Programlama Öğrenmek İçin Yetenek Gerekmez!?

in #tr7 years ago

code-2620118_1920.jpg
Pek çok yeterlilik için programlamada da olduğu gibi “Sadece yetenek yetmez, iyi bir ........... olmak için tutkuyla bağlanmalısınız.” şeklinde mitler bulunmaktadır. Bu algıyı biraz yumuşatmak adına notlarım arasında bulduğum birkaç ünlü yazılımcının röportajlarından kesitler paylaşıyorum.

django-339744.png

Jacob Kaplan-Moss (Django'nun Yaratıcısı)

Dahi programcı miti oldukça tehlikelidir. Bir taraftan bakınca o insanın ulaştığı seviye pek çok programcıyı korkutur. Diğer taraftan baktığımızda da eğer bir programcıysanız ve programlama da harikalar yaratamıyorsanız, sıçtınız demektir algısnı oluşturur. Sonuç olarak da programcı zamanının neredeyse tamamını yeni şeyler öğrenmeye ve çalışmaya harcar. Bu da yaşam kalitesini düşürür. Bu tavırdan kurtulmamız gerek. Programlama öğrenilmesi gereken birkaç yeterlilikten ibarettir, öyle fazla bir yetenek gerektirme ve vasat bir programcı olmak utanılacak bir şey değildir.

Jacob Kaplan-Moss bir dönem kendi Twitter profilindeki hakkında kısmına “not a real programmer” yazmıştır.

code-1076533_1920.jpg

Jacob Thornton (Bootstrap'ın Yaratıcısı)

Kendisi bilgisayarlardan nefret ediyor. Bunu söylerken de şaka yapmadığını belirtiyor. Sosyoloji okumak istiyormuş. Ardından da ilk iş tecrübesini şöyle anlatıyor;
Kesinlikle yeterli olmadığım bir işe alınmıştım ve her gün kovulacağımı düşünerek işime gidiyordum. Bundan dolayı çok ciddi çalışmalar yaptım. Javascript'i ileri seviyede öğrenmek için çok çalıştım.

Hayatımın en gerçek anılarından biri de aynı işyerinde takım arkadaşlarım etrafımda toplanıp benden bir istekte bulunduklarında oldu. Dedikleri şeyi daha önce yapmamıştım sadece ne olduğunu biliyordum. Derken yazmaya başladım ve tarayıcı yeniledim, hiçbir şey olmadı. Birkaç kez daha aynısını yaşadım ve sinirlenmeye başlyordum.

Benim bir sahtekar olduğumu düşünmeye başlayacaklardı. Ardından sadece “.send()” ibaresini eklemeyi unuttuğumu fark ettim. Düzeltip sayfayı tekrar yeniledim ve çalıştı. Bütün takım arkadaşlarım “Oh, cool.” diye tepki verip masalarına döndüler.
Ardından 15 dakika kadar düşündüm. Bu kadardı, olayı kapmıştım. Kovulmayaacaktım.

Jacob Thornton bir dönem kendi Twitter profilindeki hakkında kısmına “computer loser” yazmıştır.

php-2066704_1920.jpg

Rasmus Lerdorf (PHP'nin Yaratıcısı)

Konuşmalarından kesitler;
*Aslında programlamadan nefret ediyorum ama problem çözmeyi seviyorum.
*Programlamayı seven insanlar var. Neresini sevdiklerini inanın hiç anlamıyorum.
*Gerçek bir programcı değilim. Problem çözülene kadar parçaları bir araya getiriyorum o kadar.

David Heinemeier Hansson (Rails'in Yaratıcısı)
PHP ya da Java ile bir şeyler yapmaya başladığımda farklı programlama dilleri arayışına girdim. Ardından farklı dilleri deneyip durdum. PHP ya da Java ile çalıştığımda programcı olacağım düşüncesine kesinlikle katılmıyordum.

Umarım öğrenmek isteyen arkadaşları biraz olsun rahatlatmıştır.

Sort:  

Çok güzel hikâyeler derlemişsiniz. Öyle ki ; programlamaya uzaylı görmüş gibi bakan ben, şu an acaba demeye başladım. Çok merak ettiğim ama bir türlü öğrenmeye bile başlayamadığım bir konu..

Teşekkür ederim yorumunuz için. Yoğunluğum artmazsa benzer içerikler üretmeye gayret edeceğim. Umarım siz de bir gün öğrenmeye karar verirsiniz :)

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

"Aslında programlamadan nefret ediyorum ama problem çözmeyi seviyorum"

Bende bu kategorideyim galiba.
Problem cöze cöze, c#, php, js, hepsini ögrendim gitti :D
Paylasimin icin tesekkurler.

Ben tesekkur ederim guzel yorumun icin. Zaten problem cozme konusunda obsesif insanlar genelde yazilimla rahatliyor. Psikologumun da tavsiyesiydi :)

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond