Stresi Kabullenip Kurtulun :) [Cointurk 19. Projesi] [ozkanaladag#8961]

in #tr6 years ago

Kalbiniz hızlı hızlı çarpmaya mı başladı? Nefesiniz çok fazla sıkışmaya mı başladı? Vücudunuz terlemeye mi başlıyor? Korkmayın, bunun adı stres :)

Peki bütün bu kasılmalara neden olan şey ne? Aslında cevabı oldukça basit. Psikolojik olarak insanlar bu tür durumları negatif olarak düşünme eğilimi içindedir. Yani bir insan stresi yaşamayı kendisi seçer. Aklını sürekli olarak bu durumun negatifliği üzerine yorarak aslında stresi kendisi davet eder. Davet üzerine kişiye uğrayan stres yavaşça kişiyi ele geçirmeye başlar. Bu duruma bütün vücuduyla hazır hale gelen kişi de strese yol verir ve süreç başlar.

Özetle stresin başlangıç ve gelişim süreci yukarıdaki gibidir. Peki bu durumdan nasıl kurtulabiliriz? Bu durumdan kurtulma yöntemleri kişiden kişiye değişkenlik gösterir. İnsan en sevdiği bir şeyi yapınca otomatik olarak stresten uzaklaşır. Bazıları bu terapiyi kitap okurken bulabiliyorken bazıları televizyon izlerken bulabilir.

Peki ben stresle nasıl mücadele ediyorum?

Başlıkta ve giriş kısmında söylediklerim ile olmuyor ise başka şeylere yöneliyorum. Bu yönelişler mevsime göre değişiyor tabi :) Kışın kayak yapmayı çok severim. Kaymayı pek bilmiyorum ama kayak yaparken her şeyden soyutlanıyorum. Bu durum benim için çok iyi geliyor. Yazın ise kumsalda yürümeyi çok seviyorum. Kumsalda yürürken çok rahatlıyorum. Hele kumsal temizse ve dalgalar da hafiften var ise o zaman yeni doğmuş gibi oluyorum. Bunlar stresten beni kesin olarak uzaklaştıran şeylerdir. Arkadaşlarımla gezerken, film izlerken de stresten uzağım ama bunlar bazen yetmeyebiliyor.

merg.jpg

Bir sonraki projenin konusu okuduğumuz dergiler ile ilgili olabilir. Herkes en sevdiği dergiyi tanıtsın :)

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by ozkanaladag from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.