Montaigne Üstadın "Denemeleri" Gerçekten İnsanı Anlatıyor Mu?

in #tr6 years ago

Hepinize merhaba arkadaşlar geçen içeriğimde acemi bir şekilde Vakıf kitabından bahsetmiştim. Bugün sizlere geçenlerde okuduğum herkesin övüp bitiremediği Montaigne'nin Denemelerinden bahsedeceğim.
İlk olarak kitabın kapağını atalım:
Screenshot_1.png
Ben bu kitabı almadan önce piyasayı uzun süre araştırdım. Belki bilmezsiniz ama Montaigne abimizin kitabı bu kadar ince bir kitap değil aksine 1500 sayfalık bir eser. Ancak bu kitap sadece 250-300 sayfa! E bu nasıl olur!? Endişelenmeyin. Kitabı çeviren Sabahattin abi Montaigne'nin eski Fransızca dilini kullanmasından dolayı sadece kendisinin beğendiği kısımları kitaba koymuş.

Peki o zaman neden 1500 sayfalık Türkçe basımlar yerine bu kitabı almalıyız? Çünkü en iyi çeviren arkadaş(en azından okuduğum bir çok yoruma göre) bu. Kitabı çoğu zaman İdefix ve Dr gibi yerlerde 9,80 TL'ye bulabilirsiniz.

Şimdi asıl konumuza gelelim.
Gerçekten insanı mı anlatıyor? Bu kitabı ilk elime aldığımda içimde bir korku vardı. Çok yüksek beklentiler içerisinde kitaba başlayacaktım. Çevremde ki çoğu insan ve okuduğum metinlerde hep Montaigne'nin insanları ne kadar iyi anladığını ve kendini anlatırken aslında tüm insanlıktan bahsettiği söz ediliyordu. Haliyle kitabın beni tatmin etmeyeceğini düşünüyordum.

Ki başlarda da böyle oldu... Ne var abi bunda bende yazarım bunları çok büyük meseleler değil!? dediğimi hatırlıyorum okurken. Ancak ortalara geldiğimde ve neredeyse her 4 denemeden biri olan ölüm yada ölümden korkmak teması gelince iş değişti. Açıkçası bu kitabı okuduktan sonra fikirleriniz çok değişir mi bilmem ama ölüm konusunda sağlıklı ve mantıklı bir insanın nasıl düşünmesi gerektiğini Montaigne çok güzel anlatıyor.

Bu kitap beni anlatmıyor. Çoğu bölümü okurken "aa ben böyle düşünmüyorum" dediğim oluyor ancak başka insanların fikirlerini duymak, okumak insanın hoşuna gidiyor. Şu ana kadar sanki çok deneme okumuş gibi ahkam kesmeyeceğim ancak eninde sonunda çok iyi kitapları okuduktan sonra bu kitaba da bir şans vermenizi tavsiye ederim.

Kitaba bir puan verecek olursam: 7/10

Sort:  

Congratulations @bosadam! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You made your First Vote
You made your First Comment
You got a First Vote
You got a First Reply
Award for the number of comments
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

The @OriginalWorks bot has determined this post by @bosadam to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

Faydalı bir yazı olmuş teşekkürler

çok güzel bir kitap ! okuyan herkesin hayatına çok şey katacak bir eser. okuduktan sonra ister istemez herşeye sorgulayarak bakmaya başlayacaksınız. Ayrıca montaigne abimiz çok kültürlü bi abimizmiş rahmetli, kendi düşüncelerini açıklarken pek çok filizofun konu hakkındaki düşüncesine de değinmiş ;)