Arabanın kim tarafından ne zaman icat edildiğini biliyor muydunuz?

in #tr6 years ago

Bildiğimiz üzere eskiden insanlar şimdi ki araba yerine at ve eşekle gideceği yere gider ve yükü olduğunda eşeğin veya atın üzerine yüklerler o zor şartlarda gitmeye çalışırlarmış.
Otomobilin icadı 300 yıl öncesine dayanır.18. yüzyılda makine çağının ilerlemesiyle gerçekleşti.İlk olarak 1705 yılında İngiliz Thomas Newcomen ve 1760 senesinde James Watt,maden ocaklarında kullanılmak üzere,buharla çalışan arabayı icat etmiştir.İlk kara taşıtını icat eden adam ise 1769 yılında Nisholas cugnot kendisi Fransız olup kendiliğinden çalışan ilk taşıtı "tasarlamıştır".Cugnot tasarımını çok buharlı ve üç tekerlekli şeklinde gerçekleştirdi.Her yirmi metrede bir kazanın dolması gerekiyor.Ancak 4-5 kilometre yol kat edebiliyormuş.İlk dört tekerlekli arabayı yapan ise 1979 yılında Amerikalı Oliver Evant Amerika 'dan patent alarak dört tekerlekli hem karada hemde suda hareket etmesini sağladı. Bu aracımız 21 tondu.1880 yılında takibi bugün ki halini almasında büyük bir katkısı vardır.Alman iki kardeş 1892-1893 yıllarında benzin ile çalışan amerikan otomobilleri yaptılar ve ismini'de "atsız araba" diye isimlendirmişlerdir.Arabayı tama icat etmişler fakat araba koltukları ve iç donanımı çok iyi değilmiş ve 1908 yılında Henry Ford seri üretime gidip sürat ,teknik donanım gibi konuları ele alarak seri üretimi gerçekleştirip ismini duyurmuştur.Şuanda günümüzde her türlü donanımlı araçlar bulunmaktadır ve herkesin alabileceği fiyatlardadır.Günümüzde baktığımız zaman genel olarak herkesin evinde bir araç bulunmakta hatta bazı evlerde iki veya üç araba var.İnşallah yazımı beğenirsiniz ve beni takip ederseniz çok sevinirim.Bu yazıyı yazarken gerçekten değişik olduğunu ve farklı bir konu olduğunu düşündüğüm için sizlerle paylaşmak istedim ve o değerli yorumlarınızı yazarsanız benim yazılarım hakkında ne düşündüğünüzü merak ediyorum.Bazı yazılarda hatalarım olduysa kusura bakmayın steemit'e yeni katıldım.

araba.jpg

Sort:  

bilgilendirici olmuş. teşekkürler

Beğendiğinize çok sevindim.Ben teşekkür ederim.