Er"g"en Uyandım.

in #tr6 years ago

Güne ergenliğimle başladım. Dün gece çok uyuyamadım, buraya gelip bir şeyler yazdım. Sonra ne olduysa adımı google'da aratayım dedim, tam isim sıkıntı değil de kısaltmayla aratınca burası çıkıyor. Vazgeçtim paylaşmaktan. O ara sabahın beşiydi zaten 1177 kelime yazı yazmama şaşırdım, sildim hepsini. Geceden belliymiş ergenliğimin gelişi. Yedide daha fazla uyumaya çalışmayı anlamsız bulup kalktım. 12'de tüm işlerim bitmişti, can sıkıntısından kendimi kesecektim ki ergenliğim müzikleriyle yardıma koştu.


Ben ergenliğimden hiç haz etmem. Bence kimse etmez. Hayatlarımızın utanç yılları. Üf hepimiz ne asiyiz be. Ben lise dönemimi sıhhıye'de taş mektepte geçirdim. Zamanın Atatürk Anadolu Lisesi. HEPİMİZ SEÇİLMİŞİZ. Ama ne seçilme kültür kasmaktan beyinlerimizin yandığı dönem. Okuyoruz ama eğitim yetmez, öğrenmek lazım. Ne varsa okuyoruz nerde sanat festivalleri oralardayız. Felsefe klübü kurmuşuz, okulun tam karşısında da ülkü ocakları il başkanlığı mı ne. Binanın tepesinde 3 kurt heykeli okulu kesiyor. Her siyasi görüşü biliyoruz, neye karşı olduğumuzu biliyoruz. GÜNYA. Dünya öyle bir yer değil be yavrum diye sarssalardı olduğum insan olamazdım. İyi ki yapmamışlar. Neyse benim asiliğim sadece ailemeydi, azıcık çektirdim. Yani aslında büyütülecek hiçbir şey yapmadım ama sırf onların dediği saatte eve gitmeyeceğim diye evin yanında ankara ayazında dona dona vakit geçirdiğimi bilirim. Benimkiler küçük asiliklerdi. Biraz bireyliğini kabul ettirme çabası biraz ergenliğin verdiği ben bilirim gazı. Üf bi' de ne metalciyim o dönem of ne metalciyim o dönem. Gotik değil bak metalci karıştırırsanız üzülürüm. Metalciler bi' buruk olur, bir araştırmaya göre dünya üzerindeki en sakin müzik dinleyicileriler. Kafa sallamalara, brütal vokallere kanmayın siz. Gerçi hatırladığım kadarıyla Nordik ülkelerden biri tarafından yapılmıştı bu araştırma, adam kayırma olabilir.


Neyse işte o ara dinlediklerime bakarken hakkını yediğim tonlarca Türkçe müzik olduğunu hatırladım. Bazıları ergenlikle dinleyip, dinlememiş gibi yaptığım, içten içe bayıldığım şeyler. Bazıları üniversitenin ilk yılı bilip sevdiğimi gizlemediğim ama sonra dinlemediğimi fark ettiğim şeyler. Başlıyorum:


Ay tam 2005. Sizi çok gizlemedim ya. Arada mırıldanırdım. Sol cebime saplandı kalbin unuttun mu yok ki cebim -bu başka parçaların konusu pendor kızı sürtiye, git buradan.


Bunun tenefüste tartışma konusu olduğunu bile hatırlıyorum. Tartışma derken olay çıkma anlamında değil. Herkeste bir şaşkınlık kimse neyi neden nasıl beğendiğini anlamıyordu. Kafa kafaya verip sırayla dinleyip neden lan diye anlamaya çalışmıştık. Cevap var mıydı hatırlamıyorum. O ara bi' de sınav şeyleri kafamda kalmamış çok. Bence hepimizin içinde olan ferdi tayfur, orhan gencebay havasından hep.

Bunların da hakkını verdim bence ama sabah dinledim diye koyayım dedim. Bizim zamanımızda liselerde de festivaller olurdu. Çoğu grubu öyle dinlemişliğim var, evet dağılmamışlardı, evet biraz yaşım var. Gerçi opeth konserine sahte kimlik çıkartıp gitmeye çalışmışlığım da var. Ayık ol. -yaşıma tam alışamadım da.

Bunun listeye girmesi farklı. Abi kardeş radyo programı yaptıkları dönemde, belki hala yapıyorlardır, ankarada fanta sponsorluğunda festival yapılmıştı. Dumanı ikinci, Teomanı, Şebnem Ferah'ı ve nicesini ilk defa toplu dinlediğim konser. O yaz içilen fantaların haddi hesabı yok. Neyse efendim o konserde de festivalin reklamında da bu adamlar "FANTA İÇELİM LIKLIKILIK FANTAĞHAYDİ DOLDUR DOLDUR" diye jingle söylüyordu. Sonra bi ara bu albümle aklımı aldılar.


Bir de tek albümlük sevdiklerim var mesela bu. Albümün çoğunu hala ezbere söyleyebiliyorum, sabah denedim biliyorum. Oysa ki çıktığı yıldan sonra hiç dinlemedim, aşağı yukarı 10 yılı var az değil.


Bu tek albümlük sayılmaz bence öyle yeri var. Ah be onur demek isterdim ama ben arada ayşe hatun önal dinliyorum çocuklar sorry. Ama bu albüm nedir anasını satayım. Herbiri birbirinden birbiri bu cümleyi bitiremedim. Sıfatlarım yetmedi.

Şu saate kadar aklıma gelenler bunlar. Her birini açıp açıp albüm albüm dinledim. Popililere girmiyorum onları herkes seviyordu zaten. Aklıma gelen olursa kesin paylaşırım yine.



Bunu nasıl atlarım ya tek şarkılık aşkım. No church in wild'da, kullanılan kelimenin vurgularla küfür sayılabileceğini; "prist"le duyuyoruz ya. İşte bu onun cümle hali anasını satayım. Sadece bunun için dinlediğimi kabul ediyorum. Ama galiba çok tutmamış.


SON BİR KEZ İSMİNİ ANDIKTAN SONRA AĞZIMI BİR DAHA ASLA BOZMADIM


Sort:  

Ergenliğim Ankara'da geçmedi ama ergenliğim Ankaralı metal gruplarıyla geçti. Şimdi onlar geldi aklıma ama yazmaya kalksam buraları doldurabilirim. O yüzden belki senden ilham alıp bir liste de ben yapar, orada paylaşırım :)

ben onlara hiç girmedim, çıkamazdım :D

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbo-T Nedir?

Jumbo-T, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

Ergenlikte hepimizin iyi ya da kötü anıları muhakkak olmuştur, önemli olan şu an nasıl yaşadığınızdır, geçmişten dersler çıkartarak daha temkinli mi yaşıyorsunuz yoksa aynı mı devam ediyoruz. Emeğinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş 😊

teşekkür ederim. yirmi yediyi geçtiysen sıkıntı yok diyorlar :D

Screenshot_2018-04-03-05-20-34.png
Bu olmamalıydı ama :(
Bide ben kurbanı falan günlük olarak dinliyorum hala ya kalıcı ergenlik sanırım.

Adam hep çirkinmiş ya, üzüldüm. Kalıcı ergenlik değil kalite. Seni övcem diye ergenliğimi övdüm galiba. Emin değilim