Çocuklarda Tuvalet Eğitimine Ne Zaman Başlamalı ?

in #tr6 years ago
Merhabalar herkese;
Biraz stresliyim bugünlerde. Oğlum 2.5 yaşında oldu. Tuvalet eğitimine başlamak gerekiyor galiba! Her kafadan bir ses çıkıyor. Kimisi geç kaldın diyor.

'Aaaa baksana yaşıtları bez takmıyor.'
'Geçen baktım, bir senin oğlan bezli ehhehee.'
'Havalar ısındı hadi başla.'

devamında gelen cümleler. Duymaktan sıkıldım uzun zamandır. Daha 1 yaşındaydı oğlum bunları duymaya başladığımızda.

Ben oğlum için en iyi zamanı kollarken, daha annesi olarak ben bile bunun zamanına karar veremezken, insanlar nasıl da eminler geç kaldığımdan. Bu kadar özverili davranmaya çalışırken aman incitmeyeyim üzmeyeyim oğlumu derken, birde gelip oğluma diyorlar bunları:

'Kocaman adam oldun tuvalete git artık.'
'Oooo bu bez ne böyle sen kaka çocuksun.'

İnsanı çileden çıkarıyorlar. Ne kadar kolay herşeye yorum yapmak değil mi? Tecrübe diye de birşeyden bahsediyorlar bunları söylerken.
Velhasıl biraz araştırdım bu konu hakkında.


resim.png
KAYNAK

Ne zaman başlamalıyım tuvalet eğitimine?

Bazı uzmanlar 15 ile 18. aydan itibaren başlanabileceğini söylüyorlar. Bazıları 24. aydan itibaren başlanabilir diyor. Çocuk 4 yaşına gelene kadar sürebilirmiş tuvalet eğitimi. Çocuktan çocuğa değişen ve gelişim hızlarına göre belirlenen birşeymiş. Her çocuk önce hazır olmalıymış tuvalet eğitimine.

Peki çocuğumun tuvalet eğitimine hazır olduğunu nasıl anlarım?

  • Çocuğunuz artık tuvaletini bezine yaptığında rahatsız oluyorsa; konuşabiliyorsa bezini kirlettiğini söylüyorsa, bezini çekiştiriyorsa, bezini kirlettiğinde elini bezine tutuyorsa ve pis bezle kalmak istemiyorsa,
  • Çocuğunuzun bezi bir kaç saat kuru olarak kalabiliyorsa; yani çocuğunuz çişinin büyük bir kısmını tek seferde yapabiliyorsa tuvalet ihtiyacını gidermişse ve birkaç saat boyunca tekrar tuvaleti gelmiyorsa, (Ki bu sayede çocuğunuzun mesane ve kontrol kaslarının gelişimini anlayabilirsiniz)
  • Tuvaletten korkmuyor ve onu tuvalete getirmenize aşırı tepki vermiyorsa,
  • Oturup, kalkabiliyor, pantolonunu kendisi çekebiliyorsa,

Çocuğunuzla tuvalet eğitimine başlayabilirsiniz. Ama bu dönemde yaşanılan yerin huzurlu olması, çocuğunuzla iletişiminizin çok iyi olması ve en önemlisi gerekli sabrı gösterebilmek için anneler olarak bizlerin de stresli bir dönemde olmaması gerekiyor.

Bütün bunlara rağmen çocuğumuz yine de tuvalet eğitiminde başarılı olamayabilir. Bu durumda da tuvalet eğitimine son vermeli, bu konuda söz etmekten kaçınarak bir ay beklenmeli, süre sonunda tekrar denenmeli. Bazı çocuklar bir haftada tuvalet eğitimini alabilirken bazılarının eğitimi aylar sürebiliyormuş. Bu endişelenecek bir durum değil. Doğru zamanda çocuğumuz da olumlu cevaplar verecektir.

Ben oğlumla 3 veya 4 kez deneme yaptım ama başarılı olmayı bırakın eğitimin yanından geçemedik bile. Oğlum tuvaletten korkuyor ve oturmayı reddediyor. Saatlerce tuvalette oyuncaklara tek tek çiş yaptırsak da hepsini yıkayıp kurulasak da her birinin ardından sifon çeksek de henüz tuvalete oturma cesaretini gösteremedi. Bu nedenle de henüz altını açıp gezdirmedim. Ama doğru mu yapıyorum bilemedim. Acaba altını açsam tuvaletini algılasa yaptığında bir dahakinde gitmek ister mi tuvalete? Gitse çok güzel olurdu :) Ama ya böyle yapmam onu aşırı zorlamak strese sokmak olursa diye cesret edemiyorum. Henüz tuvaleti sevdirme aşamasındayım anlıyacağınız.

Umarım bütün anne ve çocuklar kolaylık ve eğlenceyle atlatır bu durumu. Birçok uzman tuvalet eğitiminin karakter üzerine doğrudan etkileri olduğunu söylüyor. Böyle önemli bir konuda konu komşu, hısım akraba bakmayın kulak asmayın lütfen. En iyisini biz anneler biliriz ve bunu sadece okuyarak öğrenebiliriz.

Tuvalet eğitimi verirken nelere dikkat etmeliyiz konusunda bir yazı daha da yazmak istiyorum. Tabi ki tuvaleti sevdirme faslını geçebilirsek :))

Hepinize iyi akşamlar,
Sağlıklı, mutlu, huzurlu kalın.

Sort:  

Güzel bir blog hazırlamışsınız tebrikler :)

Günlük olarak seçtiğimiz yazılar 1$ civarında bir oy ile 15 yazı oylanmaktadır.

Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.

Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca 'Cointurk' Etiketiyle Ödüllü Proje 27 ye de katılmayı unutmayın :) Emek verilmiş yazılar daha çok oy alacaktır, unutmayın :)

Tebrik Ederiz! Bu Paylaşımınız'da 'destektr' Tag'ını Kullandığınız İçin Upvote Ve Resteem Kazandınız.
Sizlerde Bu Mesajımızı Beğenerek Projemizin Gelişmesinde Bizlere Yardım Edebilirsiniz.

@destektr Yeni Türk Steemit Topluluğununa Destek Olmak Adına Hayata Geçirilen Bir Projedir.
Herhangi Bir Karşılık Ve Ödeme Talep Etmeden, Sadece 'destektr' Tag'ını Kullanan Ve @destektr'yi Takip Eden Herkesi Upvote Ve Resteem Yapar.

PhotoText-1521414670653.jpg

Lütfen Bu Hizmeti Sürdürmeye Ve Bundan Sonra Verdiğimiz Desteklerden Daha Yüksek Oy Oranı Alabilmeniz İçin, Oylama Gücümüzü Artırmaya Yardımcı Olmak Adına Alttaki Linkler'i Tıklayarak Çok Az'da Olsa Bağışta Bulunmak İstermisiniz.
(0.010 SBD) - (0.020 SBD) - (0.050 SBD) - (0.100 SBD) - (0.200 SBD) - (0.500 SBD) - (0.750 SBD) - (1.000 SBD)
Tüm Bağışlarınız SP Kiralamak İçin Kullanılacaktır. @destektr'ye Verdiğiniz Önemden Dolayı Çok Teşekkür Ederiz!

Tuvalet eğitimi çocuktan çocuğa değişiyor bence.benim oğlum 2 haftada çözmüştü fakat bazı arkadaşlarımın çocuklarında süreç uzadı.Küçükler bazen inatçı olabiliyorlar.Ama her halleri ile güzeller.Biz yıllar önce deneyimledik bu süreci.Siz en doğru kararı ve zamanını iyi bilirsiniz diyorum.😊Kolay gelsin😊

Tesekkur ediyorum. Umarim kolay olur:)

Ben de 2.5 yaşında başkadım eğitime genelde yaz mevsimi eğitim için en uygun olan mevsim. Oğlumda değil de kızımda baya bir uğraşmıştım. Tuvaletten çok korkuyordu, tuvalet dışında heryere yapıyordu. 😂 , plastik tuvalet aldık ondan da korktu ama bir şekilde alıştı çok şükür.😃 Ellerinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş 😊

Basladik biz de bakalim hayirlisi:) tesekkurler.

Loading...