23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı [Cointurk 26. Projesi] ilkeryilmaz#5740

in #tr6 years ago

Merhaba arkadaşlar bir @kusadasi projesinde daha birlikteyiz bu anlamlı günde böyle bir proje yaptıkları için öncelikle tüm ekibe teşekkür ederim.

23 Nisan'ın Anlam ve Önemi (Tarihsel Süreç)


23 Nisan 1920 tarihi milletimiz ve ülkemiz için çok önemli bir tarihtir. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin (TBMM) kurulduğu bu günde Türk milletinin bağımsızlık ve hürriyet konusundaki kararlılığı düşman devletlere ilan edilmiş ve halkın bağımsızlığa olan inancı artırılmıştır. 1. Dünya Savaşı sırasında mağlup olan itttiffak devletleri arasından Türkiye dışında kalan ülkeler bizim gibi bir direniş gösteremezken İstanbul işgal altındaydı. Batı Anadolu'da Yunan ordusunun ilerleyişi sürüyor ve bir yandan da iç isyanlarla uğraşılıyordu. Bu zorlu süreçte Milli Mücadelemiz esnasında 1. TBMM kurularak hem düşmana kararlılığımız gösterilmiş hem de milletimizin umudunun artması sağlanmıştır.

images_1

Atamızın Çocuk Sevgisi

Büyük önderimiz Mustafa Kemal Atatürk, çocukları bir milletin ilerlemesinin temel taşı olarak görmüştür. "Bugünün küçükleri yarının büyükleridir." sözü de bunu gayet açık bir şekilde göstermektedir. Atamız çocuk kelimesini sevgi kelimesi ile bağdaştırmıştır. Bu nedenle sevdiği insanlara çocuk şeklinde seslenmiştir.
Size Vedat Demircinin anılarından bir anıyı burada aktarmak istiyorum:

Atatürk bir gün çocuk balosuna gider. Ortalıkta bir şaşkınlık havası doğar. Küçük bir oğlan salonun orta yerinde kalır. Bu yavru hayranlıkla bir süre Atatürk´e baktıktan sonra: “Atatürk'üm, seni öpmek istiyorum” der. Ortalığa bir sessizlik dalgası yayılır. Bu derin sessizliği Atatürk´ün sesi bozar “Öyleyse, gel öp” der. Çocuk koşarak Atatürk´ün boynuna sarılır. O sırada diğer çocuklar da: “Biz de.. Biz de..” diye bağırırlar. Böylece tüm çocuklar Ata´yı doya doya öperler. Bu görüntü çoğu kişiyi ağlatır. Büyük Atatürk de ağlar. Evet, Türk çocuklarının bu engin sevgisi için ağlar. Hem de sevinç gözyaşlarını dökerek. O gün çevresindekilere övünçle: “İşte benim kuşaklarım” der.

Atamız çocuklar ile çeşitli etkinlikler de yapmıştır. Okulları ziyaret ederek sürekli çocuklarla ilgilenirdi ve onlarla çeşitli etkinlikler yapardı. Aşağıda bunun bir örneği olarak çocuklarla satranç oynadığı resmi ekliyorum.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

TBMM'nin kuruluş tarihi olan 23 Nisan bizim milli bayramlarımızdan birisidir. 23 Nisan 1924'te bayram olarak kutlanmasına karar verilen Milli bayramımız bundan 5 yıl sonrasında ise Atatürk tarafından çocuklara hediye edilmiş ve çocuk bayramı adıyla kutlanmaya başlanmıştır. 1979 tarihine gelindiğinde dünyada ilk defa faklı ülkelerinde katılımı ile uluslararası bir bayram olarak kutlanmıştır. Dünyada ilk ve tek olan çocuk bayramı sayesinde binlerce çocuk mutlu oluyor. Yurt dışından gelen misafir çocuklar ülkemizde güzel bir şekilde ağırlanıyor ve çeşitli etkinliklerle birlikte tüm çocukların güzel bir gün geçirmeleri ve mutlu olmaları sağlanıyor. Aynı zamanda 23 Nisan günleri makam koltukları temsili olarak 1 günlüğüne çocuklara bırakılmaktadır.

23_nisan_ulusal_egemenlik_ve_cocuk_bayrami_etkinlikleri_kapsaminda_muglanin_milas_ilcesinde_kamu_kurum_ve_kuruluslarindaki_bazi_resmi_IHA_20170422_AW047290_1_t

23 Nisan Anılarım

23 Nisan anılarıma gelecek olursak, çocukluğumda çok güzel bayram günleri geçirirdim. Özellikle de babam izinliyse o günler daha da bir eğlenceli olurdu benim için. Adettendir bayram sabahları erken kalkılır. 23 Nisan içinde geçerliydi bu kural benim için :). Tatil gününde erkenden kalkıp televizyon başına geçerdim. Geçit törenlerini oldum olası çok severim. Mutlaka bayram günü o törenleri sonuna kadar izlerim. Birde stadyumlarda yapılan kutlamalar vardı tabii ki kaçırmadıklarım arasında. Bir 23 Nisan için özel olarak hazırlanıp bütün evi süslediğimi ise hiç bir zaman unutmam. Sınıf süslemesi için alınan malzemelerin hepsinden ev için fazladan aldırmıştım anneme. Sınıfımızı süsledikten sonra eve gidip evi de bir güzel süslemiştim. Odanın bir çok yerinde Atatürk resimleri ile o gramofondan yapılan süslerden vardı. Ama 23 Nisan günü pek evde duramamıştım o yüzden fazladan 1 hafta daha kalmıştı o süsler kaldırtmamıştım daha yeni süsledim diye. Sabah kalkıp önce Bursa Heykelde yapılan geçit törenine gitmiştik babamla. Sonra da doğruca hayvanat bahçesinin yolunu tutmuştuk. Önce hayvanları gezip sonrada Starparka girip oyuncaklara binmiştim. Teyzeminde orda çalışıyor olması benim için başka bir şanstı tabi :). İstediğim oyuncağa istediğim kadar binebiliyordum. Tabi bu günlere ait fazla bir resmim yok ne yazık ki. Ama kardeşimin ilk 23 Nisan gösterinde bol bol resmini çektiğim doğrudur. Onun o günkü heyecanını hiç unutmuyorum. Yanlış hareket yaparsam diye çok korkuyordu açıkçası. Ama çok güzel bir göteri olmuştu. Bunlarda o günlerden bir kaç resim:

20160423_100759

20160423_100700

Resim kaynak

Resim kaynak

Resim Kaynak

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by ilkeryilmaz from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Loading...