Elon Musk'ın Arama Motoru Projesi

in #steempress6 years ago


Şuanda Silikon Vadisi'nin önde gelen ve örnek alınan isimleri 1990 yıllarında evlerinin garajlarında veya daha farklı ortamlarda internetin bugünkü halini almasını sağlayan projeleri geliştiriyorlardı. Bunlardan 2 büyük isim, Larry Page ve Sergey Brin bildiğiniz gibi Google'ın kurucuları da aynı şekilde Google'ı projelendirmişti.

Elon Musk'ın 1993 yıllarında Google benzeri bir arama motoru projesi olduğunu ben geçen günlerde öğrendim. İlginçtir ki bu yıllarda daha Google ve Yahoo piyasa da bile yoktu. Bugün seyrettiğim bir video ile Musk'ın söylediklerini kafamda canlandırdım. Kendi kendime dedim ki sanırım Google'a ciddi manada meydan okuyabilecek bildiğim başka bir isim yok. :)

Musk'ın seyrettiğim videosu, "Elon Musk "We could have made something similar to Google" başlığıyla yayınlanmış. Sadece 2 dakika uzunluğunda olan videoda Musk'a bazı sorular soruluyor. Bir soruya verdiği cevabında birbirinden bağımsız olarak "Ultra Kapasitörler ve güneş panalleri" projelerinin dışında bir de "Google türevi" diye adlandırdığı bir projesinden bahsediyor.

Bu videonun ardından internette tıpkı benim gibi bir arama motoru projesi beklentisi oluşmuş. Hatta bunu ciddi manada iddia edenler bile var. Eğer iddialar doğruysa yakın zamanda Musk öncülüğünde bir arama motoru projesi bizi karşılayabilir. Tabi yenilikçi yapısıyla dikkat çeken girişimciden basit bir arama motoru beklenilemez. Zira Google ile rekabet edebilmek için oldukça farklı alanlarda başarılı olan bir arama motoru gerekiyor.

Elon Musk'ın böyle bir proje ile sektöre girmesi sanırım oldukça ses getirecektir. Sizin bu konuda ki fikirleriniz nelerdir? Eğer böyle bir proje geliştirilirse kullanır mıydınız? Ya da kullanmanız için ne gibi özellikler olmasını isterdiniz?

Görsel Kaynağı


Posted from my blog with SteemPress : http://blogiatr.com/2018/08/01/elon-muskin-arama-motoru-projesi/

Sort:  

Bir kaç saat önce Tesla'nın Surfboard çıkardığını öğrendim. Steve Jobs'tan sonra Elon Musk adeta teknolojinin yeni peygamberi gibi, araba yapacağım diyor yapıyor, yaptığım bu arabayı marsa göndereceğim diyor, gönderiyor.

Tüm bunlara rağmen arama motoru işine Musk'ın bizatihi zaman ayırabileceğini sanmıyorum. Elbetteki sağlam bir ekiple bu işi yapabilir ama biliyoruz ki arama motoru işi artık yazılımdan çok donanım işi. Buna bütçe ayırabilirse ya da yatırımcı bulabilirse fena halde destekleriz ;)

Konularında uzman 2 bulut donanımcısı, 2 bulut yazılımcısı, 2 veritabanı uzmanı, 2 python yazılımcısı ve 2 milyar$'lık datacenter'lar verin, yerli google'ı ben yapıvereyim :)
//Yoo ukalalık yapmıyorum. Öyle sözüm ona SEO firmalarının iddalı olduğu "Çanakkale Ayakkabı Firmaları" gibi rekabetin az olduğu konularda değil, Eurovizon zamanında, gazetelerin tvlerin youtube'un Hadise diye coştuğu bir zamanda, ilk onu kapatmış birisi olarak söylüyorum; Google'ın nelere bakarak sıralama yaptığını hemen hemen biliyoruz. Hatta eksiklerini düzeltip, geliştirmemiz de mümkün.

Amma lakin ki.. Önce Kek yememiz lazım :/

Size katılıyorum. Bu devirde ara motoru yapmak artık o kadar da zor değil. Hatta yerli ve milli arama motorumuza dahi var Yaani. (Yersen) Ancak burada önemli olan farklılık getirebilmek. Tabi ben işin datacenter kısmını işin içine hiç katmamıştım. :) Sanırım Musk şuanda böyle bir rekabet içerisine girmeyecektir.