Steemit kullanmak vs Spor yapmak

in #tr6 years ago

Steemitte bir kaç haftalığım.

Başta Türklerin postları olmak üzere, olabildiğince trendingdeki yabancı postları da okumaya çalışıyorum.

Peki başlıktaki "Spor yapmak" da neyin nesi ?

Evet arkadaşlar, aranızda spor salonuna gitmiş olanlarınız varsa bilirler. Genel olarak süreç şu şekilde işler;

  • Kişi spor yapmaya karar verir.
  • Spor salonuna kayıt olur.
  • Salondaki etik kurallara çok dikkat etmeden, etrafındaki herşeyi hızlı bir şekilde kullanarak spor yapmaya başlar.
  • Eski arkadaşları ve salonda tanıştığı yeni arkadaşları ile spor hakkında sürekli konuşarak öğrenebildiği kadar çok öğrenir.
  • Hunharca spor yapar, tek amacı olabilecek en hızlı şekilde vücudunu toparlamaktır.
  • Protein tozları aminoasitler havalarda uçuşur.
  • Vücut biraz şeklini alır, yeni spor kıyafetleri alınır.
  • Aradan bir kaç ay geçer ve kişinin hayatındaki bazı ufak değişiklikler sporu aynı tempoyla götürmesine engel olmaya başlar.
  • Zaten çılgın bir tempoyla spor yapmaya kasan kişi, motivasyon kaybı yaşar ve aniden sporu bırakır.
  • Elde ettiği vücut şekli hızlı bir şekilde eski haline döner. Hatta sarkmalar olur.

Bir Türk'ün spor yapma süreci aşağı yukarı bu sistem ile ilerliyor. Burada çok dikkat edilmesi gereken bir konu var;

  • Spor, hızlı bir şekilde vücut yapmak için yapılmaz. Spor, uzun süreli sağlık, kas sisteminin iskelet sistemini desteklemesi, hayat enerjisini artırmak ve meditasyon yapmak için yapılır. Doğru amaçlarla spor yapan insanların yıllar sonra vücutları çok düzgün bir şekil alır.

Spor örneğini bu detayı ile anlatmamın sebebi, steemitin de kullanımının benzer şekilde ilerlediğini görmemdir;
Gözlemlediğim üzere, ( sadece Türkler değil ama yine başı çekiyoruz ) steemit kullanıcılarının da steemit macerası benzer şekilde ilerliyor;

  • Kişi Steemiti bir yerlerden öğrenir. Üye olmaya karar verir.
  • Üyelik açar.
  • Üyeliği ile giriş yaptığı ilk günlerde bir çok paylaşım yapar.
  • Türk ve yabancı herkese yorum yapar, upvote atar.
  • Kendi paylaştığı şeylerin beğenilmesi için büyük beklentilerde olur ve hatta bunu sözle dile getirir.
  • Birbirini upvote layan topluluklara üye olur, hatta böyle topluluklar kurar.
  • Günlük etkinliklere katılır. Toplayabildiği kadar upvote toplar.
  • Steem coinin değerini sürekli takip eder.
  • Bir süre sonra bu tempo ile steemiti hayatında tutamayacağını anlar. Ayrıca bu kadar çabaya rağmen istediği geliri elde edememiştir.
  • Steemit kullanımı hızla yavaşlar, hatta bitebilir.
  • Elde ettiği az geliri kendi ülkesinin parasına bile çevirmek ile uğraşmayabilir.

Peki bu benzerlikten çıkaracağımız ders nedir;

Tıpkı sporun sağlık, enerji, meditasyon gibi amaçlar ile yapılması gerektiği gibi, Steemitin de güncel içeriği takip etmek, insanlara faydada bulunmak, maddi gücü çok olandan az olana aktarım yapmak, takipçileri bilinçlendirmek, dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek gibi amaçlarla kullanılması gerekiyor.

Tıpkı sporun kısa sürede Arnold olmak için yapılamayacağı gibi, steemit de kısa sürede Bill Gates olmak için kullanılmamalıdır.

Herkese iyi günler dilerim.

Sort:  

Güzel bir benzetme olmuş ;)

Final de çok tatlı;
Tıpkı sporun kısa sürede Arnold olmak için yapılamayacağı gibi, steemit de kısa sürede Bill Gates olmak için kullanılmamalıdır.

:))

Teşekkür ederim Murat :)

Ne güzel ifade etmişsiniz:)
Elinize sağlık...

Teşekkür ederim, birazcık bile farkındalık oluşturursa ne mutlu bana :)

Birazcık bile farkındalık oluşursa ne mutlu bize :)
Selamlar

Yazılarına biraz göz attım, iyi ki denkleşmişiz. Yazdıklarının tamamını müsait bir zamanımda okuyacağım.
Selamlar

Görüşmek üzere diyelim o halde :D

yavşamayın lan birbirinize

Hocam ben hala yazıyorum. İlk aşamayı bitirememiş olabilir miyim? :)

Ofiste sesli güldüm :)

Efendim profilinizi inceledim. Günde 1 veya 2 paylaşım görünüyor. Kafidir efendim :)

Ayrıca sizin de güzel paylaşımlarınız varmış. Sizler sayesinde hafta sonu okuyacak bir çok veri oluştu.

Saygılar :)

Teşekkür ediyor eleştirileri bekliyorum. Biraz meşgulüm ama epey dlive gördüm sizde. O yüzden sonra bakacağım. Pek sevmiyorum dlive 😂

Benim Steemitteki eski paylaşımlarımda pek bir bilgi yok, zaman buldukça dolu içerikli paylaşımlara başlayacağım. Eskiye hiç bakmanıza gerek yok :)
Dlive paylaşımlarının steemite düşmesini istemediğim için dlive yönetimine mail attım. Dönüş olursa umarım biraz temizlenecek profilim :)

Pekala bekliyorum. Bir de küçük tavsiye vereyim izninizle. Oy gücünüzü çok fazla yorumlara kullanmayın. Beğendiğiniz paylaşımlara daha fazla destek verebilmenizi sağlar. Tabi erken biraz bunlar için ama söyleyeyim ben :)

Ne demek efendim. Tavsiye için özellikle teşekkür ederim. Dikkat edeceğim :)

Steemit’in amacını güzel anlatan bir yazı emeğinize sağlık ;)

Teşekkür ederim :)

Kıyasa bayıldım resmen 😁

Teşekkür ederim :)

güzel bir çalışma olmuş...

Teşekkür ederim