Benden Ne Okumak İstersin?

in #tr6 years ago

image.png
Kaynak

Bilim ve Teknoloji ile ilgili en çok neyi merak ediyor? Ne okumak istiyorsun? Bildiğin gibi bir süredir #tr tag'i ile, aklım erdiğince dilim döndüğünce bilim yazıları yazmaya çalışıyorum. Ama konuları hep ben belirliyorum. Kendime göre seçiyorum. Ama unutma! Ben bunları senin için yazıyorum...

Şimdi Sen Söyle: Hangi konuyu anlatmamı istersin(ki gerekirse senin için araştırıp öğrenip öyle yazacağım)? Aşağıya (comments kısmına) bir konuyu aday belirle.

Bu "Einstein neden kuantum mekaniğini benimsemedi?", ya da "Mineraller nasıl oluşuyor?" gibi bir soru cümlesi önerisi de olabilir, ya da direkt tek bir kelime olarak "spintronik, elektromagnetizma, kuasarlar.....vs." gibi de olabilir.

  • Aşağıya önerisi olan herkes: "Benim adayım '.........' yazsın.

  • Öncelikle o aday gösterilen konuya ait comment başkaları tarafından da desteklenmiş mi, upvote edilmiş mi ya da evet ben de bu konuyu merak ediyorum vs. gibi reply edilip edilmemiş mi ona bakacağım.

  • Eğer her kafadan farklı bir öneri geldiyse ben 5 tanesini (Belki 10 tane de olabilir şimdilik bilmiyorum) seçeceğim.

  • İkinci post olacak. Burada da bu adayları 'oylamanızı' isteyeceğim.

  • En çok oy alan konu ile ilgili önümüzdeki iki postum boyunca yazı yazacağım.

  • Bir de bonus: Aday olarak bir bilimkurgu konusu dahi isteyebilirsiniz. O da lazım :D :D

Hadi bi düşünün ve yazın ne istiyorsanız aşağıya. Yazın ki benim değil, sizin istedikleriniz olsun...

Önerisi kabul edilen/edilenlere mini mini minnacık da bir ödülüm var;). Upvote filan veya sbd filan...

Haa bir de resteem et. Katılım çok olsun. Canlı olsun...

animasyonum.gif

Sort:  

Ne güzel düşünmüşsünüz :))

  • Cern deneyinden başlayabilirsiniz.
  • Doğal yollarla değil de direk olarak üretilen elementlerden bahsedebilirsiniz.
  • Kunatım Tünelleme yönteminden bahsedebilirsiniz.

Daha çok var benim kafamda, sizin anlatımınızla okumak çok daha farklı olacaktır bu konuları ;)

Benim adayım "zamanda yolculuk"

Ne yazık ki zamanda yolculuğu detaylı bir şekilde işlemiştik 🙃

Kaçırmışım demek ki pardon

Şu yazıma bir göz atın isterseniz, belki hoşunuza gider:

ben şunu isterdim:

-sırtını bilime gerçekten dayamış en beğendiğiniz bilim-kurgu filmleri nelerdir? bunlarla ilgili bir post.

Bence de güzel olabilir bu. Ancak salt belgesel tarzı değil de daha çok kurgu ile bilimin iç içe olduğu filimler daha güzel olabilir.

Adayım: @arafs - Cern deneyleri

Konu: Mars'ta yaşam kurulabilir mi?

Paul Adrien Maurice Dirac; Rölativistik Kuantum Mekaniği :) açıkçası merak ettiğim konulardan bir tanesi bu :) teşekkürler bu çok güzel bir fikir olmuş

Benim adayım "ışık". Fotonlar vs genel kültür olarak hepimiz biliyoruz ama mekanizmasına pek hakim değilim.

Ayrıca evet fikir baya işlevsel :)

Merhaba,
Çok güzel düşünmüşsünüz ve eğer öneri istiyorsanız kendinize şu soruyu sorun:''Ben olsam ne okurdum?''
Sadece bir öneriydi ve benim adayım bir kitap:Böyle Buyurdu Zerdüşt
Takipteyim:))

‘Böyle Buyurdu Zerdüşt’, bilim teknoloji sınıfına konulması zor. Başka bir şey önerebilir misiniz?