welkom in mijn hersenen kronkels: thinking out of de doos "de comfortzone"

in #thelionslegion7 years ago

Wederom wees gegroet in mijn grenzeloze kweekplaats van abstracte ideeën die mijn waarheid vormen, uw waarheid is misschien niet mijn waarheid. Maar uit de box kunnen waarheden samensmelten naar een nieuw inzicht die een verrijking kunnen zijn van onze waarheid, die op zijn beurt niet de waarheid is, van hij of zij die binnen de doos blijft plakken "de comfortzone"

Het nieuwe hoofdstuk uit mijn levensboek is: "durf uit uw comfortzone komen" Wat een geweldige levensles is dit voor mij, doe eens lekker zot, pakt een rugzak en ga 14 dagen gaan trekken op uw eentje in het zuiden van frankrijk zonder bestemming. Of ga eens een weekendje stappen met net genoeg geld voor eten en geen idee waar je zult slapen, liefst in de zomer wel en een aanrader, wandel de kustlijn af. of stap op je fiets en rij 8 uur naar nergens, je komt wel ergens. Wie weet, wie ontmoet je wel niet op jou avontuurlijk pad? krijg je de kans om met een Engelse punkband die je ontmoet op een spectaculaire avond, even mee te reizen in hun volgeladen busje naar onbekende bestemming voor jou. Trek uw stoute schoenen aan en ga mee. Dat zou het leven moeten zijn "een avontuur"

Dit zijn zaken die ik gedaan heb en ik heb er nog altijd geen spijt van, hoewel sommige avonturen gepaard gingen met angsten en onzekerheden, Zoals midden in de nacht in een stormend zuiders onweer, beetje alleen wandelen op een Godverlaten snelweg, geen idee wanneer je het volgend dorpje tegenkomt en al op voorhand weten dat je weer op een betonnen grond moet slapen in een portaal van een kerkje, kan ik u verzekeren dat je jezelf werkelijk tegen kom. Op zulke momenten ben je genoodzaakt om uit de box te denken om kracht te putten uit je fantasie. Zeikende nat met donders en bliksems kun je niets anders doen dan er het beste er uit te halen, door te fantaseren dat je iemand prachtig zult ontmoeten, en raad eens, dit is wat er werkelijk gebeurde.

Toen ik na een 2 uur stappen, in het volgende dorp aankwam zag ik een bed and breakfast huisje, jammer genoeg gesloten,maar er stonden twee mensen buiten wat te praten. ik met mijn gebroken frans dat meer op russisch leek, vroeg om een sigaret want daar bovenop had ik geen paffers bij. Hier komt het magische, 1 van de twee mensen was een West-Vlaamse zakenvrouw, hoe is het in Godsnaam mogelijk, midden in de nacht, in het zuiden van Frankrijk, en 1 van de enige twee zielen die ik ontmoet is dan toch wel een Vlaamse zeker, de Voorzienigheid hemzelf was aan mijn zijde. ik was op weg naar Toulouse en was het nog ongeveer 70km, Als kers op de taart was hare vriend toch wel niet van Toulouse zeker, bam ik had direct mijn lift, eten en een slaapplaats. de slaapplaats was wel in zijn ondergrondse garage, maar ik was dankbaar dat ik veilig, uit de wind en droog lag, plus die vriendelijke ziel heeft mij toen getrakteerd op een lekkere vettige pita, wat ik met plezier aannam want mijn dagelijks eten was letterlijk, dagelijks brood met kaas en water. Want op mijn tocht had ik maar ongeveer 250 euro bij, dus moest ik een beetje voorzichtig zijn, maar dat is nu eenmaal een deel van het avontuur, ik kan meer van zulke verhalen vertellen maar dan zit ik hier tot volgende week nog te schrijven.

Ik hoor veel mensen zeggen:"maar ik heb geen tijd, ik moet voor mijn huis zorgen, ik moet gaan werken ect" Ik kan u vertellen dat je op een weekend, al een geweldig avontuur kunt beleven, maar dan moet je wel uit uw doos stappen. Denk uit de box van wat voor jou een kort, geweldig avontuur kan zijn. ook al is het liftend een weekendje gaan naar de ardennen zonder iets op zak te hebben, en dan vragen aan een boer of je niet op zijn hooizolder mag slapen! voor dat je het weet is je leven over, en heb je fantastische ervaringen mislopen. Oke, het moet natuurlijk in je aard liggen, maar hierin ligt de wijsheid, wat in je aard is, is meestal een "comfortzone" Wat de werkelijke kracht hiervan is, je moet uw angsten van de onzekerheid onder ogen zien en dat laat jouw ziel in een snel tempo groeien, en natuurlijk is de beleving voor altijd in jouw hart gebrand en kun je er met vol genoegen altijd terug aan denken. Niemand kan dit van jou dan nog stelen!

Durf uit uw doos stappen, het zal je alleen meer versterken en inspiratie schenken voor jouw toekomstige projecten, de vreugde die je zult ervaren achteraf, omdat je moedig in de ogen van je angsten hebt gekeken is onbeschrijflijk! Ht mooiste dat je kunt ervaren is de hulp en de steun van totaal onbekende mensen en dit geef je hoop dat goedheid niet verdwenen is uit deze verwarrende prachtige wereld. Ach ja, het zoals ik altijd zeg, het is aan jou de keuze, maar mijn ogen zijn nu gericht naar Portugal om daar een paar weken langs de kustlijn te wandelen zonder enige route
beschrijving.

Life is good
bless you

Sort:  

Congratulations @kamiaan! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!