Ayvalık'ta Saklanmış Yer : Sarımsaklı

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhaba ! Malum havalar ısınmaya başladı. ''Çiçekler açıyor , böcekler uçuyor'' havasına girmişken çoğu kişi biz de ''Bu yaz nereye gidilir?'' sorusunu soranlara güzel bir yer işaret etmek için kolları sıvadık başladık yazmaya. Sıkı durun, hiç anlatılmadığı gibi alıyorum ele bu küçük yeri..

Benim gibi dışı 20 içi 50 tiplerden iseniz, tamam tam yerindesiniz demektir. Çünkü; Sarımsıklıda genç görmekle jüpiter'i görmek aynı şey deyim yerindeyse.Ortalama yaşın üzerinde nüfusuyla huzur ve sakinliğin kendini çok fazla hissettirdiği Sarımsaklı Ayvalık'tan 7 km. kadar uzakta Midilli adasına en yakın yerlerden bir yerde. Hem kara, hem de deniz yoluyla ulaşım mevcut. Ayvalık'tan çıkıp ince ve kıvrım kıvrım yollarken geçip, harikulade yalı ve villaların gördüğü o eşsiz manzaralara dokunarak ulaşabiliyorsunuz oraya. Girişte sizi kocaman bir dönme dolap karşılıyor lunapark içindeki. Ardından denize paralel iki,üç bilemedin beş sokağın üzerine kurulmuş belde veya kasaba yavaş yavaş kendini göstermeye başlıyor.


 

Balkonlarında bolca şort ve havlu asılmış manzarasıyla evet burası tam benlik diyebilecek doğallığı ve sıcaklığıyla ilk izlenimden tam puan aldırıyor kendine. Kasabanın kuş bakışı haritasını ortalama zekada bir insan 20 dk içinde çizebiliyor beyin kıvrımlarının arasına bir yere, öyle basit öyle sade siz düşünün. Marketleri, küçük butik otelleri, pazar yeri,lunaparkı, terlik sesleri ve her evin bahçesinde açmış renk renk çiçeklerden sonra birden kendinizi sahilde buluyorsunuz ve ''vaaaooovvv !'' Şu GTA Vice City'deki sahile iniş gibi bir şey oluyor. Uzun , geniş, düz ve tertemiz. Belki de en güzel ve diğerlerinden ayrıldığı en önemli noktası halk plajı olması, birinin gelip de yanmış teniyle güneşinizi kapatıp, anlamsız ücretler almıyor olması desem doğru olur.

Neden yazının başında gençler konusuna değindim biraz oraları da eşelemeden geçemeyeceğim doğrusu. Sevemiyorum itiraf edeyim. Harala gürele kanı hızlı diyerek saçmalanmasını, acemice ve parvasızca ''aman genç onlar '' diyerek yapılan hataları, ahlaksızlıkları, terbiyesizce ve düşüncesizce yaşanılan anları ve yaşayanları sevmiyorum. E tabi gençler öyle de demiyorum ama huzursuz ediyorlar beni kendi yaşıtlarım. İletişimim biraz daha benden büyüklerle iyi desem daha doğru olur. Eğlence anlayışları, gürültülü olmaları, her şeye iştahlı olmaları ve bana çok da uymayan o abuk sabuk gençlik ateşlerinden uzak Sarımsaklı. Daha oturaklı, yaşını almış, eleğini asmış, yaşayan değil, yaşanmışlıkları konuşan bir yer tam anlamıyla. Ben oldum olası gençlerin çok takıldığı yerleri de sevemedim. Nerede bir emekli albay ya da yaşlı bir teyze gördüysem oturup yanına dinledim, anlamaya çalıştım.Bilgi ve ahlak torbama bir iki topladım bana sunduklarını. Kendi yaşıtlarımdan öğreneceğim tek şey nasıl eğlenileceği, onu da ziyadesiyle iyi bilirim :)


 

Sarımsaklı'ya geri dönecek olursak, kumu öyle güzel öyle nazik ki sıcağının ayaklarınızı yakması dışında size kendini aşık ediyor. Denizi biraz soğuk bak yalan yok ama bazen de çok sıcak anlamadığım biçimde.Derin değil, sığ da değil. Ne çok dalgalı ne de göl gibi. Karşıda Yunan gemilerini görüyorsunuz, Kayıkla dondurma satan amcalardan fırsat kalırsa da bir iki melodi kulağınıza çalınıyor düşünsel anlamda. (Sirtaki gibi ) Kimsenin kimseyle işi yok desem yeri. Başka bir yazımda Cunda Adasını konu alacağım sizlere, cunda adası da 14 km. sarımsaklıya. Akşamları en güzel zamanları belki de burasının. Midilli'nin sahil şeridi altın bir kemer gibi parlarken, yeni teknolojiden uzaklaşıp biraz nostalji yapmak istiyorsunuz. Radyoyu bir açıyorsunuz ki Trt dahi çekmiyor. E peki ne çekiyor, Yunan Radyoları tabiki de :) İşte o zaman akşam daha da güzelleşmeye başlıyor. Sahilin serin kumlarına oturup biranız elinizde birbirine karışmış bu iki medeniyetin ortak melodilerini dinlerken, kah çocukluğunuzu kah gelecekte gelecek günleri konuşuyor veya düşünüyorsunuz. Bir yere bir şeye yetişme ya da kaçırma telaşı olmadan, onlarca yıldır unuttuğumuz o ''anı yaşamak'' deyimini iliklerinize kadar hissediyorsunuz.


Faytonların gezdiği sokaklarda gündüz fayton görmemek ve diri sağlıklı işkence edilircesine çalıştırılmayan atlar görünce bir kez daha keyfiniz yerine geliyor. Bir bardak karadut suyu alıp şak şak eden terlik sesleri eşliğinde, uzaktan gelen canlı müziğin yavaşça bir uğultuya dönüşmesini dinlerken, yıldızlar belki de hiç olmadığı kadar çok ve gerçekçi görünüyor. Bu hissi yaşamak ise; belki de bilindik ve popüler yerlerde ödediğiniz paraların aynı süre için düşünürsek 10/1'i diyebilirim. Herkesin bu adı üstünde olan SAKLI yeri, hem de sarımsaklı yeri görmesi ve hissederek yaşaması temennisiyle, iyi gezmeler diliyorum hepinize.

2.photo: source

3.photo : source

 


Posted from my blog with SteemPress : https://kadirus94.timeets.xyz/2018/06/29/ayvalikta-saklanmis-yer-sarimsakli/

@steemitturkey @kusadasi @cointurk @akcakocagaming @turkey @timeets @steempress 'e teşekkürler

Sort:  

Merhaba, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi kapsamında seçilmiştir. Proje yazısı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Sonraki yazılarınızda "cointurk" etiketini kullanarak ailemizi genişletmemize yardımcı olabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı