Güvenli Tarım

in #tr6 years ago

image
Tarım benim küçüklüğümden beridir hayatımda var olan bir husustur. Tarım alanında çiftçiliğin güvenli bir şekilde yapılması gerekiyor. Ve aynı zamanda çiftçiler birlikte hareket etmeleri de gerekiyor. Çünkü herhangi bir neden olsun örnek veriyorum. Benim ürettiğim bir ürün ile benim taslağın yan tarafında yetişen ürün arasında bir diğerinin zararlısına bişey dememem gerekir. Aynı şekilde benim de ürettiğim onun ürünüyle farklı ve o da bişey demez bu şekilde birbirimizi idare etmenizde gerekiyor. Böyle yeni bıyle olmazsa da olmuyor. Eğer ki böyle olmasaydı üretimde sorunlar yaşayabiliriz. Çok şükür ki şu ama kadar, şu zamana kadar hiçbir sorun yaşanmadı. Bundan sonra da yaşanmaz inşallah. Bide şu da var Eğer ki bir ürün fazla miktarda ekilince de arz edilen talebin üzerinde olacağı için fiyat düşebilir. Biz çiftçilerin zararına olur bu. Fiyatın düşmesi bizim için negatif bir durum. Bir üreticinin yanlış uygulamaları kendisinin kadar da diğer parseller için de türk yaratabiliyor. Ben bunu bizim köyde çok gördüm. Çok da yaşadım. Benim burada anlatmak istediğim şey tarlamdaki ürünü pazarlayan üreyiciler yalnız başına hareket edince alıcının iyi niyetine kalır. O yüzden birlikte hareket eden üreticiler pazarlık şansını da elde edebilmekteler.
Yakın zamana kadar attığınız ilacı takip edecek bir sistem bile yoktu. Her bir tarım ilacının teknik talimatı olmasına rağmen, bu talimatların uygulanmasına yönelik bir yaptırım da yoktu. Aşırı gübre kullanımından kaynaklanan nitrat kirliliği gündemimize yeni yeni giriyor.
image