Düş içime uyu...Unut renkleri

in #tr7 years ago (edited)

IMG_20170330_184544.jpg

Karanlığı geçelim
Karanlığı geçelim ...

Asaf Halet Çelebi 'yi seven var mı? Düş derken aklıma geldi Nirvana'sı birden.
Ne uyku ne ölüm, hem uyku hem ölüm... yalnızlıktan kafayı sıyırmak üzere, bir türlü uyuyamamanın verdiği gerginlikle, dişlerimi sıkarken nirvananın ne olduğunu soruyorum.

düş içime uyu
ve sonsuz büyü
unut renkleri
ve şekilleri
hepi ve hiçi
...

Nirvanayı bulamadım, belki de onu yanlış yerde, yanlış yolla aradım.
Bu yüzden huzuru aramayı bir yana bıraktım ve belirsizliğin insanı tedirgin eden soğuk iklimine doğru yol açtım.
Yarın gece yola çıkıyorum. 10 günlük çileli bir yolculuğun ardından hacı edasıyla aranıza döneceğim.
Yediğim içtiğim, gezdiğim tozduğum bana kalacak .Size yalnızca kamp hayatının zorluklarını anlatmayı planlıyorum. :D
Hedef Likya Yolu. Temmuz ortasında zor olacak. Akıl işi değil belki. Üstelik 14 kilo çantayla, ağır ağır ilerleyeceğim.
Bunu çok kafama takmıyorum. Yeni bir keşif benim için yer çekimi.
Ayaklarımı yere basmamı sağlayan kuvvet, bir öte gezegenin yörüngesinde dönüyor oluşumdandı. Şimdi bir özgüvensizlik belirtisi olarak yer çekimi, içimdeki ağırlıkla, omuzlarımı yer düşürüyor.
Ulaşamamanın, söz edememenin ağırlığıyla.
Yörüngesinden ayrıldığım öte gezegeni siz iyi tanırsınız, ona en çirkin yönünüzü gösterirsiniz ve o sizi hep beğenir. Ona benden bahsedersiniz, siz kaç kelimeyle konuştuysanız o da okadar kelimeyle konuşur. Yüzü yüzünüzdür, sesi sesiniz. Kafanızın içinde olduğunu bilirsiniz yine de gerçekliğin reddi tatlı bir haz verir. Her şey olmasını istediğiniz gibidir.Taki öte gezegen de sizi keşfedene kadar :D Gerçeklik, siz o yörüngenden koparıldığınızda, büyük bir düşüşü beraberinde getirir. Dünya tüm beton yollarıyla, dikenli kaktüsleriyle sizin düşüşünüzü bekler. Artık düşmeyen göz kapaklarınız, içinize bir türlü düşmeyen umut ve yeni keşfettiğiniz yer çekimiyle baş başa kalırsınız. "Belki yeni bir gezegenin keşfi yakındır" tiradları dilinizden bir türlü düşmez. Oysa karanlığı geçebileceğinize olan inancınız, emekli bir astronotunki kadardır.
Siz de boşlukta kayıp gittiniz ve öte gezegenlerin çekimiyle başınız döndü. Ne yazık ki böyle şeylerin olma ihtimali sürekli genişleyen evrenimizde oldukça düşüktür. Mesafeler hep artar, zaman görelidir, ışık kütle çekimiyle bükülebilir, görünenler yanıltıcıdır.

Yolculuk dönüşü görüşmek üzere. Kendinize iyi davranın ve nazik olun.