Temmuz Ayı Yazılarım

in #tr6 years ago

 


Steemit'e Temmuz ayı itibariyle içerik üretmeye başladım. Üzerine yazmayı düşündüğüm onlarca farklı konu var ve halihazırda üzerine yazdığım birkaç yazı dizisi ve birkaç konu mevcut. Steemit benim için, fikirlerimi kayıt altında tuttuğum bir platform.  Aradığım bir içeriğimi arama kısmından hemen bulabiliyorum ancak ben bu konu hakkında yazmış mıydım dediğimde dönüp bakmam gerekiyor. Yaptığım yayınlar, duyurular, kısa bilgilendirmeler sayfamı arapsaçına çeviriyor. Ben de her ay, yazılarımı topluca görebileceğim, insanların "ya bu herif neler yazmış bi' bakayım" diyebileceği bir derleme yapmayı düşündüm. Aslında ben düşünmedim @romo.lampkin verdi bu fikri. Bana da mantıklı geldi. Bundan sonra her ay, o ay yazdığım yazılarımı derleyeceğim. 


Kronolojik sıralama;

  1. Tanışma yazım; "Merhaba, ben alt komşu, müsaitseniz çaya gelicem." bence çok tatlı bir yazıydı. Ben yazarken keyif almıştım. Boş zamanlarda tüketilebilir.
  2. Hemen ardından, "Neden Çiftlik Bank'a güvendik ama Bitcoin'e güvenmiyoruz?" başlıklı bir yazı yazdım. Türkiye neden blockchain'i bitcoin sanıyor?  Türkiye neden blockchain'e güvenmezken çiftlikbank'a kredi çekip girdi? gibi başlıklar da yazılabilir yazıya. Yatırımcı psikolojisi, insanların blockchaine yaklaşımı gibi konuları işledim. Ben okunması gerektiğini düşünüyorum açıkçası. "Güzel yazmışım be" dediğim yazılardan kendisi.
  3. Steemit'e girmeden önce yerli borsalarda Steem takası yapılabilmesi için bir çağrı kampanyası vardı. Ben kendimce neden bu çağrının yanlış olabileceğini yazmıştım. O yazı da burada; "Yerli borsalara çağrı yapmayın"
  4. Ülkede devam eden OHAL, uygulanan sansürler nedeniyle, blockchain gerçek amacı için kullanılmaya başlayacaktır öngörümle yazdığım, "Mevzilerinizi alın, GELİYORLAR" yazım. Genişletilip daha detaylı bir şekilde yeniden yazmayı düşünüyorum.
  5. Blockchain sürekli kendini geliştiren, evrilen bir teknoloji. Blockchain'in eksik kaldığı iddia edilen konular hakkında yazdığım yazı "Blockchain veya blok zincir teknolojisinin evrimi"
  6. Steemit'e yeni mi başladın? Neyin ne olduğunu bilmiyor musun? Steemit'i anlamadın mı? Bu içerik tam da sana göre! diye reklamını yapacağım derleme içeriğim; "Steemit'e yeni başlayanlar için derleme" Bu içeriğimde şimdiye kadar yazılan rehberleri toparladım.Yeni başlayanlar için muazzam bir kaynak olduğunu düşünüyorum.
  7. Teknik Analiz çok tartışmalı konu. Bir bilimsever olarak her şeye kuşkucu yaklaşıyor ve sorguluyorum. Nitekim Teknik Analiz denen şeyi de sorguladım azcık ve kripto paralarda uygulanmasının mümkün olamayacağı sonucunu çıkarttım. Neden öyle düşündüğüm "Kripto Para Piyasalarında Teknik Analiz YALANDIR" yazımda detaylıca anlatılıyor. Okuyunuz efenim.
  8. İnsanlar tecrübelerden yararlanmak isterler. Bir ürün, hizmet alacaklarında, parasının karşılığında onu mutsuz etmeyen, üzmeyen hizmetler almak isterler. Bu sebeple de, harcama yapacakları konularda, daha tecrübeli isimlerden, deneyimlerini dinlemek, önerilerini almak isterler ancak bunu yaparken bazı eksikleri olur. "Hangi Laptop'ı alsam?" yazımda, birinden fikir alırken ona hangi bilgileri vermeniz gerektiğini, nelere dikkat etmeniz gerektiğini anlattım. Aslında bu sorun o kadar fazla konuda var ki, bu yazı bir seriye dönüşebilir. Mesela hemen arkasından, "Hangi İnternet Servis Sağlayıcısını seçmeliyim?" isimli bir yazı daha paylaştım. Belki "Hangi" isimli bir seriye dönüşebilir, bekleyip göreceğiz.


Kronolojik sıradan çıkarttığım içeriklerim var. Şimdi okuyacağınız içerikler bir yazı dizisi halinde planlanmış, bir konsepti, konusu olan içerikler. Onlar da şöyle;

Youtube'un dibi

Bu seride, "bence" hakettiği değeri görememiş, iyi işler yapan Youtube kanallarını tanıtıyorum. Youtube Türkiye çöplüğünde bir miktar da olsa iyi vakit geçirebilmeniz için hazırladığım listemde Temmuz ayına ait 2 adet yazı var.
Youtube'un dibi 1 - Kamusal Mizah
Youtube'un dibi 2- M4NM ve Ağaçkakan


Geçmişten Gelen Fiyatlar

Kripto para piyasalarındaki belli tarihleri seçerek, o tarihlerdeki fiyatları karşılaştırdığım yazı dizime Temmuz ayında yalnızca 1 içerik üretebildim. Fiyatların dip yapması ile bu seriye ağırlık vereceğim.
XLM - Geçmişten Gelen Fiyatlar 


Formula 1 

Tanışma yazımda Formula 1 yarışlarını kaçırmadığımı ve severek izlediğimi söylemiştim. Seneler boyu her yarışı izleyince, konu hakkında konuşacak bir birikim oluyor ister istemez. Her hafta, sıralama turları öncesinde pisti tanıttığım, sıralama turları tahmini yaptığım, ardından sıralama turları sonuçlarını değerlendirdiğim ve yarış tahminleri yaptığım, komplo teorileri ürettiğim, yarış bittikten sonra da yarışı değerlendirdiğim, komplo teorilerimi karşılaştırdığım yazılar yazıyorum.
İlk 10 yarışın ardından takımlar sıralaması
Formula 1 Britanya GP
Formula 1 Almanya GP (1)
Formula 1 Almanya GP (2)
Formula 1 Almanya GP (3)
Formula 1 Macaristan GP (1)
Formula 1 Macaristan GP (2)
Formula 1 Macaristan GP (3)

Sadece yazı olarak değil, canlı yayın olarak da serilerimiz var. Aslında canlı yayınlarımızı daha tam oturtamadık, kafamızda güzel planlarımız var. Her gün daha iyi oluyor ve bir süre sonra düzene girecek diye umuyoruz. Yayınlardaki kopmalar, teknik aksaklıklar sonucu birden fazla post olarak yayınlanabiliyor ve çok karışık duruyor. O yüzden yayınları da burada toparlama ihtiyacı duydum.

Programlarımızdan birinin konusu satranç. Şimdiye kadar yayınlanan bölümler teknik aksaklıklar nedeniyle başarısızdı. Yavaş yavaş rayına oturttuğumuzu düşünüyorum. Son yayınımız fena değildi, Lichess'teki oyun modlarını denedik. Eğlenceli bir yayın oldu. @metolojik 'e, yayına katıldığı için teşekkür ediyorum.  
Lichess modları denemece 


Bir diğer programımız "Birçok şey hakkında az çok şey". Bu yayınları @romo.lampkin ile beraber yapıyoruz. Yer yer konuklar ağırlıyoruz, yer yer biz konuşuyoruz. Programlardan önce çok fazla konu belirlemiyoruz, konu konuyu açtığı için ana konuya sadık kalamıyoruz, bu yüzden beklenti oluşmaması adına da şu konuda konuşacağız demiyoruz. Yayınlar hem eğlenceli geçiyor hem de bolca beyin fırtınası yapıp düşünüyoruz. 

@metolojik , @romo.lampkin ve benim yer aldığım ilk bölümde az buçuk kripto para hukuku, titan saadet zinciri, steemit üzerine konuştuk.
Birçok şey hakkında az çok şey 1. Bölüm - Part 1
Birçok şey hakkında az çok şey 1. Bölüm - Part 2

@romo.lampkin ile ikinci bölümde, cinsel tacize hukukun nasıl baktığını, hukuğun nasıl işlemesi gerektiğini ve nasıl işlediğini tartıştık. M4NM'i övdük.
Birçok şey hakkında az çok şey 2. Bölüm 


Ağustos ayında yazmayı düşündüğüm çok fazla konu var. Ancak konular ciddi araştırmalar gerektirdiğinden, daha az ama daha nitelikli yazılar paylaşacağım. Bu sırada canlı yayınlarımız daha düzenli bir şekilde devam edecek. Gelecek yazılarda buluşmak dileğiyle, SO SAY WE ALL! 

Görsel 1
Görsel 2

Sort:  

Düzen iyidir hocam, bir süredir çok aktif olamadığım için bloğunuzu yeni farkettim. Anladığım kadarıyla steemite hızlı bir giriş yapmışsınız.

Bu platform diğerlerinin yanında gerçekten kullanılmaya değer özellikler taşıyor. Umarım sıkılmadan devam edersiniz.

Altın pirinç yazın sayesinde keşfettim seni hocam, o zamandan beridir takipteyim.

Sıkılacağımı düşünmüyorum çünkü uzun zamandır üzerine yazmak istediğim konular vardı ama çalışmaktan zaman ayıramıyordum. Çok iyi geldi steemit.

Hocam ben de ara sıra keyfim isterse yazıyorum. Bu aralar fazla keyfim yok anlaşıldığı üzere.

Neyse hocam senin bileceğin iş, umarım keyifli bir şekilde devam edersin. Yeniden hoşgeldin.

Ben teşekkür ediyorum. Yayınlara katkıda bulunmaktan keyif aldım. :)