Przeróbka pieca akumulacyjnego #1 - Rozbiórka

in #tech7 years ago

Piec służy do ogrzewania garażu zimą aby nie dopuścić do ujemnych temperatur oraz zapewnić mi lepszy komfort pracy. Celem przeróbki pieca jest zmniejszenie jego PRL-owskich gabarytów aby zajmował mniej miejsca, ale przy tym zachował większość swych możliwości.

Zdjęcie zapożyczyłem z internetu dla zobrazowania o jaki piec chodzi. Mój już był na etapie rozkręcania.

Piec elektrycznie składa się z 3 grzałek, wentylatora, termostatu oraz włączników. W pierwszej kolejności rozkręciłem obudowę, wszystkie blachy na bok, przydadzą się w odbudowie. Wełnę mineralną wyrzucam. Wyjmuję grzałki i cegły.

Grzałki mają po 750 W.

Postaram się zmniejszyć piec o 2/3 zachowując 3 grzałki oraz wentylator. Wszystko to w ładnej zwartej obudowie. Później dodam sterowanie i czujniki temperatury aby można było zarządzać nim poprzez Home Assistant.

Sort:  

Fajnie! Lubię majsterkowanie :-) Alternatywą takiego piecyka mogła by być mała domowa kopalnia kryptowalut - ale strasznie drogi byłby taki piecyk ;-P

Znam temat, z doświadczenia. ;]

Pomyslowy jestes. Podoba mi sie