Bereketin Çoğaldığı Ay: RAMAZAN [Cointurk 30. Projesi] [emrahdemir#7217]

in #tr6 years ago (edited)
İnsanlar genellikle yalnız başlarına yaşamını tabi ki sürdürülemez. Ve kişiler yalnız başlarına hayatı sürdüremediği için de başka insanların yardımına ihtiyaç duyar. Bundan dolayı hayattaki kişilerin birbirleri ile karşılıklı olmadan yardımlaşmayı yürekten istemektir. İnsanlar her ne kadar insan bireysel olarak çok fazla olsa da kişileri korumak veya yaşatmak açısından da başka insanların da yardımına illaki ihtiyaç duyduğu zamanlar da olur. Biz hepimiz etrafımızda eli uzanan insanların ihtiyacı olan insanlara yardım etmeye çalışan kişileriz. Çünkü yaşadığımız yer yüzü vaya toplum olarak dini adetlerimizde yardıma ihtiyacı olan insanlara yardım etme duygusu içimize kadar işlemektedir.
11 ayın sultanı ramazan ayı geldiği zaman kişilerde genelde bir yardım duygusunun kendiliğinden oluştuğunu rahatlıkla görebilmekteyiz. Ve ben hiç tereddüt etmeden yaşlı bir nine teyzeye yardım elimi uzattım. Yaşlı nineyi her sabah işe giderken ve işten eve dönerken görüyorum ben zaten normalde de ara ara yardımda bulunuyordum. Sağolsun yaşlı nine dualarını hiçbir zaman benden esirgemedi. Bende yaşlı ve tatlı nineye erzak yardımında bulunmak istedim ve gidip bir güzel yiyecek alış-verişi yaptım sonra da yaşlı ninenin yanına gittim ve yaşlı tatlı ninenin gözlerinden gözyaşı aktı beni duygulandırdı. Ve dedi ki bu hayatta hala böyle insanlar var mı diye. Sonra tekrar dualar etmeye başladı bana. Gerçekten duygunun gelişmesini kılan ve oruçlarını tutan kuranlarını okuyan dualarını edenlerin çok büyük bir etkisi var. Ben böyle bir yardımda bulunduğum için beni öylesine güzel bir duygu tattırdı ki ve beni öyle güzel huzura koydu ki bunu anlatamam.

Ramazanda Yardımlaşmak

Kişi bir başka birine yardımda bulunduğu zaman kalbine çok güzel bir huzur kaplanıyor. Ben yardımlaşmayı en çok ailemden gördüm. Önceleri böyle annemle veya babamla bir yerlere gittiğimiz zaman sokakta küçük çocuklar mendil satardı. Annem veya babam illaki beş ya da altı mendil alırdı. Ve fazladan fazladan para verirdi küçük çocuklar öylesine mutlu olurlardı ki. Çok güzel duygu gerçekten. Böyle bir şey bende yardım etme duygusunu daha da tetikledi. Bu yüzden özellikle de 11 ayın sultanı ramazan ayında yardımlaşmanın, dayanışmanın en çok olduğu aylardan birisi olduğunu söylemek mümkün olmaktadır. O yüzden ki kişiler oruç ile aç kişilerin durumlarını daha da iyi anlamaktadırlar. Ve yardıma ihtiyacı onlara daha şefkatli bir şekilde davranmak gerekiyor. İlk önce dünya için kendini hiçe sayıp bir çok zorluklara göğüs gerip zamanı gediğinde ise bunları gördükçe insan anlıyor. Yardıma ihtiyacı anların ve yardıma ihtiyacı olan ailelerine nasıl yardım edebilirim diye düşünürken aklıma yaşlı nine geldi. Dünyadaki insanoğlu maddi olsun manevi olsun bu kişi bir canlı olduğundan dolayı maddi bir yardımda bulundum iyi ki de bulundum.
11 ayın sultanı ramazan ile alakalı yardım konusunu özetleyecek olursak bizler ister isek ihtiyacı olan kişileri evimize davet edebiliriz aynı zamanda eğer ki istersekte giyecek elbiseler yardımında da bulunmak mümkündür. Aslında bir çok örnek var yani yeterli kişi yardım etmek istesin. Ben yaşlı nineye yardım ettim. Çünkü ninenin buna çok ihtiyacı olduğunu düşündüm. Rabbim yardımda bulunan kişileri yaptıkları yardımların hayırlarını inşallah kabul eder.
Gelecek proje önerisi

Steem: Gelecekte bizleri neler bekliyor?

Sort:  

Congratulations @emrahdemir! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your Board of Honor.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Vote for its witness and get one more award!