You are viewing a single comment's thread from:

RE: Doctor Saçmalıyor #S3E1

in #tr5 years ago (edited)

Zeka nedir? ile Saçma nedir? i birleştirmek istiyorum.

Fi(L) tarihinde biri çıkıp şöyle deseydi: "Bi koltuk olacak, düğmesine basınca seni bulutların üzerinde çıkarıp, Eflak ve Boğdan'a götürecek"

O tarihte, bu % EziciÇoğunluk tarafından "Saçma" olarak nitelenecektir.
Bu tarihte, adına "Uçak" diyoruz.

Şimdilerde, "Elma toplayan Dron", "Parazit bitkiyi tanıyan yapak zekalı çapa seti" ve benzeri şeyler yapmak istediğimi söylediğimde, saçmalamadığım ya da en azından teknolojik fanteziler peşinde koştuğum söyleniyor.

Yarınlarda, Hollandalı bilim insanları böyle aletler çıkardığında, "Adamlar yapıyor abi" olacak.

Sanıyorum, Zeka ve Saçmalama birbirine bağlı süreçler ve ikisi de %çoğunluk ve %bedenisteklerine karşı durmayı gerektiriyor.

İrade için de karşı duruşları devam ettirebilme becerisi denebilir sanırım.


İnsanlar "öylecene, tak diye" mi niyet eder? Yoksa bilinç altındaki minik çağrışımlar veya hormonlar sonrası mı? Öyle ise özgür irade var mıdır?

Sort:  

Çok fazla değişken ekledin hocam :) ama bence ikisi de değil. Manipüle edilme durumu var ama çok etkeni var bunun :)

Sanıyorum, Zeka ve Saçmalama birbirine bağlı süreçler ve ikisi de %çoğunluk ve %bedenisteklerine karşı durmayı gerektiriyor

Epey haklısın. Tanımın biraz yetersiz kaldığını fark etmiştim zaten :)

Yine harika bir yorum teşekkür ediyorum :)