Günlük Yorum Etkinliği 05.07.2018

in #tr6 years ago

Günlük Yorum Etkinliği 05.07.2018

Dün paylaştığımız yazıda oy almaya hak kazanan kullanıcılar;
@electrobro
@emirfirlar
@burakdogusoy
@efsane60
@lakethefire
@captainsailor
@ilkeryilmaz
@tekeliferhat
@videoaddiction
@kagantrky
@mucar38
@emotionalsea
@mucar38

(Eğer 10 yorum gelmezse yorum atanlardan rastgele birinin, başka bir postuna daha oy vereceğim.)

Yarisma.jpg

Kurallar:

  • Sizden her gün resteem istemeyeceğim fakat haftada en az 1 defa resteem kuralımız olacak. Ayrıca farklı kurallar da gelebilir, bunun için mutlaka kuralları okuyun.

1. Yorum bırakmak.


Hepsi bu kadar.

Günün Konusu

Türk kullanıcılar tarafından oluşturulmuş projelerimiz için olumlu/olumsuz görüşleriniz, projelerin ilerisi için tavsiyeleriniz nelerdir?

Not:İstediğiniz bir veya birden fazla proje hakkında geri bildirimde bulunabilirsiniz


@dngo-io
@fundition
@kusadasi
@hede-io
@jumbot
@coogger
@trcleaners
@edebiyat
@turkce-bilim

Bahsettiğin projeyi etiketlemeyi unutma

Yakında bir yarışma duyurusu olacak. Takipte kalın.



Yarın görüşmek üzere.

Sort:  

Yatırım yapılmadığı sürece projelerin başarısının hızlıca kazanılması çok zor.
Biraz yatırım yapmak lazım.
Bizim insanlarımız yatırım yapamacak durumda. Bir çoğu. Bunun için elde edilen her şey kısa sürede kaybolmakta.
Coin piyasası da dalgalanıyor. İnsanların güveni şu an kırılmuş durumda.
Türk olarak daha fazla üye çekilmesi gerekiyor.
Üyelerin de bu projelere destek vermesi gerekiyor.
Hede-io şu anda en çok beğendiğim proje.
Başarılı bir şekilde devam ediyor.
Çok daha başarılı olacağına inanıyorum. Gururumuz olacak bence. Özellikle yabancılardan delegasyon alabilirse çok daha aktif kullanılacağına inanıyorum.
Bizler kazanmak için buradayız.
İsteyen İngilizce yazsın isteyen Türkçe yazsın. Ama en azından haftada 1 kez bile olsa projelere katılım gösterip destek olmalıyız.
Sitesi: http://hede.io

@turkce-bilim: Yeni bir oluşum. Eksiği elbette çok ama destek ve gönül veren insanlar bu eksikleri kapatacak seviyede. En önemli özelliği bakış açısı. Öncelikle yazarları kazanmayı amaçlıyor. Oy gücü olmasa dahi insanların #turkcebilim etiketini bırakmadığına şahit oldum. Umarım bu ilgi sürekli devam eder.

Proje oluşturmak ve uygulamak böyle bir platformda gerçekten çok zor. Yeterli SP gücünüz yoksa kimse dönüp bakmıyor bile. En güzel örneği aslında üstteki sıralamada olmayan bir proje.

@peri

Yeterli desteği göremediği için neredeyse kapanma aşamasına gelen bir proje. Utopian sitesi ile yaşanan genel sıkıntı sebebiyle bir çok kişi @peri'nin kürasyon kuyruğundan ayrıldı ve geri dönmedi. Yorum etkinliği yaptı, katılan bir elin parmaklarını geçmedi. Halbuki @peri gibi doğal bir proje daha bu platforma gelmedi.

Dönelim tekrardan @turkce-bilim'e. Projenin devam etmesi ve gelişmesi için ilk şart yeterli bir SP gücü. En kolay yolu insanlardan delegasyon istemek veya SBD bağışı isteyip delegasyon kiralamak. Bu yöntem bir çok kez denendi ve tutmadığı görüldü, ilk başlarda insanlar heves edip bağış veya delegasyon veriyor ama sonrasında vazgeçiyorlar. Demek ki, başka bir yol bulunmalı. Yabancı hesaplarla iletişime geçip delegasyon sağlama çabaları devam ediyor. Bu yöntem de denendi, hatta başka topluluklarla bir araya gelme işi bile denendi. Yine olmadı. Demek ki TR topluluğunda bir proje dışarıdan aldığı desteklerle ayakta duramıyor. İç kaynaklar da destek vermeyince projeler bitmek zorunda kalıyor.

Tek bir çözüm var ama uygulama konusunda herkes kendi cebini düşündüğü için uygulanmıyor. 1 SP dahi olsa projelere destek olmak, hiç olmadı kürasyon kuyruklarına katılmak. Bu yorumu görüp, @turkce-bilim'e içinden gelerek destek yapan kaç kişi olacak gerçekten merak ediyorum?

Kişisel tahminim : HİÇ
Sebebi : Önce benim cebim...

şu ana kadarki çoğu projede olduğu gibi bu yorum etkinliği de taaaa adına kadar ilk @peri'nin yaptığı şeyler. böyle projelere destek vermek yerine kopyalamak beni gıcık ediyor ve steem topluluklarından uzaklaştırıyor. güzel yorumun için tşk.

Projelere değil de diğer insanlara eleştiri getireyim. Projeler için en azından bir teşekkür edebilirler. Devamlılığı için talep edilmese de bir şeyler yapabilirler. Projeler kimsenin işi değil. Bir proje kapandığında bir karşılığı olmadan uğraşan insanlara teşekkür etmeden azarlar gibi bir üslupla gerekçelerini sorgulamak yapılmaması gereken bir şey bence.

Bir kısmını hiç denemedim ama buradan gördüğüm kadarıyla bakacağım. Kuşadası bana laf yok zaten. Diğerlerine gelince power gücü sanırım tek sorun gibi duruyor fazla söylenecek birşey yok insanlar güzel işler yapıyorlar herkesin emeğine saglik

@doctorbishop 'a harfiyen katılıyorum. Burada hiç kimse bir proje yapmak zorunda değil, yapılmış projeye veya şahsa hakaret etmek zorunda hiç değil. Bu konuda bizim insanımız ne yazık ki biraz "kıt". Destek göremedi mi o proje onun için biter. Hatta onun için bitmesi dışında çevresindekiler için de o projeyi bitirmeye çalışır. Nasıl bu hale geldik/getirildik hiçbir fikrim yok fakat bunun değişeceği de yok. Çünkü alışmış kudurmuştan beterdir. Alışmışız, önünü arkasını duymadan bir şeyler savurmaya...

ne güzel yazmışsın ya:)) hani kızgınken bir şey okursun da kahkahalarla gülersin ya onu yaşadım resmen satırlar arasında bazı şeyler hatırlayarak:))

İşte "HATIRLADIĞIMIZDA" gülerek bakıyoruz. Ama ya yaşarken... Neyse her şey her yerde konuşulmaz diyip kapatayım konuyu :)

evet hatırlarken sanki başkası yaşamış gibi hissediyorum:)
kendimi de ne kadar ötekileştirmişim 🙆‍♀️

biz her şeyi her yerde konuşmuyoruz ama anlayanlar eminim olacaktır millet bunun için postlar atıyor:))
neyse daha fazla hatırlamanın âlemi yok:)

Kesinlikle :) :)

Öncelikle Türk topluluğunda yapılan bütün projeler Türk topluluğunun gelişmesini ve kullanıcıların heveslerinin kırılmamasını sağlamaktadır. Bu projeler olmadığı zaman hiç bir gelirimiz olmuyor ve dolayısıyla platforma olan ilgi de azalmış oluyor. Bunun nedeni de steem powerlarımızın düşük olmasıdır. Buradan projeler yapan bütün ekiplere teşekkür ediyorum ve projelerin devamının olmasını bekliyorum

bazen hiçbir çıkar gözetmeden, tamamen gönüllü olarak, diğer insanların faydası için elini taşın altına koyarsın ve bazı nankör, gözü dönmüş kişiler de gelip o taşa basarak elini acıtır.
bunu da büyük bir zevkle yapıyor olması aslında insanın canını acıtıyor..

yukardaki projelerin hepsinin güzel bir amacı var ve burada ne yazık ki yer alamayan diğer projeler gibi..
ama insanlar böyle yaşamaya devam ettikçe ne yazık ki güzel şeyler bir bir silinip gidecek..

Genel olarak bütün projeler için konuşursak, bu projeler olmasa TR topluluğu oldugu yerde sayar. Olumsuz görüş degil de öneri anlamında şunu söyleyebilirim. Projelerde birincilik, ikincilik v.s. yerine katılan herkesin karşılığını alabileceği tarzda yarışmalara ağırlık verilebilir. Çünkü bu projelere katılan herkes bir emek harcıyor, bunun karşılıksız kalması insanları soğutabilir. Tabi birinci, ikinci, üçüncü olanlar ayrıca ödüllendirilebilirler de.

Benim için @kusadasi birinci sıradadır. Amacı sadece tr topluluğunu geliştirmek karşılıksız olarak ufacık bir çaba gösteren herkese teşvik amacıyla oy vermek gerçekten harika bir davranış. Bir çok kişinin yapmayacağı şeyleri başarmıştır. İkinci olarak @edebiyat etiketi benim için bir tutku çok başarılı olamasam da bu etiket altında paylaşılan yazıları okumak ve takip etmek büyük keyif veriyor.

Steemit'e ilk başladığımda @kusadasi nın projeleri benim bu platformda kalmamı sağladı. O zamanlar (5-6 ay önce) üç güne bir yeni proje olurdu ve projelerin ödülleri oldukça tatminkardı. Arada kendim de proje dışı paylaşımlarda bulunuyorum ama hiç bir zaman o projeler kadar ödül alamıyordum. O zamanlar işte sağolsun bu projeler ile platforma devam ettim. Sonra gobaba vs. biraz değişse de yine de steemit'i ilk açtığımda @kusadasi hesabına bakar yeni proje var mı diye bakarım.

Proje dışı paylaşımlarımda ise @jumbot bana oldukça yardımcı oldu. Böylece günlük upvote'mi alayım diye (bu aralar yapamasam da) her gün en az bir kez steemit'e giriyorum. Yeni proje ve yarışmaları kaçırmamış oluyorum. Tüm steemit Türkiye topluluğu @jumbot ya da benzer bir projede birleşsek ve kürasyon izine katılsak hepimizin daha çok kazanacağımıza inanıyorum.

Ben projelere katılanlara bir şey demek istiyorum. Bu projeler ancak desteklerle var olabiliyor. Az çok demeyin Türkçe içeriğin artmasını ve daha çok kazanmayı istiyorsanız destek olmayı unutmayın.

Kuşadası çok emek veriyor bu işe