Hardfork 0.20.4 Yaması İle Yola Devam

in #tr6 years ago (edited)

Bildiğimiz gibi Hardfork 20 güncellemesi uygulandıktan sonra bir takım sorunlarla karşılaşılmıştı. Bu malum sorunlarla ilgili bildirimler github üzerinden alındı ve çözümler üzerine yoğunlaşıldı. Steemit yönetimi az önce yaptığı açıklamada 0.20.4 yamasının uygulanacağını ve önemli sorunların bu şekilde çözüleceğini açıkladı. Bir an önce kullanıcı etkileşiminin ve transfer işlemlerinin normale dönmesi için yoğun çaba harcadıklarını belirtiyorlar.

Hardfork 0.20.4 yamasının çözmesi beklenen sorunlar:

  • Birçok kullanıcı parametreler düşük ayarlandığından blockchainde işlem yapamadı. Yani oy veremedi, yorum yazamadı, transfer yapamadı vs. Bu sorunun çözümüne gidildi, budget parametresi 10 kat artırıldı. Şu anda bunun sorunu çözeceği düşünülüyor. (issue #2974)


  • Bazı hesapların RC bakiyesi -%100'deydi ve bu hesapların şarj olamadığını tespit ettiler. Bu sorunun çözümü için kodlamada değişikliğe gidildi. (issue #2968)
  • Power up yapılınca current_mana değeri artmıyordu (Evet ben de @deneme hesabıma SP delegate ettim (deneme amaçlı) ve current_mana artmamıştı.) Bu sorun çözüldü, yani power up artık anında current_mana'yı artıracak. (issue #2961)
  • Herkesi hayal kırıklığına uğratan sorun: Voting power sert şekilde düştü. Bununla ilgili kodlamada değişikliğe gidilmedi, 3 gün içerisinde sorunun çözülmesi bekleniyor. (issue #2949)
  • Yeni hesaplar 0 SP ile açıldı ve 3,000 RC'ye sahiplerdi. Yani hiçbir işlem yapamıyorlardı. Bu sorun diğer sorunlardan dolayı ortaya çıktı. Yani diğer sorunları çözüme kavuşturacaklarına göre bu da ortadan kalkacak. (issue #2971)
  • Condenser api'den witness değerleri doğru çekilemiyordu. Eksik özellikler eklendi. (issue #2942)
  • Condenser_api.get_accounts yanlış voting power değeri döndürüyordu. Bu sorun çözüldü (issues #2947 #2957 #2962)
  • Bazı hesaplar hardfork sırasında eksi RC bakiyesi verdi. Bu sorun negatif değerler sıfırlanarak çözüldü. (issue #2953)
  • Küçük hesaplar yeterli mana alamıyorlardı. Yanlış hesaplamalardan dolayı RC yetersiz geliyordu. Çoğu hesap artık en az 6M RC alacak. (issue #2958)
  • Blok üretimi ve network işlemleri için gerekli kısımlarda kodlara Rc eklentisi dahil edildi (issue #2965)

Belirlenen sorunlar ve çözümlerle ilgili yapılan açıklamalar bu şekilde. Birebir çeviri yapmadım detaylara HF20 Update: Restoring Continuity bağlantısından ulaşabilirsiniz. Hardfork 0.20.4 yamasının uygulanıp sorunların çözülmesini bekleyeceğiz. Umarım bu kez her şey yolunda gider.

Hoşça kalın
@damla

Sort:  

Bilgi için teşekkürler:) mana sistemi mantıklı ama biraz da karışık olmuş sanki

Ben teşekkür ederim. Evet, yavaş yavaş alışacağız hep beraber :)

merhaba. gelen post ödüllerinde sorun mu var? bir çok hesaba da baktım. Ödül hesaba geçtiğinde %10-15 daha düşük yatıyor. Nedenini biliyormusunuz?

Ödül sisteminde değişikliğe gidildi. Ama hesaba eksik yatmaması gerekir, böyle bir sorun rapor edildiğini görmedim. Hangi yazıda sorunla karşılaştınız?

Herkesin yazisinda var. Esimin kullandigi hesapta gelen odullerde diyelim 10 usd gorunuyor, ancak oduller 8.5 usd olarak yatiyor.

Örnek olarak şu postu gönderdik. https://steemit.com/steemit/@seymuces/have-a-problem-about-rewards

Sonrasinda baska hesaplara da baktim. Mesela @haejin isimli kullanicinin 80 usd kazancli odulu 65 usd olarak hesabina yansidi.

Fakat sistemde ben de bir hata ya da uyari goremedim. Steemitblog a yazdik ama cvp veren olmadi.

Ayrıca son gelen postlarda aynı sorunun devam ettiğini görüyorum. Her posttan 1-3 usd arasında düşük ödüller hesaba yatıyor.

D.tube ödüllerinde böyle bir uygulama görmüştüm. Bazı kürasyon ödülleri sonrasında hesaba yansıyordu. Burda da aynısı mı olacak yoksa sistemde hata mı var ? anlamadım.

Emin olmamakla birlikte, bu durumun yazı yayınlandıktan hemen sonra upvote alan postlarda kürasyon sisteminde değişikliğe gidilmesi nedeni ile ortaya çıkma ihtimalinin olabileceğini düşünüyorum. Hardfork 20 öncesi yayınlanan postlara da ödülün yazara geçme aşamasında yansıtıyor olabilirler.

Evet zaten HF20 sonrasındaki ödül dağıtımlarında bu yaşandı. Kafa karıştıran unsur ödül gelmeden 1dk önce 10 usd gözükürken, ödül geldikten sonra toplam miktarın 8,5 gibi bir rakama düşmesi. Sonrasında ise kürasyon ve yazar ödülleri bu 8,5 usd üzerinden dağıtılıyor. Kendi gelecek ödüllerinize ya da başka kullanıcılarınkini kontrol edince durumu göreceksiniz.

Yardımınız ve ilginiz için tşk ederim.

Burada örneğin önceki ve sonraki halleri olarak çok net görülüyor: https://github.com/steemit/condenser/issues/3021

Eğer bu değişiklikleri HF20 öncesi postlara da yansıtıyorlarsa ödülün bir kısmı havuza geri gidiyor, o yüzden cüzdana eksik geçiyor.

Anladım. Sanırım şu cümle olayı açıklıyor.

should be changed to If curators vote for a post within the first 15 minutes of it being created, a portion of their curation reward remains in the rewards pool.

Ayrıca gönderdiğiniz yazıdan şunu anlıyorum. Artık yazarlar hiçbir şekilde kürasyondan pay alamıyor. Doğru mu anladım ?

bilgilendirme için teşekkürler.

Hardfork ün getirdiği yeniliklere zamanla alışacağız. Ben on steem e üç aylık 160 sp kiralamıştım oy yorum atabileyim diye ama şimdi herşey yolunda. Yorum ve oy sıkıntım yok . Teşekkür ederim değerli paylaşım için 🤗

Ellerine sağlık. Detaylı yazmışsın. Bu son patch ile sistem biraz daha işlevsel hale gelecek gibi.

Teşekkür ederim. Evet bu kez başaracaklarına ben de inanmak istiyorum :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.