Ozanlar Şehri Sivas

in #steempress6 years ago (edited)

Herkese merhaba, bu yazımda sizlere Sivas'da geçirdiğim süre boyunca objektifim de görüntülediğim fotoğrafları ve yaşadığım anıları aktaracağım.

Saat biraz geç oldu ama uyku tutmadı ne yapalım. Normalde uykum gelmediği zaman kitap okurdum bu sefer okumayı değil yazmayı tercih ettim.

Başlıkta ve girişte belirttiğim gibi sizlere Sivas'dan bahsedeceğim.

Bilenler bilir, Hitit Üniversite'sinde makine mühendisliği okuyorum ve 2016 senesinde Sivas Cumhuriyet Üniversitesine yaz okuluna gitmiştim. Bizim okulun puanı ve konumu çok iyi yerlerde olmasa da eğitimi bir hayli zor. Diğer üniversiteler gerçekten çok kolay geliyor. Okulumuzda yaz okulu olmadığı için Sivas'ı tercih ettik. Geçme notu 45. Yani hayal gibi ama gerçekten geçme notu 45!

Bunu Sivas'da bulunduğum zaman zarfında gittiğimiz bir Playstation cafenin tuvaletinde görmüştüm. Artık adama ne yaşattılarsa uyarmak zorunda kalmış.

Gariplikler bitmek bilmedi en çok aksiliği ve talihsizliği bize Cumhuriyet Üniversitesinin çok değerli memurları ve hocaları sayesinde yaşadık Allah onları devletimizin başından eksik etmesin.

Ve Sivasın silüetini oluşturan çifte minareler. Kim tarafından yaptırıldığını çok net hatırlamıyorum ama restorasyon gereken yapılardı hatta meydana yakın bir mevkide büyük bir cami vardı minare tipi tıpkı bu görselde ki minarelere benziyordu ve çok ciddi bir şekilde eğiklik vardı. Tıpkı Pisa kulesi gibi.

Şehir tarihi dokusuyla ön planda. Bu gördüğünüz minareler şehir meydanının tam ortasında bulunuyor ve eski medrese kapısı olarak kullanılıyormuş.

Buda medrese kapısının başka bir açıdan çektiğim hali. Aslında tabandan tavana güzel bir görsel şölen izliyor olabilirdiniz. Ancak Sivas Belediyesi böyle güzide tarihi mekanı bir çay bahçesi işletmesine devrettiği için görüntü hiç hoş değildi o yüzden tam kadraj yapamadım.

Bu girişte yine medreseye ait farklı bir binanın girişidir. Yine çifte minareli kapı gibi meydanda bulunmaktadır.

Kapı üzerindeki işlemeleri daha yakından inceleyelim...

Dahada yakından...

Güzel bir fotoğraf olduğunu düşünüyorum bir Sivaslı olsaydım eğer şuan tüylerim diken diken olurdu.

Sivasa ait daha fazla fotoğrafım var ancak hepsini tek seferde yüklemek istemiyorum. Bu yazımda bu kadardı herkese mutlu günler...

 


Posted from my blog with SteemPress : https://sametceylan.timeets.xyz/2018/09/23/ozanlar-sehri-sivas/