İstanbul'un gizemli ve efsuni hikayeleri serisi

in #tr6 years ago

Ey şehr-i İstanbul, ey imparatorluklara başkentlik yapmış güzel şehir :) Ne zaman İstanbul'a dair birşeyler yazsam veya anlatsam hep bu şekilde bir girizgah yapmayı çok seviyorum. İmparatorlukların başkenti, "Dünya'nın başkenti" pâyidar İstanbul. Bu kadar tarihi derin ve zengin, bu kadar efsunkâr bir şehrin gizemli hikayeleri olmaz mı peki? Tabii ki var.
Bu yazı dizisinde sizlerle, kişisel olarak merak edip araştırdığım ve benim için büyük bir keyif/hobi olan mitolojik/gizemli hikayeleri paylaşmak istiyorum. İstanbul'a dair söylenen efsunlar, gizemler ve büyülerin etkileyicisi yolculuğunda eşlik etmek ister misiniz? :)

hipodrom.png
İstanbul'un efsuni hikayelerini dinlemek ve görmek istediğimizde, şüphesiz ilk durak Sultanahmet meydanı - tarihi adıyla Hipodrom meydanı- olacaktır

Bendeniz, bir IT uzmanı olmama rağmen, en büyük hobi/keyiflerimden biri Mitoloji'yi araştırmak ve öğrenmektir. Fırsat buldukça, çeşitli dünya mitolojilerini öğrenmeye çalışıyorum(Yunan, Roma, Mezopotamya, Babil vs). Tüm bunları öğrenirken, birgün kendi kendime " Acaba İstanbul'un bir mitolojisi veya efsuni hikayeleri yok mu acaba?" diye sorduktan sonra bu maceram başladı. Yeri gelmişken ileteyim, bazen yerli/yabancı misafirlerime bazen de Couchsurfing gibi platformlarda çok defa ücretsiz bir şekilde "İstanbulun gizemli hikayeleri" rehberliği yaptım.

kitap_kapak.jpg
Birkaç sene önce, bu konuyu detaylı araştırdığım hafta, "tesadüfe"bakın, kitapçıları karıştırırken bir coğrafya dergisinin eki olarak görmüştüm bu eki

Dedik ya, İstanbul binlerce yıllık çınarvari tarihiyle birçok kültüre ve medeniyete ev sahipliği yaptı(Şimdilik İstanbul'un tarihini anlatmayacağım.) İşte, bütün bunların içinde bir sürü gizemli ve mistik hikaye var. Efsuni anıtlar, gizemli yerler, deha ürünü yapılar, İstanbul'un koruyucusu mübarek insanlar, İstanbul'un kuruluşu ve daha niceleri.

1.jpg
Sultahahmet(Hipodrom) meydanındaki Theodosius sütunu ve yılanlı burma sütun

İlk yazı olarak, Sultanhamet meydanında bulunan ve hikayesini en çok sevdiğim 3 yılan/ejderja başlı sarmal sütun. Yazıyı bekleyin.

deniz.jpg
Bulutlu bir havada Galata, Karaköy ve Boğaz

Sort:  

Şimdiden emeğine sağlık @mahsumakbas güzel bir seri olacağına inancım tam heyecanla bekliyorum .)

@thelostsakura teşekkür ederim :) Umarım beğenirsiniz ;)

This post has received a 2.64 % upvote from @booster thanks to: @mahsumakbas.

You got a 56.12% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @oceanwhale! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1 SBD Per 1000 SP | Discord server

Ellerinize saglik . En kisa zamanda yeni yazilarinin bekleriniz )

@elchin teşekkür ederim :)

Ellerinize sağlık

@alperenuzun teşekkr ederim. Sizin de güzel blog yazılarınız var ;)

Çok güzel bir yazı kaleme almışsınız @mahsumakbas hocam.
Hiç gidemedim ama bir gün dünya gözüyle görrüm inşallah.

@dared857 teşekkür ederim. Umarım ne kısa zamanda gelirsiniz. Şu an nerde yaşıyorsunuz?

I didn't understand anything you said but those are great pictures, nice post!!

Hi @carmenma it is about mystic stories of historical places in Istanbul. All that photos taken in different part of Istanbul. Istanbul welcomes you ;)

İstanbul güzel şehir daha önce gezmiştim. tekrar gezmek çok iyi olur... Güzel tanıtım.

Bir değil bin defa da gezsem doyamam ve her seferinde yeni şeyler öğreniyorum :) Her seferinde yeni şaşkınlıklara gark ediyor beni :)

ellerine sağlık güzel yazı olmuş. seriyi takip ediyorum

Teşekkür ederim, elimden gelenin en iyisi yapmaya çalışacağım.