Dijital Göçebelik Nedir? Meslekleri Nelerdir?

in #tr3 years ago

Dijital göçebe olmak için bazı adımlar attığımı önceden belirtmiştim. Bu nedenle, dijital göçebe meslekleri üzerine eğilim gösterdiğimi söylemiştim. Bu alanda yaptığım incelemeler sonucunda yüzlerce meslekle tanıştım. Hiç abartmadan yüzlerce meslekle karşılaştığımı yinelemeliyim :) Ancak, 10 mesleği -daha doğrusu genel isimleri- derledim ve infografik üzerine yazdım. Dijital göçebe olmak isteyen yazarlar, listeden kendilerine meslek seçebilirler. Belki de zaten çalıştığınız alanda bir kapı aralamış olursunuz. Eğer kavramı daha önceden duymadıysanız tekrar açıklamakla uğraşmayacağım. Dijital göçebe bağlantısı üzerinden etraflıca bir tanıma erişebilirsiniz. Meslekler üzerine düşünerek kendinizi sorgulayabilirsiniz. Burada bulunduğunuza göre dijital yetenekleri kötü olmayan bireylersiniz. Aslında dijital göçebe olabilirsiniz :) Neden adım atmıyorsunuz?


Dijital Göçebe Meslekleri

dijital-gocebe-meslekleri-denizcakmakcom.png
Fotoğraf


Yazılımcıların ve içerik üreticilerinin avantajlı olduğunu söyleyerek cümlemize giriş yapalım. Özellikle hive.blog üzerinde de yazılımcılar ve içerik üreticileri (blog yazarları) fazlaca bulunuyor. Ancak, gördüğüm kadarıyla daha çok yerleşik biçimde çalışıyorlar. Zamanla dijital göçebe olmak isteyebilirler. Burada yazdıklarım geleceğe bir not anlamı da taşımaktadır. :)

Şimdi uzun uzun tekrar aynı konuları irdelemek istemiyorum. Bu nedenle, infografik üzerine bazı noktaları taşıdım. Öncelikle, orada yazdığım bütün kelimeleri dahi kendim düzenlediğimi belirtmeliyim. Cidden saatlerdir bu iş için çalışıyorum. Aynı zamanda da içerik üretimi gerçekleştirmiş oluyorum. Çünkü, bu alanda çalışarak dünyayı gezmek istiyorum. Kısaca, dijital göçebe olarak yaşamayı planlıyorum. Peki, ne zaman? İşte bunu zaman gösterir. Bu anlamda çeşitli adımlar atıyorum. Gördüğünüz üzere yazıyorum :)

Dijital Göçebelik Macerasına Var mısınız?

Nereden geldik ve nereye gidiyoruz sorgulamamız devam ediyor. Uzun bir süre boyunca, yoğun çalışarak her gün birkaç yazı çıkaracağım. Bunları da kısmen buraya aktaracağım. Elbette yeniden yazarak ve farklı cümlelerle...

Profesyonel blogculuk üzerine yazımda, 21 gün boyunca sürekli olarak yazacağımı belirtmiştim. Artık günleri pas geçmiyorum. Her gün, hedef için bir adım atma vakti! Öyleyse içerik üretimi alanında daha çeşitli yazılarla karşılaşacaksınız demektir. Bloğuma aktardığım "dijital göçebe meslekleri nedir?" yazımda daha derin bir incelemede bulundum. Burada ise konuyu genel hatlarıyla aktardım. Uzun süreler sonunda bir yazı bitirmeden mutluluğu içerisindeyim :)
Buraya kadar okuyan herkesi, yazmaya davet ediyorum. Sizlere saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum.