Despre poezie - o perspectivă proprie

in #steemromania6 years ago

Poeziile modificate genetic, dincolo de ironema subtextuală cum că iată, şi poeziile au fost modificate genetic ( sic!)– ceea ce va fi produs măcar un zîmbet unora dintre cititori...deci dincolo de această trimitere cu scop hilar, poeziile chiar au fost construite astfel încît să-şi merite numele de modificare genetică, prin monorime, invenţii de cuvinte, sau rime rar întîlnite, ( fiindcă n-am căutat să aflu dacă s-a mai făcut aşa ceva înainte)... şi mă refer la strofe cu 3 rime identice, iar a patra va rima cu a patra din celelalte strofe, precum şi alte „tertipuri” sau „briz-brizuri” care urmăresc să încînte auzul celor mai rafinaţi dintre receptori.
În literatură există un scriitor elveţian, Durrenmatt, care a adus o notă cu totul originală în literatură, pentru care a şi devenit atît de cunoscut, anume finalul povestirilor sale, care sînt ... fără final ! În pictură Salvator Dali este exemplul cel mai bun de talent excentric foarte original.
Personal, am urmărit să evit cu tot dinadinsul banalitatea, vulgaritatea şi drumurile bătătorite ale rimelor încrucişate, care sînt cel mai uşor de „fabricat”... Nu spun că monorima sau rima cvadruplă ar fi cine ştie ce greu de compus, ci doar că ele sînt ceva mai rare sau mai exotice, decît mult prea banala rimă încrucişată, însă mai muzicale !
Cît priveşte versul alb sau poezia fără rime, aici e mai simplu... nu mai sînt îngrădiri tehnice de „formă”, însă există limitări calitative în conţinutul lor, în sensul că foarte-foarte-foarte puţine poezii fără rimă sînt bune, foarte bune sau geniale integral ! Pentru ca o poezie fără rimă să fie valoroasă integral, înseamnă că autorul-autoarea realmente a fost inspirat(ă) cap-coadă, ceea ce, cum spuneam, e rarisim ! Mai precis, nu ştiu personal ( sau nu-mi amintesc pe moment) să existe vreun exemplu de acest gen în toată lumea din antichitate pînă în prezent şi mă refer la poezii CU ADEVĂRAT GENIALE, cap-coadă, ci nu etichetate astfel de mult prea mulţi neaveniţi !
Din păcate, se observă la cei mai mulţi dintre receptorii de poezie din prezent, aplecarea spre poeziile directe, cu metafore şi comparaţii banale, mesaje simpluţe, teme mult prea comune şi răsfolosite... ori acest tip de poezie simpluţă, chiar naivă, a fost folosită prea des pentru a se mai numi poezie... mai corect ar fi să fie numită versificaţie !
Din acest motiv am urmărit conştient să arăt în subtext cum cred eu că ar trebui să fie Poezia pentru a-şi merita numele ! Evident, este punctul meu de vedere şi nu pretind că deţin monopolul asupra felului cum trebuie scrisă poezia... Nu despre asta este vorba, că nu sînt un politician lacom să-mi asigur voturi cît mai multe...Cine va rezona cu poezia mea, o va gusta, cine nu, nu !... Deocamdată sînt foarte puţini cei care rezonează cu poeziile şi stilul meu... Probabil şi pentru că încă n-am compus ceva cu adevărat genial cap-coadă, dar timpul nu a trecut, fiindcă impresia mea este că voi mai trăi vreo 30 de ani de acum înainte... deci e posibil să beneficiez şi de inspiraţii geniale în viitorul prezent !... Doamne ajută !
Trebuie să ai totuşi un nivel foarte elevat pentru a scrie poezii geniale, integral geniale !

Sort:  

Congratulations @arbatel! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your Board of Honor.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Vote for its witness and get one more award!