İnternet Hızım

in #tr4 years ago

"Bana mutluluğun resmini yapabilir misin ?" demiş Abidin Dino. Ben size yavaş internetimle mutluluğun resmini çizeceğim.

  • Her ne kadar merkezi bir yerde oturuyor olsam da eski yerleşim yeri olduğu için hatlar oldukça eski ve dünya üzerindeki hız ne kadar artarsa artsın ben bu durumdan etkilenmiyorum.

  • İnternetten kaçak film indirmek yerine genellikle parası neyse ödeyip orijinalini alıyorum.

  • İlla kaçak film indirmem gerekirse platformların koymuş olduğu hız limitlerinden etkilenmiyorum. Örnekle göstereyim efendime Vidmoly ücretsiz indirme yapmak isterseniz size 1 mb maksimum hız sunuyor.


    image.png

    Kendimi parasını ödeyip full paket almışta oradan indiriyormuş gibi hissediyorum zaten benim internetin maksimum indirme hızı 1 mb görmüyor Smiley.

  • Upload yapmak istediğimde maksimum 0.2 mbps gördüğüm için bilgisayarım hiç boşa açık kalmış olmuyor. Misal bir youtube videosu yükleyeceğim ve acil dışarıya çıkmam gerekiyor. Biliyorum ki ben dışarıda olduğum sürece bilgisayarım yükleme yapmaya devam ediyor olacak ve hiç boşta kalmayacak. Enerjiyi boşa tüketip dünyanın kirlenmesine katkıda bulunmadığım için mutlu oluyorum. Düşünsenize o yüklemenin 5 dakikada bittiğini, saatlerce o bilgisayarın boş yere açık kaldığını, ne kadar acı bir durum, ne büyük sorumsuzluk.

  • Upload hızım düşük olduğu için yüksek çözünürlüklü çekimler yapmam gerekmiyor zamandan tasarruf için yükleyeceğim youtube videolarını evdeki tost makinesiyle bile çekebiliyorum. Sürekli yenilenen teknolojide daha iyi görüntüler için yeni cihazlar almama gerek kalmıyor. İnternetim tam anlamıyla bütçe dostu.

  • Ucuza internet kullanıyorum, internet sağlayıcılarının reklamlarından etkilenip 100 mbps internet için şu kadarcık ödeyin gibi aslında çok pahalı paketler beni hiç kandıramıyor. Tesla konu başlığımdan bildiğiniz üzere sıkı bir Elon Musk hayranıyım belki bir gün o kandırabilir.

  • Pandemi sürecinde evden çalışma(mak) için bir sebebim oldu.

  • Her şey çok süper ama anlayamadığım şeyler de oluyor tabi, şu aylık kota olayı vardı onu niye kaldırdılar ?

Son olarak.. Boyu değil işlevi..

image.png

Bu yazı bitcointalk forumu üzerinde yazmış olduğum başlıktan alıntıdır. Evet kendimi alıntılıyorum.