Buda De Ötesini Bırak

in #tr6 years ago

@halitk ölümsüzlüğü aramak için yolculuğa çıkmıştı. Ölümsüzlüğü sağlayan bir ot veya iksir olduğunu duymuştu. Söylenene göre bir bilge varmış, 950 yaşındaymış. Ölümsüzlüğü bulduğu iddia ediliyormuş. Kimsenin gidemediği, gidenlerin dönemediği yollar aşılması gerekiyormuş bu bilgeyle buluşmak için.

İlk olarak bilgenin yerini bildiği söylenen kişiyle görüşmek için Uruköy köyüne doğru yola çıktı. Köydeki herkese sordu. Köylüler @doctorbishop adında bir kişinin aradığı kişi olduğunu söylediler ve hangi evde oturduğunu gösterdiler.

@doctorbishop evinin bahçesinde oturuyordu. Kulaklıkla müzik dinlerken bir yandan da meyan kökü şekerini yiyordu. Arkasından gelen @halitk’yı fark edemedi.
-Ben ölümsüzlüğün formülünü bulan bilgeyi arıyorum.
@doctorbishop birden irkildi.
-Uzun zamandır kimse onu sormamıştı.
-Nerede bulabilirim onu?
-Emin misin? Bu yola çıkan kimse bugüne kadar dönmedi.
-Zaten öleceğim şansımı denemek istiyorum.
-Peki o halde. İlk olarak kutsal sedir ormanına gitmelisin. Orada Gumvava adlı bir canavar var. Ormandaki kutsal ağacı koruyor. Sesi gök gürlemesi, nefesi ateş olan bir yaratık. O canavarı öldür ya da kaçabilirsen kaç. Ormanda zümrüt kızları bul, belki sana yardım ederler. Daha sonra bu kağıttaki adrese git.
@halitk kâğıdı aldı, teşekkür edip ayrıldı.

Kutsal sedir ormanına doğru yola çıktı. Ormanın girişinde zümrüt kızları gördü. İsimleri @sudefteri, @damla ve @baycan’dı. Gumvava’nın ne kadar tehlikeli olduğunu anlattılar.
@sudefteri, aslan gibi yüzü olduğunu söyledi.
@damla, derisinin pullarla kaplı olduğunu ve kafasında boynuzları olduğunu anlattı.
@baycan, yılan şeklinde kuyruğundan ve metrelerce uzunluktaki kanatlarından bahsetti.

Oraya tek başına gitme, sana yardım edelim dediler. @halitk bu teklifi kabul etti. Ormanda saatlerce ilerlediler. Gumvava’nın sesini duydular. Ancak ilerlemek zorundaydılar. Biraz daha yürüdüler. Ve Gumvava karşılarına çıktı. Gerçekten anlatıldığı gibiydi. Biraz abartılmış olabilirdi. İlk bakışta sevecen bir görüntüsü de vardı.
Ben ormanın koruyucusuyum dedi Gumvava. Ağacı ve yeşili seviyorum ve koruyorum. Siz de benim gibi olun dedi. Eğer ormanıma zarar verirseniz sonucuna katlanırsınız diye ekledi. @halitk, “Biz orman için gelmedik. Sadece geçip gideceğiz” dedi. Bu cevap Gumvava’nın hoşuna gitti. Gumvava yolun geri kalanı için onlara dört adet at verdi. Atları ormanın bitiminde bırakın dedi.

Zümrüt kızlar söylenen adrese gelindiğinde @halitk ile yollarını ayırdı. Buradan sonra tek başına devam edecekti. Kâğıtta yazana göre @sahinadm’ı bulması gerekiyordu. Tam da tarif edilen yerde buldu onu. Bilgenin yanına nasıl gidebileceğini sordu. @sahinadm, uçsuz bucaksız dağları, derin vadileri geçmesi, yüksek dağlara tırmanması gerektiğini anlatıyordu. Burayı bugüne kadar kimse geçememişti. 1000 yıllık bir yolculuk seni bekliyor dedi. @halitk ise “Acaba uçarak geçemez miyiz burayı?” diye sordu. @sahinadm omzunu silkti, bir an düşündü ve “Evet aslında o kadar da maceraya gerek yok” diye mırıldandı. @bulent1976’nın uçan bir kartalı var onu bul, o seni götürür dedi. @halitk adresi aldı ve yoluna devam etti.


Kaynak

@bulent1976 ’nın Uzayiçi kargo aracı olan Kartal SLX ile oraya gidecekti. Aslında bu araç uzay içi taşıma yapsa da dünya üzerinde de kullanılabilen bir araçtı. @halitk, @bulent1976’yı buldu. Gideceği yeri anlattı. Tam @bulent1976 “Oraya giden kims…” diye söze başlayacaktı ki @halitk “Evet, evet biliyorum. Kimse geri dönemedi” diye sözünü tamamladı. Kartal tamirde olduğu için uçan gemiyle gitmeye karar verdiler. Ancak geminin de bazı tahtaları kırık ve eksikti. @halitk gemiyi onarmak için 120 ağaç kesti. Geminin kırık yerlerini onardı, elektronik aksamındaki arızaları giderdi. Nihayet bilgenin bulunduğu adaya doğru yola çıkmaya hazırdılar.


Kaynak

Uçsuz bucaksız dağları, derin vadileri aştılar. Dar bir yola geldiler. Burada yolları ayrıldı. @halitk yolun kalan kısmına eşekle devam etmek zorundaydı.


Kaynak

Yolun kalan kısmını tamamladı. Dünyanın sonundaki Maşu dağına, kimsenin daha önce bulunmadığı yere gelmişti. Güneşin doğduğu yere yakın bir yerdi burası. Dağın tepesinde turuncu kıyafetli kel bir adam ve karısı vardı. @halitk adamın yanına gitti, ölümsüzlüğü aradığını söyledi. Bilge adam ölümsüzlüğü elde etmenin yolunu bilmediğini söyledi. İnsanlığın ortak kaderine karşı savaşmanın beyhude olduğunu ve hayatın mutluluk kaynağını yok ettiğini söyleyerek onu azarladı. Ancak elinde bir kitap vardı: Buda De Ötesini Bırak.
@halitk, bu kadar yol geldim bari bu kitabı alayım diye düşündü. Sanki markette nişastanın yanında görmüştü bu kitabı. “Belki ölümsüzlüğü bulamayacaksın ama bu kitap, içindeki mutluluğu çıkaracak” dedi bilge.


Kaynak

Kitabını eline alan @halitk bir taksi çevirmek için bilgenin yanından ayrıldı. Çok yazmasa bari diye düşünüyordu içinden.

Taksiden indi. Eve doğru yürümeye başladı. Derken bir anda elindeki kitabı bir kartal kapıp götürdü. Evladını kartal kaçırmış Fatma Girik gibi çaresizce arkasından baktı kuşun.

SON

Sort:  

bir yandan da meyan kökü şekerini yiyordu.

Hiç kalmadı. Üzülüyorum.

Elinize sağlık. Sonu hakkında ne hissedeceğimi bilemedim ama :)

Üzücü son.

Doktor en sevdiğin bir kase yoğurt değil miydi ?
Meyan kökü şekerine ne zaman başladın ? Bu arada tadı nasıl güzel mi.

Kızıl meyan kökü şekeri walter bishop karakterinin favorisidir. Ben de çok severim. Keza yazıların sonunda bıraktığım doktor bishop'ın elindeki kırmızı şey meyan kökü şekeri :)

Doktor bana bu konudan hiç bahsetmedin nasıl bilebilirim ki meyan kökü hiç görmedim ben

Bir arkadaşım amerikadan yolluyor ara sıra. Türkiye'de yok maalesef :( @arafs ile çok sohbeti geçerdi eskiden :)

o sohbetleri ben de hatırlıyorum:)

Şimdi yazılarını inceledim ve elinde kırmızı bir şey gördüm, ben hep bir kase yoğurt olarak tanıdım doktoru :)
Dikkat böyle birşeymiş tebrikler @halitk 👏

Ben diziden biliyorum bu şekeri. Hiç yemedim.

Ahh o gumvava canavarını bir görseniz taş olursunuz. Çok korkunç ben gördüm şimdi ışıklar açık uyuyorum. Çok korkunç çok. Tarifi imkansız korkunç. Zümrüt kızlar @sudefteri @damla öyle değil mi ? Üç kelimeyle gumvava yı anlatın desem :)

Hem korkunç hem iyi. Ağaçları koruyor.

Evet ağaçları koruması çok güzel ama görünümü çok korkunç :)

Ben sevdim bu canavarı :)

elinize sağlık güzel bir yazıydı ama sonunu okuyunca ne hissedeceğimi bilemedim:)

küçükken o filmi izlemiştim psikolojim bozulmuştu :D

Sonunu tam bağlayamadım galiba.

yoo güzeldi, okumak keyifliydi:)
sadece sonunda fatma girik'in boş beşiğe baktığı an gibi düşündüm; bi miktar üzdü o sahne:(

Emeğinize yüreğinize sağlık hocam çok beğendim bugün kadar eğlenceli ve güzel yazılar okudum ki, hepinizin yazısı çok iddialı. @edebiyat hocamın işi zor bence 😃

bence de çok zor olacak her biri çok güzeldi:)

Merhaba. Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır. Sevgiler.

Çok eğlenceliydi. Taksimetre kısmında çok güldüm :) Canavarın yeşili koruması çok etkileyici. Emeğine sağlık.

Teşekkürler.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Emeklerine sağlık hocam. Baştan sona gülümseyerek okudum. Başarılar dilerim. :)

Posted using Partiko Android

Teşekkürler.

Sen o kadar yol git, macera yaşa. Bir kitap elde et ve onu da kartala kaptır. Sonu çok dramatik olmuş. Bence devam etmesi ve kartalı yakalayıp kitabı alması lazım:))
Kitabın içindeki yazıyı merak ettim çünkü:))

Markette satılan, hayatın anlamını içeren bir kitap. İstese satın alabilir.

O zaman üzülmesine gerek yok yani. Marketten alsın. Neden Fatma Girik moduna giriyorki. :)) Ellerinize sağlık. Keyifle okudum.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by halit from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Özür dilerim. Hikayenizi ancak okuyabildim. Çok güzel olmuş, ancak geri dönüşü olmayan yolların kargocuduyum ben:) hikayende banda yer verdiğin için çok teşekkü ederim. Emeğine ve hayal gücüne sağlık.

Uçan araç iyi olur dedim, aklıma o kartal geldi. Okuduğun için teşekkürler.