Sort:  

Herkese merhabalar, biraz post gibi olacağı için bu selamlama ile başladım:)

6 ay önce steemite ilk başladığım zamanlarda kimseyi tanımıyordum, bilmiyordum. Herkes gibi çok para kazanacağımı düşünerek başladım yazmaya. Sanki gurbette yaşayan bir yabancı gibiydim. Hemen kızımı, oğlumu steemite üye yaptım. Ama onlar üniversitede okuduklarından ve derslerinin çok zor olmasından dolayı çok aktif olmadılar. Yani benim kadar azimli ve sabırlı değiller. Para kazanma olarak düşündüler burayı çoğu kimse gibi. Genç oldukları için böyle olduğunu düşünüyorum , gençler çabuk sıkılıyorlar. ( tabiiki hepiniz üstünüze alınmayın, bazılarınız 😃)

Burada maddi olarak ilk desteği aldığım kişi sevgili @kusadasi oldu. Kripto paralar ile ilgili projeler başlatmıştı. Ben ikinci projesinden itibaren bugüne kadar hemen hemen yetiştirebildiğim her projesine katıldım. Benim reputation ım ve sp miktarımın yükselmesinde Kuşadasının çok büyük katkısı oldu. Bende reputation yükseltme takıntısı olduğu için cüzdanıma gelen bütün paraları reputation yükseltmek için botlara yedirdim :)))

Nitekim hayal ettiğim 55 reputation a geldim çok şükür, ama biz insanoğlu bazen hedeflerine ulaşsa da daha fazlasını istiyor malesef, bir de beni tanıyanlar az çok bilir, balina olma hayallerim de vardı, ama çok masumane, balina olup insanlara destek olabilmek, bu şekilde daha mutlu olmak. Allah balinalığı layıkıyla yerine getirebileceklere nasip etsin inşallah, kimse yüksek mertebeye ulaşınca o mertebeyi kötüye kullanmasın. Bu sadece bu platform için geçerli değil. Her meslekte öyledir. Allah sana müdürlüğü nasip etmişse o mevkiiyi çalışanlarına faydalı olman adil bir şekilde huzurla yönetebilmen için nasip etmiştir. İnşallah bir gün müdür olursam çalıştığım kimseleri ezmek için kullanmayacağım o mevkiiyi. Ya da burada balina olursam @kusadasi gibi destek olmaya çalışacağım kendi çapımda gücüm yettiğince. Bu konuda @kusadasi nı takdir ettiğimi ayrıca belirtmeliyim .

Steemite ilk geldiğim günlerde sevgili @damla nın öğretici klavuz yazıları ile karşılaştım platformda. Herkes damla yı seviyor ve saygı duyuyordu. Ben de bu güzel kalpli kızı içten içe kendisinin heberi bile olmadan sevmeye başladım, aynı kusadasi nı sevdiğim gibi. Çünkü insanlara ister maddi ister manevi faydalı işler yapan kişiler gönüllerde taht kurarlar. En başlardan beri hem @kusadasi ,hem @damla her ikisi de sevdiğim saygı duyduğum kişiler oldular . Her ikisini de tanımıyorum, hiç görmedim. Sadece yaptıklarını biliyorum ve onlara yaptıkları faydalı işler için sempati duyuyorum. Bu arada @kusadasi benim için bir bütündür ekibiyle, yani bir kurum gibi düşünebilirsiniz. Geçen günlerde cointurk discordunda bir yarışmaya katılmıştım. Sorulan soru @kusadasi ekibinde kaç kişi var?hangi görevlerde ve isimleri ile yazın şeklindeydi. O soruyu bilen tek kişi ben oldum. Tabiiki biraz kopya çektim geçmiş yorumları okudum, az çok kendi bildiğim de vardı. :) Ama çok eğlenceli geçmişti o yarışma, 😃😃

Ama arada eski yaşanan bazı sorunlar olmuş şahıslar arasında, sanırım @trymarket ile @monomty arasında ve bu yüzden birçok kişi burada bu durumlardan olumsuz etkilendik. Onlarla alakamız olmadığı halde içinde bulunduğumuz yardım amaçlı projeleri bıraktık. Üzüntüler yaşadık.bir çoğu yazmayı bıraktı. Birçok insan bu durumlardan tedirgin oldu. Ben bile neşeli yazılar yazamaz hale geldim. Böyle durumlardan asıl etkilenen biz masum insanlar oluyoruz. Tedirginlik duyuyoruz. Acaba bize de bir iftira atarlar mı? Sonuçta hepimizin bir reel hayatı var. Geçen gün @curtaintwitcher damla ile ilgili bir post yazdı ardından kalktı özürdileme postu yazdı, önce batırdı, sonra da çıkartmaya çalıştı. Bu böyle olmamalı arkadaşlar. Şunun şurasında zaten kaç kişiyiz. Neden barış ve huzur içinde burayı paylaşamıyoruz. Para girince mi araya bu olaylar oluyor. İnanın bir kuruş çekmedim altı aydır. Araştırıp bakın.

Herkes adına şunları söylemek istiyorum, bu platformda kusadasi ve damla nın işbirliği içinde birbirine destek vererek yaşadıklarını görmeyi çok istiyorum. Damla çok tecrübeli, iletişimi iyi olan, yabancı dili iyi olan biri.

Haddim olmayarak içimden geçenleri yazıyorum nolur ne damla ne kusadasi beni yanlış anlamayın ben ve benim gibi bir çok kimse ikinizi bir arada görmek isteyeceğine eminim, mutlaka arada pürüz çıkartmaya çalışan olacaktır. Siz onları dinlemeyin lütfen, toplum yararını düşünün, huzurlu bir şekilde insanların bu platformda devam etmesini sağlayın. Bu hayatta ölümden başka herşeyin çözümü vardır. Üç günlük dünyada elini uzatanlardan el çekmeyin... Konuşun. İnsanlar konuşa konuşa demişler :)

Sevgilerimle @baycan

Çok zor değil. Yani kimseye kimse bir şey kazandırmak zorunda değil. Sadece iletişimsiz ya da nefret sahibi olunmasın. Bir tarafın yaptığına sırf "o taraf" diye uzak bakılmasın.

Kötülük yapanları affetmek ve toplum için bir araya gelmek tam olarak "ben zamanında şunu bile yaptım" diyebileceğiniz bir adımdır. Bu adım için @damla'yı tebrik ediyor ve umarım devamı gelir diyorum.

Neyi alıp veremiyorsanız bırakın gitsin. Neyi yanlış yapıyorsanız devam etmeyin. En azındandan deneyin. Burada toplum içindeki insanlarına da bir çağrı var. Size yardım eden bu hesapları isyan noktasına getirdiniz. Yardımı sömürüye çevirdiniz. Bu çağrı herkes için tekrar düşünme ve "neyi daha farklı yapabilirim?" fırsatıdır.

Harika bir çağrışım sağlamışsın. Harika anlatmışsın, eline sağlık

Topluluk olarak bir bütün olursak daha iyi olur.Sorunlara pek hakim değilim ama inşallah yakın zamanda çözülmesi dileğiyle.

Geç kalınmış bir yapılandırma, eski izleri temizler mi?

Kişiler bir karar almış; kimisi uygulamış, kimisi uygulayamamış, kimisi kararından geri dönmüş. Düzen bir türlü kurulmuş.

Sizin davetinizle bir sohbet-kaynaşma-barış (adına ne dersiniz) ortamı kuruldu. Siz, samimiyetin canı gönülden kurulacağına inanıyor musunuz? Çok suni...

Ve ben kimsenin aldığı tavırdan, söylediği sözden geri döneceğini düşünmüyorum.

Bugüne kadar olmayan bundan sonra olmasın diyorum. Buradaki aktörler @damla, @try-market, @kusadasi değil, toplum. Toplumla ilgili yapılacak hiçbir düzen göremiyorum, vasat. Yapıcı olmak isterdim fakat "toplum" için yapılacak pek bir şey yok.

Sen görememişsin yapacak bir şey. O görmüş ki deniyor.

O denesin, tutarsa haberi sen verirsin.

işte sorun da böyle noktalardan çıkıyor. Bir insanın fikirlerini doğru bulunca diyorlar ki "sen zaten onun tarafındasın." Böylece benim fikirlerimin içi boşaltılıyor. Sanki damla aksi fikir sunsa da onu destekleyecekmişim gibi davranılıyor. Bir kere sorun kendinize "acaba haksız olabilir miyim" diye. Yaptığın gerçekten ayıp.

Sadece doğru bulduğum şey için uğraşıyor olamaz mıyım? Hiç böyle bir ihtimal yok mu sence??

Ben belli kişilere bağlı kalarak yorum yapmadım, orayı atlıyorunuz. "Toplum" dedim. Bir konuda mütevazi olamayacağım; steemit platformu bizim çalıştığımız bir yer. Burada sizden daha fazla vakit geçiriyoruz. Bu bağlamda birçok rapor topluyoruz. Elimdeki kara listeyi görmek istemesiniz. O yüzden buranın sorunları @damla veya @kusadasi değil dedim.

Bir tarafa yakın olabilirsiniz, hiç tanımıyor da olabilirsiniz. Bu kesinlikle beni ilgilendirmiyor. Fakat benim yorumuma gelip bir tavır sergiliyorsanız alacağınız cevaba da hazır olmalısınız.

Kabul edilmeyen en büyük gerçek ise; @damla burada yardımı olmuştur/olmamıştır, kendisini çok iyi tanımam, kişiliğini de yorum yapmam. Gördüğüm doğru yanlışlar beni ilgilendirir. Sonuç olarak insanların "kazanç" odaklı zaman harcadığı bir platformda @damla'nın etkisi sanıldığı kadar çok olmamıştır. Altını çiziyorum; kazanç.

Takıldığınız yere gelince; doğru gördüğünüz ve doğru olduğunu düşündüğünüz bir olayı sonuna kadar savunabilirsiniz. Durumunuza bir çıkarım yapmadım, inandığınız doğrunun altına gelerek "bu yorum olmamış" demedim. Geç dağıtılmış adaletin adalet olmayacağını, daha önce birçok benzeri olduğu gibi bu çağrının gerekli fakat havada kalacağını düşünüyorum. Düşünmekle yetinmiyorum kesin olarak bakıyorum.

Siz de bence kendinize gerçekçi olun. Burası gidiyorum diye post atanların hesaplarını hala aktif kullandığı yer. Kendine samimi olamayan, başkasına hiç samimi olamaz.

"Sen haber verirsin" yazman bana, durumuma yapılmış bir çıkarım gibi geldi. Sanıyorum böyle anladığım için beni suçlayamazsın fakat niyetim o değil diyorsan bu kabulümdür.

Şu ana kadar damla'nın bana 1 dolar katkısı varsa kuşadası'nın 10 dolar katkısı vardır. Fakat ben negatif enerji görmek istemiyorum bir süre diyerek takibi çektim. Kuşadası'nın projelerinin toplum için önemini her seferinde söyledim. Bahsettiğiniz listeye de sizin kadar kızgınım. Hatta bu yazıya yazdığım yorumda da dile getirmiştim.

Ben sadece insanları bir noktada kaliteye alıştıracaksak öncelikle kavgaları bitirip sonra bu işi yapmalıyız diyorum. Yani tablo çok kötü olabilir. Benim gördüğüm liste de sizin sadece paylaştığınız kısmıydı onun da farkındayım. Fakat hiçbir şey değişmez kısmını kabul edemedim. Belki de değişmez bilmiyorum. Haksızsın demiyorum ama denenebilir diyorum. Zamanla insanlar birbirini de affedebilir. Doğamızda olmayan bir şey değil. Aynı şekilde zamanla insanlara yapılan iyiliği cezalandırmamak da öğretilebilir. Siteye başladığım günden bu yana yazdığım yazıların yarısında toplumu eleştirdim. Fakat umudu kesmediğim için eleştirdim.

Çıkarım yaptım, yanlış anlamamışsınız. İnanmadığım bir düzene destek vermedim, başarılı olursa damla, siz de bana haber verin dedim. Başka bir art niyetle yazmadım.

Burada 10'lar 20'ler yok. Herkesin herkesten memnun olma durumu yok. Toplum olan bir yerde devamlılığı olan huzuru sağlamak zor. Son cümlenizde "umut" kelimesi dikkatimi çekti. TR toplantısında damla "toplumdan umudunu kestiği için uzaklaştı" denildi. Bugün ne gördü de içindeki umut tohumları filizlendi orası garip geldi.

Neyse, umarım @damla haklı çıkar, ben dahil herkes mutlu oluruz.

Sevgiler.

damlanın yan hesabı mısın :S

Aynen yan hesabıyım. İstersen sesli kanala geçelim

hahahahaha, sesli güldüm. :D

👍 👍 👍 🌷 🌷 🌷

Mantıklı

Zaten bi avuç adamız türkler olarak neyin savaşı bu avs

Nice. So alluring.