You are viewing a single comment's thread from:

RE: Evleneceksen gel, evlenmeyeceksen hiç oyalama cnm .s |Turkish article|

in #tr7 years ago

Bu tür konularda pek acımam, yekten eleştirmek en doğrusu :p
En kötüsü olmak değil de, kendi içimizde hapsolmuş gibi bir konumdayız, birbirimize de kendimize de tahammülümüz kalmadı. Bunun en büyük sebebi ülkenin ekonomik ve politik ağırlığı. Bu konuda çok güzel bir kitap bitirdim belki bir postta bahs ederim :) Halkımız sürekli, yorumunda olduğu gibi Türkiye'yi başka ülkelerle karşılaştırıp "ama onlar da böyle yapıyor" argümanını sunuyor. Başka ülkelerle karşılaştırmak bana bir tür savunma mekanizması gibi geliyor. Elbette her ülkede problematik durumlar söz konusu ama orada olan olumsuzlukları görüp rahatlamaktansa kendi ülkemizde olanları kabul edip, bilinçlenip, bunu dile getirmek, elimizden geleni yapmamız daha makul geliyor. Kaldı ki onların kültürel tabanı, inançları, örf ve adetleri, ahlak anlayışları bizden epeyce farklı, dolayısıyla yaptıkları programlar da aynı değerler üzerine kurulmayacaktır. Yaptıklarını savunmuyorum, ama belki de biz orada doğup büyüsek o programlar bize daha normal gelecekti. Yorumumu olumsuz algılamanı istemem, ki muhtemelen sen de benim gibi düşünüyorsundur genel açıdan.

Sort:  

Kesinlikle katılıyorum. Maalesef kimsenin tartışmaya tahammülü yok. Zaten, tartışma kelimesi de sataşmak olarak algılandığından, kimsenin, düşüncelerini ortaya koyup, ölçüşüp-tartışabilecekleri bir ortamın varlığından dahi haberi yok maalesef.