Hakkınızı Arayın 2

in #tr3 years ago (edited)

Herkese merhaba arkadaşlar, 

Beni takip edenler bilir daha önce Sony marka telefonumun bozulduğunu ve teknik servisin garanti süresi içerisinde kullanıcı hatası raporu düzenleyerek benden tamir ücreti talep etmesi üzerine tüketici mahkemesine başvurduğumu ve sonucunu sizinle paylaşacağım anlatan biryapmıştım. Evet hakkını arayan hakkına kavuşuyor. Ben başvurum sonucunda aradan 1 sene geçtikten sonra bile olsa en azından cihaza ödediğim paranın tamamını aldım çok şükür. Tabiki bu arada başka bir telefon almak zorunda kaldım. Ama paramı onlara bırakmadım. Bir sene sonra da olsa 4.600 TL mi geri aldım. 🤗 Yasal süreçlerle uğraşmak istemeyen bir çok kişi hakkını aramadığı için teknik servisler ilk başta hemen kullanıcı hatası olarak rapor düzenleyip, insanların hakkını gasp ediyor. Bu da firmaların işine geliyor tabiiki. Zarar etmiyorlar bu sayede. Sonuç olarak hakkınızı aramaktan korkmayın. Para hiç kolay kazanılmıyor öyle değil mi? Önceki yazımda dediğim gibi, hayatın her alanında hakkınızı arayın, hak yemeyin, yiyene göz yummayın, ezenle birlikte siz de ezmeyin.  Herkese sağlıklı günler dilerim 🤗
Sort:  

Evet, uretim hatası da olsa kullanıcı hatası diyorlar, iyi yapmışsın.

Bence herkes hakkını aramalı, teşekkür ederim.

Tüketici hakem heyeti gerçekten birçok anlaşmazlığı çözebiliyor. Özellikle sözleşmeler konusunda baya sıkıntı yaşıyor herkes. Biraz daha araştırmacı olsak zaten haklarımızı daha kolay elde edebileceğiz. Sizin durumunuza da memnun oldum, keşke bu kadar beklemenize hiç gerek kalmamış olsaydı.

Hakkımızı aramadığımız sürece haklarımızı gasp etmeye devam edecekler maalesef. Teşekkür ederim yorumunuz için.

Benim de başıma benzer bir süreç operatörlerden biriyle gelmişti. Biliyorsunuz, taahhütlü sözleşmelerde cayma bedeli var. Gerçekte o bedel söyledikleri kadar yüksek değil ve yasaya göre bir yıldan uzun süreli sözleşmeler yapmaları mümkün değil. Sorun başvurunun kolay olmasından ziyade sürecin uzun ve bazen takip edilmesinin zor olmasından dolayı insanların uğraşmak istememesinden kaynaklanıyor. Haklarımızı bilmek de çok çok önemli.

Sorun başvurunun kolay olmasından ziyade sürecin uzun ve bazen takip edilmesinin zor olmasından dolayı insanların uğraşmak istememesinden kaynaklanıyor

Kesinlikle katılıyorum size😃. Süreç uzun ve takip edilmesi şart. Dediğiniz gibi haklarımızı ne şekilde aramamız gerektiğini de bilmiyoruz.
Teşekkür ederim yorumunuz için.

@baycan hanım sizin bu teknolojik aletlerdeki şanssızlığınız nedir böyle, en azından hakkınızın peşinden gidip alıyorsunuz

@baycan hanım sizin bu teknolojik aletlerdeki şanssızlığınız nedir böyle

Haklısın @kabasakal şans işte. 😂 Allah'tan hakkımı nasıl arayacağımı biliyorum 😀

Sürecin uzun olmasımı, uğraşmak istememekten kaynakli mi bilemiyorum ama nedense bir hak aramama durumu var bizim insanimizda. Senin adına sevindim geç olsada hakkını almışsın.

Süreç uzun ama hak aramaya değer kuzum. Çünkü tüketici mahkemeleri çoğunlukla tüketici lehine karar veriyor. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için 🤗