Yapay zeka uygulamaları, Parkinson

Bir gazeteci olarak yaptığım işte, bazı mükemmel insanlarla tanışmak ve teknolojideki heyecan verici gelişmeleri öğrenmek için yeterince şanslıyım – birkaç arkadaşımla birlikte.

Ama her şimdi ve sonra derin bir şekilde rezonansa giren bir şeyle karşılaşıyorum.

Bu yüzden Ekim 2018’de, Londra’nın Millbank Kulesi’nde bulunan Medopad adında bir şirketi ziyaret ettiğimde oldu.

Bu tıbbi teknoloji firması, Çin teknoloji devi Tencent ile Parkinson Hastalığı teşhisi için yapay zeka kullanan bir proje üzerinde çalışıyordu.

Bu dejeneratif durum dünya çapında 10 milyon insanı etkilemektedir. Çok çeşitli semptomları vardır ve ilerledikçe tanı koyup izlemesi oldukça zordur.

Medopad’ın çalışması, bir akıllı telefon uygulaması ve giyilebilir cihazlar aracılığıyla hastaları izlemeyi içerir. Daha sonra verileri insan analiziyle tanımlamaya çalışmak yerine verilerdeki kalıpları tespit etmek için bir makine öğrenme sistemi kullanır.

Ofislerinde, çalışanlarından birinin parmaklarını hızla açıp kapatırken filme alındığını gördük – bu tür hareketlerde sertlik Parkinson hastalığının belirtilerinden biri.

Onu filme çekilirken çekerken, kamera önünde durup aynı egzersizi denemem gerekip gerekmediğini merak ettim.

Tutuş almak
İlk önce bunu yaşlanmanın bir parçası olarak reddetmiştim, ama sonunda doktorumu görmeye gitmiştim.

Beni danışman bir nöroloğa yönlendirmişti, ama çekim sırasında hala randevumu bekliyordum.

Medopad’dan ayrılırken, parmaklarımı asansörde sıkıp açtım ve gördüklerimi yansıttım. Birkaç gün sonra , proje kapsamım BBC web sitesinde yayınlandı .

Üç ay, bu yıl ocak ayında nihayet danışmanla tanıştım.

Uzun zamandır şüpheli olduğumu doğruladı – muhtemelen idiyopatik Parkinson Hastalığı çekiyordum. “İdiyopatik” sebebin bilinmediği anlamına gelir.

Bu durumla başa çıkıp bir ilaç tedavisi kurmaya başladığımda, Parkinson hastaları için bilinmeyenler olduğunu hemen anladım.

Neden aldın Çeşitli semptomlar ne kadar çabuk gelişir? Bir tedavinin umutları nelerdir?

Güvenilir bir cevap yok.

Cevabım, teknoloji ve ilaç endüstrisinin durumu nasıl araştırdığına büyük ilgi göstermek oldu.

Yapay zekadaki gelişmeler, akıllı telefonların mevcudiyeti ile birleştiğinde, yeni olanaklar açılıyor ve bu hafta ne kadar ilerlediğini görmek için Medopad’a geri döndüm.

Firmanın genel müdürü Dan Vahdat’a, ilk ziyaretimde Parkinson ile özel bir ilgim olabileceğini öneren herhangi bir şey fark edip etmediğini sordum.

“Özel bir şey fark ettiğimizi sanmıyorum” dedi.

“Ama – ve sana bunu söylemem çok garip – seni teste sokmak istediğim konusunda bir sezgim vardı.”

Elbette olmadı ama geçen yıl boyunca Londra’daki King’s College Hastanesi’ni kapsayan klinik bir çalışma yapıldı.

Parkinson hastalarına, akrabalarına yalnızca elle sıkma egzersizini değil, hareket tarzının diğer yönlerini de kaydetmek için kullandıkları bir akıllı telefon uygulaması verilmiştir.

Dan, “Bu teknolojinin hastalığı ölçmeye yardımcı olabileceğini düşünüyoruz” dedi.

Anlık etki yok
“Ve eğer hastalığı ölçebilirseniz, hastalığın nasıl ilerlediğini görebilirsiniz.

“Size, tedavi ayarlamaları, doğru zamanda yapılan müdahaleler, daha önce mümkün olmayan yollarla teknolojiye sahip daha büyük bir hasta grubunun taranması konusunda size birçok fırsat sunar.”

Bu beni kendi durumum hakkında düşündürdü.

Şubat ayından beri, günde üç kez alınan iki tablet şeklinde en yaygın Parkinson ilaçlarından biri olan Sinemet verildi.

Bazı hastalar anında bir etki görürken, çok fazla etki fark ettiğimi söyleyemem.

Ana belirti, sağ ayağımı sürüklemek bir şey olursa, biraz daha kötüleşti. Danışmanımı her dört ayda bir gördüğümde reçetenin düzeltilmesinin gerekli olup olmadığını tartışıyoruz, ancak belirtilerimi ölçmek benim için zor.

Dan, bunun tam olarak ele almaya çalıştıkları türden bir senaryo olduğunu söyledi.

“Makine ile daha sürekli bir gözleminiz olacağını ve doktorların uzaktan bakabileceğini düşünüyoruz. Ve gerekirse tedavinizi ayarlayabilecekler, çünkü potansiyel olarak şu anda aşırı doz alıyorsunuz veya aşırı doz alıyorsunuz. “

Şimdi deneme uygulamasına erişeceğim ve hakkımda ne yazdığını bulmak için sabırsızlanıyorum.

Bu, Parkinson hastaları ve diğer koşullardan gerçek zamanlı verilerin ahizeleri aracılığıyla toplandığı çeşitli şirketler tarafından yürütülen birçok projeden sadece biri.

Parkinson hastalığının tedavisi için araştırmalar devam ediyor. Uzak bir yoldan çıktık gibi gözüküyor, ancak bu arada benim gibi bir durumun ölçülmesi ben ve başkalarının semptomlarla nasıl başa çıkabileceğini geliştirmek için çok şey yapabilir.

Benim için heyecan verici olan, Steve Jobs’un 2007’de iPhone’un açılışını izlemesinden bu yana belgelendirdiğim akıllı telefon devrimi, tıpkı hayatımızın birçok yönünü değiştirdiği gibi sağlık hizmetini de değiştirmeyi vaat ediyor.

Ve ben bu devrimi yıllarca rapor etmeye devam etmeyi umuyorum.

Makela Yazarı
Ekleyen: Batuhan Karabulut Youtube Kanalı Batuhan Karabulut instagram sayfası: Batuhan Karabulut Facebook Sayfası: Batuhan Karabulut Linkedin Sayfası: Batuhan Karabulut Twitter Adresi: BatuhanKarabulut
Saygılar...