Teknoloji bizi nereye götürüyor?

in #tr6 years ago

Teknoloji ve internet insanlığı, sınırların ve kuralların olmadığı bir dünyaya doğru sürüklüyor. Youtube da bunun örneklerinden biri. Tamamen kuralsız olmasa da en azından rtük benzeri kısıtlamalar yok. Bir anlamda devlet denetimsiz bir ortam. Televizyonlarda görmeye alıştığımız insanların teker teker youtube da yayın yapmaya başlaması dikkatimi çekti. örneğin cnntürk te görmeye alıştığımız Cüneyt Özdemir, bir youtube kanalı kurmuş ve oldukça başarılı, izleyici sayısının büyük haber kanalları ile yarıştığını belirtiyor. Özgür ve tarafsız haber yapanın barındırılmadığı bir ortamdayız, doğru söyleyenin dokuz köyden kovulduğu, ee ne yapsın adam dayanamadı, bastı gitti Abd ye, televizyonunuza da kanalınıza da ihtiyacım yok dedi. Haklı da, cep telefonu ile bile youtube aracılığı ile milyonlara seslenebileceğiniz bir dünyada yaşıyoruz artık. Sınırlar yok, kurallar yok, devletler yok. Kendi canlı yayınınızda, istediğinizi istediğiniz gibi söylüyorsunuz, ister mahalle ağzıyla konuşun, ister küfredin, paşa gönlünüz nasıl isterse, sorumluluğu tamamen sizde. Bir anda kendi tv kanalınızın patronu oldunuz, herşeye siz karar veriyorsunuz.

Youtube ve benzeri platformlar artık hayatımıza girdi diyebilirim. Kabullendik diye düşünüyorum, en azından ben öyleyim. Tv den daha çok youtube izliyorum. Kabullendiğimiz diğer teknolojilere bir bakalım isterseniz. Cep telefonu, email, akıllı telefonlar, whatsapp, facebook. Tüm bunlar yokken hayatımız nasıldı hatırlıyormusunuz? Bazılarımız email siz dünyayı bilmiyor bile. Email gönderdiğinizde acaba karşıya gerçekten gidecek mi diye tedirgin oluyormusunuz? Ben olurdum, güvenemezdim. Gönderdikten sonra telefon açardım gitti mi diye. Artık kabullendik.

Peki kripto paralar bizi nereye götürüyor? Onları da diğerleri gibi kabulleneceğiz mi? Hayatımızın bir parçası olacaklar mı? Şu 15-20 yılda hayatımıza giren teknolojileri düşününce yanıt çok zor değil. Bu hızla gidersek sanırım 10 yıl içerisinde bankalar ptt şubeleri gibi olacak. Bankaya gitmek postahaneye gidip mektup göndermek gibi gelecek bize.