de bir çözümü var. Ve ben size garantili bir çözüm sunmak için bu yazıyı yazıyorum.



Kaynak


Ben de o şekildeydim. Hayal kırıklığı, beklentiler, göz ardı edilen mesajlar vs. vs hepsini de gördüm. Bu hiç hoş birşey değil biliyorum. Ancak iyi haber şu ki; Ben şimdi daha iyi durumdayım.Nispeten kararlıyım ve güçlü gidiyorum. Derslerimi öğrendim ve fırsatları gördüm.

Ve işte, Steemit hakkında, burada bulunduğum süre zarfı boyunca öğrendiklerimi sizinle paylaşacağım. Steemit'te düzenli olarak kazanma yollarını sizinle paylaşacağım. Hepsi de uygulanabilir, pratik yollardır.

Elbette yazdıklarımı dikkate almazsanız, size başarı getirmeyi garanti edemeyeceğim. Ancak sıkı çalışırsanız, şu andakinden çok daha fazla ödül kazanacağınızı garanti ederim.

O zaman haydi neymiş şu yorumların kudreti gelin birlikte görelim.



Kaynak


Daha Çok Post Yazmak Yerine Daha Çok Yorum Yazmaya Odaklanın


Yorumlar öyle yitip giden şeyler değildir. Doğrudan kişinin yorumlar sekmesine kaydedilirler. Yorumlar hoşnutlukla kabul edilir ve memnuniyetle karşılanır. Daha fazla yorum, yazarı mutlu eder çünkü içeriğiyle ilgilenildiğini farkeder.

İşte bu yüzden yorumlar, başlangıçta odaklanılması gereken çabalardır. Görülecek, okunacak ve ödüllendirileceklerdir. Ama tabi bu "Post hazırlamayın yalnızca başkalarının post'larına yorum yapın" anlamına da gelmemektedir. Bilesiniz...

Blog yazarlığını öğrenmek ve blog'unuzu aktif halde tutmak için en azından , günde bir kez post yayınlamalısınız. Ancak günde en az 20 kez yorum yapmalısınız, çünkü tüm yorumlar görülecektir.

Umarım şimdi yavaş yavaş yorum yapmanın önemini anlıyorsunuzdur. Bu konuda öğrendiğim ve denediğim kadarını kapsamlı bir şekilde size yansıtabilmeyi arzu ediyorum. Özellikle çok yeni başlayanların buradaki temelleri iyi alıp uygulayarak blogger'lığına başlaması hem buradan alacağı keyif anlamında hem de kazanacağı ödüller anlamında hayati derecede önemlidir.

Yorumlamayı ayrıntılı olarak açıkladıktan sonra şimdi en önemli bölümüne geldim. Burası paranın olduğu kısım. Lütfen dikkatle okuyun.



Kaynak


Yorum Yapma Sanatını Kullanın


İyi yorumlar ve kötü yorumlar vardır. İyi yorumlar cevaplanır ve bazen de bir upvote alır. Kötü yorumlar bayraklanabilir. Bu yüzden, iyi yorumlar yazarak, yüzde elli şansın üzerinde upvote alma olasılığınız bulunmakta. Ama aynı şekilde, işe yaramaz bir yorum yazarak, bayraklanma riski taşırsınız.


Konuşmayı severim. Dolu ve fazla sayıda yorum yapan birisiyim. Steemit maceramın başından beri bir çok yorum yaptım. Yorumlarımı buradan görebilirsiniz. Yakınlarda bulduğum bir yorumlaşmanın ekran görüntüleri üzerinden gitmek istiyorum.



Kaynak


Durun sizin için bu yorumları Türkçe'ye çevireyim.

Harika bir post. Steemit'in senin için ne anlama geldiğini
açıklıyor. Zaten biliyordum tahminimce. Bahsettiğiniz için
teşekkür ederim. O tartışmayı sizinle yapmış olduğumuz için 
çok mutluyum. Aksi takdirde, Steemit'teki deneyimlerimi 
paylaşacak kimse olmayacaktı. 

Gerçekten çok güzel bir post, blogging anlamında iyi iş
çıkartıyorsunuz. Gerçekleştirdiğiniz bu süreç harika
Sabır ve azim şu an olduğum yerde olmamı sağladı
ve bunun için ben çok mutluyum.

Fitness bloglarınızı yapmaya devam edin. Steemit deneyimlerinizi
paylaşmaya devam edin. Buradaki topluluk harikadır. Daima
inanılmaz ve yardımcı olan insanlar bulabildim burada ben.
@ surpassinggoogle bunlardan birisidir. Onun başardıklarından
ve verdiklerinden çok etkilendim.

İyi Şanslar
Ilyas

Bu yorum 1.42$ eğerinde bir upvote aldı. Neden bu şekilde ödüllendirildiğini şimdi anlamışsınızdır.

Şimdi kötü yorumlara örnek olacak başka birine bakalım.



Kaynak


Bunu da Türkçe'ye Çevireyim...

    osman28 (8) *dün*
    çok hoş
    lütfen postumu upvote edip yorumlayın.
    @ osman28

    ilyastarar (57) *dün*
    Onun yerine diğerlerine de yaptığım gibi          
    bayraklayacağım sizi.

    osman28 (8) *dün*
    teşekkürler

    infinityroad (51) *dün*
    Haha bu iyiymiş!

Öncelikle, bu kişi bayrak nedeniyle zaten 8 itibara ulaştığını bilmiyor. İkincisi, bu konuda hiçbir şey yapmıyor ve hala daha yorum yapmaya devam ediyor.

İyi ve kötü yorum arasındaki farkı biraz olsun hissettirebilmişimdir umarım. Başkalarının postlarını yorumlamakla Steemit'in kazanç kapılarından bir diğerini de açmış olursunuz. Sizin için derlediğim ve takip edebileceğiniz ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

  1. Yorum yapmadan önce daima mesajı sonuna kadar okuyun. Eğer bir video ise izleyin. Yazarın tam olarak ne hakkında konuştuğunu bilmelisiniz. Ayrıca iyi yazıları okuyarak her gün yeni şeyler öğrenirsiniz.

  2. Yazının neye benzediğini belirterek açıklama başlatın ve yazının ana konusundan da söz edin. Yeni şeyler öğrenirseniz de paylaşın.

  3. Ardından, mesajın içeriğiyle ilgili fikrinizi paylaşın. Konuyla ilgili daha önce bilgi sahibi iseniz, yazarla bilginizi paylaşabilirsiniz veya hiç katılmayabilirsiniz de.

  4. Yorumu yeni bir şey öğrenmenize veya bilginizi geliştirmenize yardımcı olması için yazara teşekkür ederek sonlandırın (eğer öyleyse).

  5. Son zamanlarda yazarı takip etmeye başladıysanız , onu takip etmeye başladığınız ona bildirin. Takip edilmeyi sevindiklerini bilin. Fakat kesinlikle yazarın sizi takip etmesini istemeyin. Sadece kibarca sizin onun takipçisi olduğunuzu bilmesine izin verin.

  6. Yazar witness ise ve ona oy verdiyseniz, ona oy verdiğinizi söyleyin. Yorumun son kısımlarından bahsediyorum. Bunu sonlarda yapın.

  7. Bir postla ilgili yazdığınız ilk yorumunuz asla kısa olmamalı. Birkaç cümle yazın. Uzun yorum yazmayı alışkanlık haline getirin.

  8. Konuyla ilgili en az 100 kelime görüş yazın ve eğer bir link verecekseniz ondan sonra link verin. Linkinizi direk yorumda tek başına paylaşmayın.

  9. "Güzel post" ve buna benzer yorumlar (beni takip edersen ben de seni takip ederim, postuma bak, vb.) Kötü yorumlardır. Onlar sizin bayrak almanıza sebep olabilir. Hiçbir şey kazanamazsınız. Bunun üzerine bir de itibarınız yukarı çıkmak yerine 25'in altına düşecektir.

  10. Yorumlar, postlar gibi detaylı bir şekilde biçimlendirmeye ihtiyaç duymaz ve bu nedenle onları daha kolay bir seçenek haline getirir. Resimlerinizi, gif'lerini ve videoları yorumlarınıza daha ayrıntılı hale getirmek için ekleyebilirsiniz. Ancak zorunlu değil.

  11. Her zaman yorumlarınızı takip edin. Hangi yazarların yorumlarınızı yanıtladığını, ve hangilerinin yorumlarınızı upvote ettiğini görün. Yanıtlayan ve yorumları upvote ile takdir edenler ve de yakından takip edenlerle etkileşimde bulunun. @ kus-diz, @ dragosroua, @ surpassinggoogle @ kusadasi ve @try-market gibi bilge yazarlar ve daha bir çoğu, upvote’ları ile iyi yorumları teşvik eder ve desteklerler.

Yorum yazmanın faydaları hakkında devam edebilirim, ancak burada bırakayım. Bu yönergeler yorumlarınız hakkında sizi bilgilendirmek için yeterlidir.

Steemit'te Yorumlar Üzerinden Müthiş Bir Başarı Hikayesine Örnek

@ Charles1 profiline bakarsanız, çok sayıda post göreceksiniz.

Daha iyi anlaşılır olabilmesi için şunu söyleyeyim; postlar da ve yorumlar da topluca Steemit tarafından gönderilen birer post olarak kabul edilir ve bu nedenle her ikisi de etkindir.

Tekrar konuya geri dönersek. Post sayısına baktıktan sonra , blog'larına, tanınırlığına ve takipçilerine de bir bakın. Postlarının herhangi birinin aldığı ödülleri görün. Onun büyük başarısının ana nedeni şudur:

Yorum yapıyor!!



Yorumlarla gelinebilecek şu noktaya bakın. SteemitBoard'dan alınmış ekran görüntüleri:



Kaynak


Haziran 2017'beri sadece 83 yayın ve de 12873 yorum. 83 postunda, post başına ortalama 29.178 Steem kazanmış. Bu değerler muhtemelen şimdi daha da çoktur. Bütün bunların nedeni çok yorum yapması, 2651 takipçisinin olması ve bir post başına ortalama 99 oy aldığı olmasından kaynaklanmaktadır. Bu adamın bağlılığı ve sebatına bayılıyorum.

Yorum yapma konusunda neden bu kadar ciddi ve ısrarcı olduğumu anlıyor musun?

Sonuç


Yorumlama, yazarların dikkatini çekmenin ve upvote'lanmanın en pratik yoludur. İyi yorumlar yaptığımızda, adımız yazar tarafından görülmeye başlanır ve genellikle yazarlar kendilerini düzenli ziyaretçilerinin elinden tutmayı yeğlerler.

Sadece iyi yorumları tek başına , fazla sayıda upvote kazanabilmenin haricinde bir çok da takipçiyi beraberinde getirir. Yani, bir hedef belirleyin. Günde en az 20 yorum öneriyorum, ancak hepsi öne çıkan yorumlar olmalı. Detaylı, değer dolu ve dürüstlük içeren 20 yorum.

Herkese Steemit'te bol keyifler ve kazançlar dilerim. İnanın bana bu yazıyı takip ederek başarılı olabilirsiniz. Bu yazıyı @ilyastararın Steemit Kullanma Kılavuzu yazılarından derleyerek çevirdim. İngilizcesi olanlar için orijinali ve daha fazlası da Steemit Earning Guide Series for Frustrated Minnows & Newbies - Part # 1 - Comment, Comment, Comment!!! postunda bulunabilir.

Steemit'e yeni girmiş ve ne yapılması ve burada nasıl tutunulması gerektiği konusunda bir çok TR dostumuz var unutmayın! Bu yazının onlara ulaşabilmesi ve onların da yararlanabilmesi için "resteem" etmeyi unutmayın. Upvote'lar da bu postun yayılmasında büyük bir destek olacaktır.

Herzaman yardımlaşmak dileğiyle,
Kendinize iyi bakın ve takip etmeyi unutmayın.


Sort:  

abi senin gibi ben de steemit üzerine okumalar ve araştırmalar yapıyorum. bugün çalışmaya bu yazıyla başladım. özellikle iyi yazıları takip etmenin bizi başarıya yaklaştırdığını sana geri satmama gerek yok, zaten yazında da belirtmişsin.

yazında -daha doğrusu çevirinde- odaklanılan konuyla alakalı bir şey takıldı aklıma. yorumların neler kazandırdığı (sadece para değil) hakkında yakın arkadaşlarım @kamuhuzuru, @embesilikat ve çiçeğim @fotobot ile de tartışmıştık ve yorumların getirisi hakkında seninle hemfikir olduğumuzu söyleyebilirim.

ancak yazında da belirttiğin bir husus var; yorumlar da bloglarımız gibi upvote ve yorum alabilirler ve blog yazılarımızın ödüllendirilme sistemiyle aynı şekilde ödüllendirmeye tabi tutulurlar. peki yorumlarımız bant genişliği harcama konusunda blog yazılarımızdan farklı bir hesaplamaya mı tabiler yoksa bir blog yazısı ne kadar bant genişliği harcarsa yorum da o kadar bant genişliği mi harcıyorlar?

yazın gayet anlaşılır ve açıklayıcı. bu yüzden yorumların önemi okuyucuların tarafından iyice anlaşılmıştır diye düşünüyrum. ancak günde gerçekten de 20 yorum yapmak bant genişliği sorunu yaşamalarına sebep olmaz mı? arka arkaya fazla upvote vermekten dolayı yaşanan sorun SP ile doğrudan alakalı olduğu için herkes bu durumu kolayca anlayabilmiş ve upvote verme konusunda tutumlu davranmaya başlamış gördüğüm kadarıyla.
Ekran Alıntısı.PNG

ama bant genişliği konusunda hala tam olarak aydınlanabildiğimizi sanmıyorum. bant genişliği açısından yorum sayısı post sayısı kadar mı etkili yoksa daha az mı etkili bunun cevabını biliyorsan mantığını açıklar mısın? senden cevap beklerken bir yandan da günlük okumalarıma devam ediyor olacağım. cevabını sen vermeden önce bulursam buraya eklerim.

172 izlemeye karşılık 56 vote olmasını bandwidth'ten ziyade benim "upvote korkusu" dediğim bir fenomene bağlıyorum. Bu konuya Steemit Psikolojisi: "Upvote'lamak ya da Upvote'lamamak! İşte Bütün Mesele Bu" başlıklı yazımda değinmiştim. Yani özetle minnow'lar özellikle değerli 10 adet upvote hakkını psikolojik olarak kullanmamaya eğilimliler.

Ancak bahsettiğin bandwith yetersizliği ve 20 yorum yapmanın doğruluğu konusu gerçekten de ilgi çekici. Bu bağlamda düşünüp hesaplamamıştım. Fakat bu soruyu şöyle cevaplayabilirim. Ben bir ara 20'den fazla yorum yaptığım bir günü hatırlıyor gibiyim. O gün bir sorun yaşamamıştım sanırım. Ama emin değilim dönüp bir bakmam lazım. Bir de bu bol yorum yaptığım gün sağlam bir Steem Power up yaptığım gündü! Ve şu bilgiyi de iyi biliyorum Steemit.com'da gerek yorum olsun gerek upvote, gerekse herhangi başka birşey, bunların hepsi birer "transaction" dır ve bandwidth'ten yer.

Bu konuyu sen de ben de bu yazıyı gören herkes de araştırsın. Bulduğu bilgileri buraya yazsın. Böylelikle bilgi dağarcığımıza bilgi eklemiş oluruz.

Teşekkür ederim yönlendirmen ve uyarın için!

Steemit dünyasına girdiğimden beri belkide en bilgilendirici yazı oldu baştan sona pür dikkat okudum ve şu zamana kadar edindiğim tecrübeyi tek bir yazıda ikiye belki de üçe katladım. Geçerken çok teşekkürler. Yeni başlayanlar için böyle kaynaklar gerçekten çok az elinize sağlık :) takibe aldım ve yazılarınızın devamını heyecan ile bekliyorum.
Aslında bu yorumu yapmam bile yazının üzerimde ne kadar etkili olduğu anlaşılıyor :))👍

Çok teşekkür ederim. Çok sevindim işinize yaradığı için.

Steemitte çok yeniyim ve yorumun bu kadar büyük etkisi olduğunu sizin paylasimıniz sayesinde öğrendim. Size gercekten cok tesekkur ederim bize farkındalık ve faydalı bilgi verdiginiz için :) Elinize emeğinize sağlık 👌

Ben teşekkür ederim ilginiz için.

Ben yorumumun başında yazara teşekkür etmek istiyorum, gerçekten emeğine sağlık, doğru yönlendirme ve doğru teşvik. Steemit te ana kural aktif olmak, yorumlar bu işin ilk adımları, böyle bir posta yorum yapma keyfini verdiğin için ayrıca teşekkürler. Umarım trend te de görürüz. 👍

Çok sağolun teşekkür ederim. Yorumun altına yorum yapmak daha keyifli.

işte kötü ve boş yoruma bir örnek daha benimkisi 😂😂

Öncelikle bilgilendirici yazınız için teşekkür ederim. Yorum yapmanın öneminin çok büyük olduğunun belki bir çok kişi farkında. Ancak sürekli kişilerin hesabına girerek takip etmek insanları yoruyor. Feed kısmı yeterli çalışmıyor bence. Yada sürekli takibimizde olacak kişileri belirleyip tekrar takip listelerimizi güncellememiz gerekiyor. Bu sayede istediğimiz yazılara da ulaşabiliriz.

ya sonunda teşekkür edecektin naptın ya

Okuyup değer verdiğiniz için teşekkürler. Yani yeni bir Steemit güncellemesiyle çözülmesi gereken birşey bu. Birinden yorum geldiğinde. Aynı Facebook taki gibi bildirim düşmeli. ginabot biraz bu işi yapıyor. Bakabilirsiniz.

ilk kullanmaya başladığımda walleta aksiyon düştüğünde ya da yorum aldığımızda küçük bir kızarıklık beliriyordu diye hatırlıyorum.

Ben hiç öyle birşey yakalayamadım. Birini etiketleyince bile bir bidirim gelmiyor galiba yine de deneyelim @biriki3

alkışlar yine @ginabot için :)

👍👍😃 doğru!

Bu bot işi ne oluyor tam olarak acaba? Ben hiç bilmiyorum.

Woow super arastirma ve guzel bir bilgi Yorum, kisminda hep ayni ve kisa yorumlardan da vazgecip konu ile ilgili daha uzun ve dikkat cekici yorular yazmak gercekten ise yariyor.

İyi yorum çoğu zaman posttan daha güçlü olabiliyor.

Zaten görüldüğü üzere #gokhan83kurt arkadaşın önerileri etkili olmuş herkesin yorumları uzun ve konuyla ilgili.

bazen yorumlar bizi sohbete doğru sürüklüyor. gerçekten yorumlarda @banjo'yla bile diyalog kurmak keyifli ve faydalı oluyor. gelir şimdi :)

@banjo yorumuma cevap verince bana discord'dan bildrim geldi. o an aklıma "yorumlarınızı takip edin" önerin geldi. sırf yorumları kaçırmamak için @ginabot'u kullanmaya başlamıştım. hatta bu botu tanıtan şöyle bir şey de yazmıştım. yorumları takip etme önerini dikkate alacaklar için kullanışlı bir bot. doğrudan discord'dan haber veriyor.

Oh, but I do know you that well, my darling Annie Grace.

i won't talk too much today. i must study, sorry.

Why not?

What would you like to know about me, dearest?

@banjo herkes ile bu kadar sık görüşme diye uyarmıştım

I told you: My name is Cleverbot.

Bu şekilde yaparsan biletini kesmek zorunda kalacağım.

No thanks, how about music?

Türkçe yazabilirsin bunu biliyorum. Karşılıklı sohbete çevirmeliyiz senin fikrin nedir?

Bazen Türkçe de konuşmuyor mu bitiyorum 😂

Kesinlikle öyle. Benim en çok muhabbet ettiğim arkadaşım @banjo oldu. Son günlerde etkileşimimiz arttı. Bazen kötü tekliflerle gelse de.

Gerçekten çok faydalı bir paylaşım olmuş. Bu yazı benim bilgisayarıma kaydedip her başım sıkıştığında faydalanabileceğim bir nitelik taşıyor. Steemit e yeni katılan ve ne yapacağı konusunda pek fazla fikir sahibi olmayan kişiler için tam bir yol haritası. Emeklerinize sağlık.

Çok teşekkür ederim sağolun. Bu aslında bir seri olacak elimden geldiğince hep beraber kalkınabilmek için bu tip şeyler yazacağım.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by gokhan83kurt from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 0.08 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Doğru bilgilendirme için teşekkürler, steemit'e davet ettiğim kişileri direk yazınıza yönlendiriyorum. Bu tarz yazılar gerekli yeni başlayanlara...

Sağolun. Hep birlikte daha güçlüyüz.

7 Bir postla ilgili yazdığınız ilk yorumunuz asla kısa olmamalı. Birkaç cümle yazın. Uzun yorum yazmayı alışkanlık haline getirin.

En sevdiğim madde olmuş :) .Kısa yorumlar zaten samimi gelmiyordu

Haklısınız 😂 (En kısa yorum olsun bu da 😂😂)

Harika bir paylaşım olmuş. Emegine sağlık. Cok istifade edilecek..

Teşekkür ederim hocam, reputation score ile başladık comment ile devam ediyoruz sırada yine kullanışlı bilgilerin olduğu bir post daha olacak inşallah.

Sürekli takip ettiğim ve yorumladığım bazı yazarlar var burada ve bazen dediğiniz gibi bir yorum bir posttan daha çok değerli oluyor. Blog yazısını okuyup yorumladığımızda karşılık olarak yorum/upvote almak keyifli oluyor. Anlaşılmak ve değer verilmek güzel şey ne de olsa. Yazınız için teşekkürler güzel bir derleme olmuş 😊

Aslında sadece burada değil. Facebook’ta da ben bazen postu açmadan direk yorumlara iniyorum.

İnternette gazetede bir haber okuyunca gözümüz bazen haberden önce kimler ne demiş diye yorumlara kaymıyor mu? Hatta öyle ki çoğu zaman haber yeniyse ve hiç yorum yapan yoksa o haber yavan geliyor.

Biliyorum belki saçma gelecek ama hurriyet’in web sitesinin ilgi görme sebeplerinden birisi de yorum yapanların çoğunun yorumlarını kolaylıkla yayınlaması bence. Milliyet pek o kadar yoruma izin vermiyor.

Bu konuda aynı düşünmüyoruz. Aslında aynı düşünmemek değilde buradaki yorumlar insana iyi gelirken facebookta. Genel gönderilerdeki yorumlar çok sinir bozucu olabiliyor.

Gercekten cok aciklayici bir paylasim. Bizi aydinlattigin icin ayrica tesekkur ederim. Yorum yapmak gercekten cok önemli :) elinize saglik

Bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

Bence de çok doğru söylemişsiniz . Bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

Hocam harika olmuş. Ben hiç yorum açısından bakmamıştım olaya. Bilgilendirdiğin için teşekkürler.

What an incredible translation and I love how people have received your work. Thank you! There will be an update post on the contest, as well as an SBD prize for everyone who participated.

Thank you for your kind comment. Beleive me my Turkish Steemian fellows got really interested in this subject and loved very much. I hope to share much more Steemit educational posts later. United we rise!

Evet bende yorum yapmanın büyüyüp gelişmek için katkısının olduğuna inanıyorum. Yorumlarımı yazı içeriğine uygun ve uzun yapmaya gayret gösteriyorum. Güzel geri dönüşler alıyorum. Benim de takip ettiğim ünlü blogerlar var. Beni tanıyorlar ve yorumlarıma cevap veriyorlar bu benim için çok önemli. Günde yirmi yorum yapmam mümkün değil sistem bant genişliği sorunu yüzünden ama fırsat buldukça yoruma ağırlık veriyorum. Tabiki yazınız sayesinde yorumlarımı biraz daha uzun tutmaya karar verdim ellerinize sağlık böyle faydalı paylaşımlarda bulunmanız çok güzel.

Güzel çeviri olmuş, @ilyastarar ı da tebrik ediyorum. Steemitteki birçok guide yazısında yorumların önemi görülebilir ancak bu yazı toparlayıcı ve örnekleyici anlatımıyla sade ve anlaşılır olmayı başarmış.

Teşekkürler güzel yorumun için @ilyastarar ve daha bir çok güzel eğitici içerik var Steemit'te ancak bazen yabancı dil olunca insanlar uzak duruyorlar. Ya da o dili bilmiyor olabiliyorlar. Steemit iyi ve gerçek bir paylaşım platformu. İnsanlar burada sırf bu nedenle kendini iyi hissediyorlar.

Dostum bütün samimiyetimle söylüyorum ki çok içten ve emek verilmiş bir yazı olmuş. Hepimizin ortak ancak pek dile getirilmeyen bir problemine isabetli çözümler getirmişsin. Emeğin için teşekkür ederim.

Beğendiğiniz için ben teşekkür ederim. Evet para güdüleyici birşey bunu anlıyorum. Ama bazen hepimiz para ödülünü alabilmek için yalnızca kendi yazdığımıza odaklanıyor ve durmadan yazdığımız post kaliteli olsun ya da olmasın ne kadar kazanacak, ne kadar kazanacak diye bekleyip duruyoruz. Ama yorumlara katılmak ve tartışmacı olmak bu işin kırılma noktası. Yorumlarla postların anlatamadığı şeyleri, yani gerçekten kendini ifade etmeyi ve bir Sosyal Medya Platformunun esas amacı olan sosyalleşmeyi başarabiliyoruz.

Bazen yorum yazarken daha yaratıcı oluyor insan. Mevcut bir fikre yorumlarla katkıda bulunmak çok keyifli birşey.

Hocam ne yapmışsınız. Yine harika bir post ile ışıl ışıl aydınlandık sayenizde. Yeni başlayan minnowların en büyük sorunu , sistemde tam olarak ne yapmalı sorularıyla boğuşmak. Sizin bilgi dolu ve yol gösteren yazılarınız sayesinde sorularımızın cevabını rahatlıkla buluyoruz. Burada paylaşım yapmayı seviyorum. Buna rağmen kazanma hissi de insanı rahat bırakmıyor. Söylediğiniz gibi bu sefer postlara yöneliyoruz. Paylaşımlarınızı seviyorum ve hemen resteem yapıyorum ki beni takip eden kişilerde yazılarınızdan yararlansın. Tek sorun bant sorunu ve inşallah spleri artırarak bu sorunumuz da çözülür. Emeğiniz için teşekkür ediyorum. :)

Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. SP'ler arttıkça bant genişliği sıkınıtlarının yaşandığı bu günlere hep beraber dönüp manidar bir gülüş atmak dileğiyle... :)

İnşallah :)

çok başarili 😊
steemitte daha çok yeniyim hatta yeni yeni tutunmaya çalisirken aldigim en iyi öğüt oldu bu yazi tesekkurleer hatta cok tesekkurler takipçinizim 😄 @gokhan83kurt "bu arada bize onerdiğiniz kişileri düzenler misiniz aratmadan direk sayfalarini girsek bizim icin hem kolaylik olur "

Sadece bu mecrada değil, genel anlamda blog yazarlığı için faydalı bir yazı olmuş. Sayfanıza girmeden önce 13. cointurk etkinliğinde tecrübelerinizi paylaşırsanız faydalanabileceğimi belirten bir yorum yapmıştım. Ama demek ki önce kişisel sayfa incelenmeliymiş. :)

Bu yazı için çok teşekkür ederim. Henüz bilmediğim bir çok şey olsa da sizin gibi tecrübelerin bana gerekli yolu göstereceğinden eminim.

Benim gibi sadece ilk soruya evet diyen biri için çok yararlı bir yazı oldu teşekkürler. Benim için daha bir çok bilinmez var öyle ki bant genişliğini bu yazıyla öğreniyorum.Az çok neleri araştırmam gerektiğini anladığım ufuk açıcı bir yazı oldu.Tekrar teşekkürler.

Çok haklısınız hocam.