Ah Benim Canım Türkiyem

in #steemix5 years ago

Almanya'da doğup, yıllar sonra özlem ve hasretle canım memleketime kesin dönüş yaparken içimde öylesine ümitler vardı ki. Şimdi belki de birçok kişi tabi okuyan olursa yazımı "işte yine Almanya'yı öven Türkiye'yi döven" birisi diyecek diye tahmin ediyordur. Oysa tam aksine bu ne yermek ne de dövmek. Yalnızca insan üzülüyor bazı olaylar karşısında. Biz aslımız itibari ile böyle değiliz diye biliyorum. Bizim atalarımız dünya ya sevgiyi, hoşgörüyü, adaleti ve dayanışmayı öğretmiş insanlar iken nasıl ve neden bugün neredeyse toplumumuzun % 90'ı bu hasletlerden yoksun bir hayat sürmekte, işte bunu anlamakta zorlanıyorum. Bir millet hangi yollarla böylesine dejenere edilebildi şaşırmamak mümkün değil.
Geri döndüğüm günden bu yana hep iyimserlikle gelecek nesillerden ümitlenerek hevesimi kaybetmemeye çalıştıysam da maalesef gün geçtikçe daha da dejenere olduğumuzu ve kendiminde bundan bir şekilde nasibimi aldığımı gördüm. Yine de ikinci bir memleketimiz olmadığı için "Haydi Milletim, yine de bu asil kan senin damarlarında" demek istiyorum.

Sort:  

Irmağının akışına, koyununun bakışına ölmekle olmuyor sanırım. Çözümü 3 kelime ile özetlemek mümkün:

  • Eğitim
  • ArGe
  • Sanat

Sanatın durumu içler acısı. En basitinden okul gibi her gün 5-6 saat insanlara bilgi aşılayan bir TV var ama filmler yabancı, formatlar ithal.. gençleri ve toplumu etkileyecek dizi/kanal/program sayısı çok az. (Ekonomik tarafında ise bir Çizgi film bir osman gazi köprüsüne denk. O da ayrı mesele. Bkz: inanılmaz aile gişe hasılatı)


ArGe'ye ayrılan bütçe ise %1 bile değil. "Samsung" demek yeterli sanırım.

dünya-ar-ge-harcamaları.jpg


Okullarımızda Ahlak ve Yenilikçi Düşünceye yönlendirme yokken Ezberin alası var.

profesor_snape.jpg

Gençlerde sorun varsa, büyük makamlarda sorun var demektir..

You got a 7.61% upvote from @joeparys! Thank you for your support of our services. To continue your support, please follow and delegate Steem power to @joeparys for daily steem and steem dollar payouts!

Sneaky-Ninja-Throwing-Coin 125px.jpg
Defended (5.55%)
Summoned by @eshapunver
Sneaky Ninja supports @youarehope and @tarc with a percentage of all bids.
Everything You Need To Know About Sneaky Ninja


woosh