You are viewing a single comment's thread from:

RE: Kripto Paralar, Manipülasyon ve Global Kriz

in #tr6 years ago

Yazını okurken kendimi su içiyormuş gibi hissettim HAYINKOSTOK :)
Çok akıcı okunabilen bir yazı gibi geldi bana, ellerine sağlık.
Konuya gelirsek,

Bitcoindeki dalgalanmadan dolayı endişelerin çok olacağını ve alım-satımın olumsuz etkileneceğini yazmışsın. Buna katılıyorum. Fakat bu ve bunun gibi şeyleri disiplinize etmek için tether ve benzeri dijital paralar var. Mesela Binance kullanıyorsan bilirsin, USDT var. Değeri her zaman 1 dolara eşit. He ben sana demiyorum bu iş çözüldü diye, ama süreç ilerliyor ve güvensizlik yavaş yavaş ortadan kaldırılmaya çalışılıyor. Bir çok insan olaya hala bitcoin olarak baktığı için durum biraz sancılı.

Devletlerin veya bankaların yaptırımlarına gelecek olursak, bu konu oldukça derin. Ben de senin gibi çok fazla şey bilmememe rağmen, şimdiye kadar ki araştırmalarım ve düşüncelerim, zaten bankacılığın net olarak modern tefecilik olduğunu gösteriyor. Yani senin de yazında yazdığın gibi zaten, altından dönüşüm ile paraya geçiş olarak tasarlanmış sistemde, altın ile basılan paranın alakası kalmamış durumda. Dünya zaten temel olarak çok hatalı bir para sistemi ile sanayileşmiş durumda. Dijital para dediğimiz şey, şu anki mevcut devlet-para-sanayi sisteminden kat kat daha üstün bir yapı. Her bir emeğin veya varlığın tam olarak somut karşılığı mevcut bir kere. Merkezi kurumlar tarafından, bazı kendini üstün zekalı zannedenler tarafından manipulasyonu daha zor.

Manipulasyon diyince önceki paragrafı kapatıp hemen balinalara değinmek istiyorum. Mevcut banka ve kredi sistemlerinde balinalar dünyayı yönetiyorlar, bütün para piyasalarını yönettikleri yetmiyormuş gibi bir de dünyanın bazı bölgelerinde insanlar açlıktan ölüyor. Mevcut sistem hatalı, hem de çok hatalı ama biz insanlar buna kendimizi inandırmışız. Hiç birimiz neden Amerika süper güç ve paranın kontrolü her daim onda diye sormuyor bile. Dijital parayı dünyanın kurtuluşu için bir araç olarak görüyorum ben. Bu araç ile balinaları balina olmaktan çıkarmalıyız. Ama balinalar aptal değil, her girdikleri işten daha fazla para ile çıkmaya odaklılar. O yüzden bu iş çok kolay değil.

Bu sebeplerden dolayı, kripto dünyasına girecek her kişi çok çok iyi eğitilmeli. Konu bütün açılardan çok iyi aktarılmalı. Benim hazırlamaya başlamış olduğum "Paranın tarihi" isimli bir yazı var. Onu da bir ara paylaşacağım umarım. Umarım o da yeni insanlara ışık tutacak.

Olası bir krizde bankalar HOLD duruma geçince, ancak elindeki dijital parayla alış veriş yapabilirsen işe yarar yazmışsın. Türkiyede dijital paralar henüz sadece yatırım amacı gibi görülse de, başta ingiltere, isviçre, avustralya, japonya, güney kore gibi ülkelerde dijital paralarla alış veriş yapmak mümkün ve yukarıda söylediğim gibi, bir gün düşüp bir gün artan bitcoini kullanmıyorlar. USDT veya benzeri sabit değerli dijital paraları kullanıyorlar.

Bizim ne yapmamız gerekiyor ?

Steemit gibi somut platformlara olabildiğince çok içerik üretmemiz gerekiyor. Becerebiliyorsak somut projeler hazırlamamız gerekiyor. Yatırımlarımızı olabildiğince düzenli ve azar azar dijital paralara yapmamız gerekiyor. Bu sayede, zaman içerisinde balinalar mecburi olarak sisteme giriş yapmak zorunda kalacaklar ve sistemde emeğin karşılığı ve merkezsizlik esas olduğu için AĞA kalmayacak. ( Umarım )

Sort:  

Uzun cevap ve yorumların için çok teşekkürler. Zaten eğitmek için elimden geleni yapıyorum fakat söz konusu para olduğu için insan maalesef çok temkinli davranmak zorunda kalıyor."Dijital parayı dünyanın kurtuluşu için bir araç olarak görüyorum ben" demişsin. Keşke öyle olsa keşke. Ama ben hükümetlerin buna izin vereceğini düşünmüyorum. Bekleyip göreceğiz. Bu arada yazını dört gözle bekliyorum. :)

Bütün mesele hükümetlere inanıyor olmamız, ama nesilden nesile bu durum değişecek, yeni gelenler eskiler kadar inanmayacaklar :) Şimdiki devirde insanları putlara inandırabilir misin ? veya Avrupadaki bir insanı krallığa inandırabilir misin ? ( Bizdekiler inanıyo da hala :) )