Parazit: Aşağıdakiler - Yukarıdakiler

in #tr4 years ago

“Parazit” neredeyse tüm mecralarda “2019’un en iyi filmi” diye anılıyor. Belki de bu beklentiyle ve biraz da gecikmeyle izlediğimden beni o kadar da etkilemedi.
Güzel bir film mi?
Kesinlikle öyle.
Fakat eğer hâlâ izlemediyseniz, benim gibi beklentinizi çok yüksek tutma hatasına düşmeyin.

Şimdi, spoiler veremeyeceğime göre şunu söyleyeyim. “Parazit” son yıllarda hayli yükselişte olan gerilim-komedi türünün en iyi örneklerinden. “Gerilim-komedi” dedim ama tam ne dendiğini bilmediğimden – daha şık bir isim verilmiştir mutlaka.
Ben Yorgos Lanthimos filmlerini; mesela “Köpek Dişi”, “Kutsal Geyiğin Ölümü”, “Sarayın Gözdesi”ni falan bu kategoriye sokuyorum. IMDb’de sadece “Sarayın Gözdesi”nin janrına komediyi de koymuşlar. Fakat bu filmleri izlediyseniz bana hak vereceğinize eminim. Tabii ki komedi değiller, insanı gerim gerim germekteler; öte yandan düpedüz komikler.
Ya da “Get Out / Kapan”ı düşünün. Basbayağı gerilimdi ve aynı zamanda inanılmaz komik değil miydi?

“Parazit”, kapitalizmin insanlığın önündeki tek yol olarak kendini dayattığı ve rakipsiz üstünlüğünü ilan ettiği günümüzde, sınıf farkını kendine dert edinmenin neredeyse demode sayıldığı bir ortamda, yüksek sesle ve açıkça sınıf farkını anlatan bir film olduğu için bu kadar beğenildi sanırım. Aslına bakarsanız “Joker” de aynı şeyi yapıyor ama sonuçta bir süper kahraman filmi olduğu için sınıf farkına vurgusu, “Parazit”inki gibi güm güm değil.

En İyi Film’de bu yılın favorisi tartışmasız “Parazit”.
Alır mı?
Bana sorarsanız En İyi Uluslararası Film’i alsın.
Ama bana soracaklarını sanmam, dolayısıyla çok büyük ihtimalle alacak.

Sort:  

Hiç vaktim yok ama bu bildirim beni inanılmaz şaşırttı. En az on kez seni andım burada :(

en kısa zamanda okuyacağım

Heey, yaşasın.
Vaktin olunca arayı kapatalım. Çok şey değişmiş buralarda.

Vakit yarattım :) çok şey değişmiş diyebilirim ben de. Son bir yılda birkaç içerik yazdım sadece sanırım sadece birinde motiveydim. Yine de sen ve sen gibi sevdiğim isimlerden bildirim gelir diye bildirimler açıktı. Birkaç kişinin sosyal medyası olsa tamamen sileceğim :)

İçerikten konuşmak, şu an sana ulaşmak kadar matah gelmedi. Kusura bakma :)

Şu adaylar arasında izlemediğim birkaç film kaldı. Sırf onları da izleme motivasyonu olsun diye filmleri buraya yazayım dedim. İlk senin hesaba baktım. Arada yazdığını görünce sevindim. Biraz dolandım ama yok, tatsız buralar. Yazılanları okuyan da yok sanırım. Sınavların falan mı var?

7.5 yılın sonunda mezuniyet geliyor sanırım. Perşembe günü mezuniyet sınavım var.

Evet okuyan yok ama sevdiğim insanlar anonim olunca bir iletişim yolu kalsın istiyorum. İçerik yazma kısmı da biri okusun diye değil zaten. Bir tanesini sadece aklımdakileri somutlaştırmak için yazmıştım :) sen de benzer şekilde kullanıyorsun sanırım :)

3 içerik yazmışsın 3 bildirim birden geldi. Az kalsın gina bot ile kavga ediyordum :)

Burası kalsın ya bence de. Sonuçta arada kafa boşaltmaya yarıyor.
Ben de yedi yılda mezun olmuştum ama son iki yıl sadece bir seçmeli için sürünmüştüm. Tebrikler.

Muhtemelen hatırlamazsın ama birkaç yıl önce sen dersteyken ben yazlıkta sıkılıyordum, sana çok özenmiştim:)
Seneler sonra bu yıl tekrar okula döndüm. Böyle hobi gibi okumak gerçekten zevkli. İnsan ilk üniversitede anlamıyor, dersler külfet gibi geliyor. Şimdi sırf yeni bir şeyler öğrenmek için okula gidiyorum ve inanılmaz eğleniyorum.

Benim de iki yıl hazırlık :) discord kullanmıyor musun artık?

Genede bir merak uyandırdı bende ilk fırsatta izleyeceğim.

Izle mutlaka. Film çok güzel. Yılın en iyi filmi diye fazla beklentiye girme sadece.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg