BURÇAK ÇEREZCİOĞLU-MAVİ SAÇLI KIZ

in #steempress6 years ago

Herkese Merhabalaarr 😄

Bugün sizlerle okudugumda hayat hikayesiyle beni derinden etkileyen “Mavi Saçlı Kız” kitabını inceleyelim istedim. Böylelikle yeni kitap arayışında olanlara fikir olmuş olur.

 


 

O halde başlayalım:

BURÇAK ÇEREZCİOĞLU- MAVİ SAÇLI KIZ


Yazar: “Burçak ÇEREZCİOĞLU”

Tür: “Günce”

Sayfa Sayısı: 288

Kitabın konusunu özetleyecek olursam;

  • Lösemiden 16 yaşında hayatını kaybeden Burçak ın hastalanmadan önce ve hastalık dönemi başına gelenleri yazdığı günlük basılmıştır. Hastalık sürecinde geçirdiği tüm zorluklara rağmen umut dolu satırlarıyla herkese ders veriyor.

Benim kitap hakkında ki yorumum;

-Bu günceyle Burçak ın hastalanmadan önceki hayat dolu günlerine şahit olduk. Bi gün kemik ağrıları yüzünden hastaneye gitmesiyle başladı her şey. Yazdığı her satırı okurken acıdan kıvranarak yazdığını hissederek okudum. Çünkü tamamen gerçek bir günlük okuyorsunuz. Başlarda uzunca bir süre tanı koyulamadı Burçak a. Sonrasında lösemi olduğunu öğrendik zaten bundan sonra olanlar oldu. Hastalık süreci o kadar zorlu geçiyor ki bunu yazdığı her satırdan hissedebiliyorsunuz ama Burçak tüm bunlara rağmen hep hayat dolu, hep cesaretli, hep umutlu. Bence okuyan herkesin hayatına dokunuyor ve ders veriyor. Yaşamı sorgulamaya başlıyorsunuz, irkiliyorsunuz bel ki ertelediğiniz herhangi bi şey için geç olabileceğini düşünüp hemen harekete geçiyorsunuz yani bana okurken öyle oldu. Hayatta sağlıklı yaşamaktan daha önemli hiç bir şey olmadığını bir kez daha hatırlattı bana.

Kitabın bi sayfasında Burçak ın babasının yazmış olduğu satırlar çok dokundu bana. Bahsettiğim satırlar;

Sabahları

Hasta uyanmanı istiyorum

Hastaysan eğer

Yaşıyorsun demektir.”

 


 

Bu süreçte ailesi Burçak ın hayellerini gerçekleştirmek için onu Amerika gezisine çıkarıyor. Amerika da bir anda iyileştiğini öğreniyorlar. Ama ne yazık ki hayatı normale döndükten sonra yine hastalanıyor. Doğum gününe 4 gün kala 1995 yılında hayatını kaybediyor. Kitabın sonlarında Burçak ın hayatına o kadar yakından giriyorsunuz ki gözleriniz dolu dolu okuyabiliyorsunuz. Okuyan tüm yakınlarım kitabın sonunda ağladıklarını söylemiştiler ki bana da öyle oldu.

Burçak ın hayali ve vasiyeti üzerine bu kitap o öldükten sonra ailesi tarafından düzenlenerek basıldı. Sırf hayalinin bi parçasına dokunmak için bile alıp okuduğum için mutlu oldum.

Mavi saçlı kız Ruhun Şad Olsun! 💙

 

🔺Kitabı alıp okumak isteyenler için D&R ın online sitesindeki güncel fiyatı 14,60 TL dir.

Lütfen sizler de her zaman kitap okuyun ve okutturun. Buna sebep olun ❤️ Hatta bana da çok severek okuduğunuz kitapları aşağıda önerseniz ne kadar güzel olur hem çok sevinirim hem de kitap arayışında olanlara fikir olmuş olur 😊

 

Bugünlükte benden bu kadar. Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere 😊

Sevgileerr💕


Posted from my blog with SteemPress : https://iremm.timeets.xyz/2018/09/02/burcak-cerezcioglu-mavi-sacli-kiz/

Sort:  

kapak fotoğrafını görünce ister istemez hüzünlendim, küçük yaşta ağlayarak okuduğum günler geldi aklıma..
okurken, ben de Burçak gibi olacakmışım gibi bir hisse kapılmıştım, ölümsüz bir kahramandı benim için..

koşarak kütüphâneme gidip aldım mavi saçlı kız'ı, sayfalarını çevirip kokladım, eski bir dostumla selamlaştım adeta..
bendeki 9.baskıymış çok sevindim 75.baskı olmasına, umarım daha fazla basılır ve daha fazla kişiye ulaşır.💙

Ben de okurken burçak oldum annesi oldum babası oldum. Öyle içine alıyor ki o satırlar hepsinin acısını onlarla hissediyordum. Burçak ın hayalinin bi parçası olarak o kitabı alıp okumak bile bambaşka bi duygu. Ben de aynı şekilde daha fazla basılıp herkese ulaşmasını çok istiyorum 💙

Güzel yorumunuz için teşekkürler💙

This post has received a 4.75% upvote from @lovejuice thanks to @ertugrul. They love you, so does Aggroed. Please be sure to vote for Witnesses at https://steemit.com/~witnesses.

Congratulations @iremm! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

This post has received a 5.09 % upvote from @boomerang.