You are viewing a single comment's thread from:

RE: Günlük Yorum Etkinliği 21.07.2018

in #tr6 years ago (edited)

İnsanoğlu yapısı gereği bulunduğu yere, konumuna, yaptığı şeye alışır . Bugün zararsız gözüken yalanların da karşı tarafı üzmediğini görünce her insan rahatlayıp bu yalanın onu kurtardığını düşünür ancak farkına varmadan bunu hayatının birçok alanında kullanmaya devam edip buna alışacak. Damlaya damlaya göl olur. Sonuçta bu beyaz yalanlar da insanın hayatını kapladıktan sonra insan hayatının boş bir toz bulutu üzerinde olduğunu farkedecektir. Ayrıca yalan ne kadar küçük veya büyük olursa olsun gerçekler her zaman yalandan üstündür ve bir gün ortaya çıkar . Bugün birisinin üzülmemesi için söylediğimiz beyaz yalanın gerçeği elbet bir gün ortaya çıkacak ve o insan o acıyı yaşayacak . İnsan kötü duyguları da yaşamalı ki güzel duyguların değerini ve önemini anlasın. Yalan söylemek sadece günü kurtarır yarının garantisini veremez. Kısacası benim düşünceme göre yalanın rengi olmaz . Doğru gibi yalanda tektir. Söylediğin yalanla karşındakini kandırıyorsan o yalanın beyazı pembesi olmaz . İnsan bazen zor durumda kalıyor ve kendini kurtarmak için de yalan söylüyor . Bence ne kadar gerekli bile olsa yalan söylememek gerekir. İnsanın kendini o duruma kadar getirmemesi gerekir. Başımdan geçen kötü bir örnek vereyim. Üniversite 1.sınıfta ders arasında dersten kaçtım arkadaşıma da söyledim yerime imza attı. Dersin 2.arasına çıkmadan bir süre önce hoca dersle ilgili birine soru sormak istemiş ve listeye bakıp beni söylemiş(adımın alışıla gelmiş bir isim olmaması ve dikkat çekmesi de bunda büyük pay öğrencilik boyunca bunu yaşadım 😖). Ben sınıfta olmadığım için hoca haliyle sinirlenmiş. Ertesi gün durumu kurtarmak için hocaya gidip “dedem kalp krizi geçirmiş ders arasında moralim bozuldu çıktım arkadaşımda bana üzülmüş devamsızlığım olmasın diye atmış “ dedim . Durumu kurtardık ama bir süre sonra sınavlar bitip memlekete gidince dedemin gerçekten kalp krizi geçirip vefat ettiğini, sınavlarım olduğu için bana o zamana kadar söylemedikleri acı gerçeğiyle karşılaştım. O gün bugündür dürüstlüğe daha fazla önem veririm . Ben o gün kendimi yalan söyleyecek pozisyona sokmamalıydım sonuçta dedemin vefat etmesi acısını yine yaşadım ancak böyle bir yalan söylediğim için vicdanım rahat değil. İnsan kalbini temiz tutsun ve her zaman doğrunun yanında olsun . Öyle yada böyle karşılığını alır. Ve şuna inanırım iyiler mutlaka kazanır...