Kitap İncelemesi | Kırık Kanatlar

in #tr5 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar, bir kitap yorumu ile karşınızdayım.
Halil Cibran’ın bir kaç kitabını okumuştum en beğendiklerim ‘Ermiş ve Ermiş’in Bahçesi’ olmuştu. Ama bu kitabı okuduktan sonra en sevdiklerim arasına dahil ettim. Okurken içinizi ısıtacak, bir taraftan da buruklaştıracak bir hikaye.
6B1A2A80-4EF3-441F-AB21-8FD69F92A678.jpeg

Kırık Kanatlar

1912 de yayımlanan bu kısa roman aynı zamanda Arap dilinde yazılan ilk romanlardandır.
Birbirlerinin ilk aşkı olan ama kavuşamayan iki genç.. Aynı zamanda zoraki başka bir evlilik.. Konu olarak baktığımızda klasik olsa da ve kısa bir roman olsa da yazar Halil Cibran olunca klasik olmaktan çıkıyor. Usta anlatımı, konuyu duygulu ele alışı, tanımlamaları yerinde yaptığı betimlemeleri beni kendine hayran bırakıyor.
Konu olarak ‘ilk aşk’ olsa da, özünde toplumsal irdelemede mevcuttur. Kadının konumu, söz hakkı olmaması,eşya gibi değer verilmesi, kapalı görüşler...
Okurken altını çizdiğim çizme isteği duyduğum çok fazla yer oldu.

Sizde birbirlerinin ruhlarına kanat olup aşk ile sonsuz Evren’de uçan ama sonra kanatları kırılan ve o kırık kanatlar ile yere çakılan bu aşka şahit olmak isterseniz, en yakın zamanda romanı okumanızı tavsiye ederim.

0CA7D265-E6D7-4BD2-85C1-9E882251A018.jpeg

Acı bana Tanrım bütün kırık kanatları güçlendir.

Lamba için ışık ne ise, ulus için de kadın odur. Kandil’deki yağ ne kadar az olursa, ışık da o kadar zayıf olmaz mı ?

Okuduğunuz için teşekkür ederim, görüşmek üzere 😊

Sort:  

Tek kitabını okumuş olsam da ara sıra dönüp rastgele sayfalarında dolaştığım bir yazar. Mutlaka bu kitabını da okumaya çalışacağım. Teşekkür ederim. 🙂

Elinize sağlık güzel bir inceleme yazısı olmuş.

Çok çok teşekkür ederim :)

ben de Ermiş ve Ermiş’in Bahçesi'ni okuyup beğenmiştim, yazarın tarzını seviyorum belki bu kitabını da okurum bir gün.. teşekkürler.

Rica ederim 😇 Onları beğendiyseniz okursunuz :)

Duygusal, toplumda kadının haketmediği yerini anlatan bir kitap. Güzel tanıtım için teşekkür ederiz. ☺️

Tam da dediğiniz gibi, rica ederim asıl ben teşekkür ederim :)

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here