You are viewing a single comment's thread from:

RE: Günlük Yorum Etkinliği 18.07.2018

in #tr6 years ago (edited)

2014'ün sonlarında 18.000 tl ile bedelli çıkmışken ben faydalanabiliyordum ama param olmadığı için o dönem, tercih etmemiştim. akabinde 2015 mayıs-kasım arası da kısa dönem olarak askerliğimi tamamlamıştım.

açıkçası bütçeniz varsa ve yaşınız da tutuyorsa bedelliyi tercih edin derim. uzun dönem yapacaksanız kesinlikle bedelli yapın derim, 1 sene çekilecek çile değil çünkü askerlik. kısa dönem askerlik bir nebze olsun yapılabiliyor, geçiyor gidiyor. tabii ustalığınızın nereye düştüğü de önemli bir konu. askerlik, hiç gitmeyenler için söylüyorum bunu, korktuğunuz kadar zor bir yer değil ancak en rahatı bile anlatıldığı gibi kolay değil.

şimdi ben askerlik yaptım diye herkes de yapsın istemem, şartlar her zaman daha iyiye gitmeli. bu bağlamda milliyetçi bir görüşüm yok. bu kadar genci askere almanın bu devirde hem devlete hem de askerlere ciddi bir maddi ve zaman kaybı oluşturduğuna inanıyorum. askerlik bireye ne katar, bu kişiden kişiye değişebilecek bir konu. şahsen ben askerlikten sonra daha disiplinli biri olmaya başladım. ama kişinin daha tertipli ve disiplinli olması için ille de askerliğe gitmesine gerek yok. klişelerden ve dogmalardan kurtulmamız lazım.

devletler, her zaman insanların milliyetçi duygularını manipüle etmişlerdir tarih boyunca. çünkü insanlarda takdir görme, onaylanma dürtüsü vardır. askerlik bir nevi kahraman olmak ve kendini fedakarlıkla tanımlamak anlamını içerir. ancak bu çağda, kahraman olmak için illa ölmeye, savaşmaya gerek yoktur. vatana hizmet pek çok farklı şekillerde de yapılabilir. dolayısıyla birey kendi hayatını ve geleceğini düşünüp, en doğru kararı verme hakkına sahip olmalıdır. kısacası bedelliye olumlu bakanlardanım.