İşletim Sistemi

in #tr6 years ago

Merhaba arkadaşlar bugün derste işletim sistemlerini işledik.İşletim sistemi olmasaydı bilgisayarımızda oyunu nasıl oynardık onu kısaltmış bir şekilde yazacağım.

İşletim sistemleri,bilgisayar sistemlerinin gelişmesine paralel olarak gelişme göstermiştir.Yeni gelişen bilgisayar mimarisi,yeni istekler ve ihtiyaç duyulan güvenliğe göre işletim sistemleri gelişmiştir.
Tanım
Bilgisayarın bütün donanım ve yazılım kaynaklarını kontrol ettiği gibi,kullanıcılara ait uygulama yazılımlarının da çalıştırılmalarını ve denetlenmelerini sağlar.

İŞLETİM SİSTEMİ OLMASAYDI

Diyelim ki, işletim sistemi olmayan bir bilgisayar var.Bilgisayarın disket sürücüsüne disketinizi taktınız ve disketteki "PLAY" isimli oyun programını çalıştırmak istiyorsunuz.İşletim sistemi olmaksızın vermeniz gereken komutları bir düşünün;

  • Disket sürücüsü takılı mı ?
  • Takılıysa disket sürücünde disket var mı?
  • Varsa dönüyor mu ?
  • Dönüyorsa doğru hızda mı dönüyor
  • Disket sürücüsünün okuyucu kafası disketin neresinde duruyor ?
  • Sürücünün kafasını uygun izin üzerine gönder
  • Uygun izin üzerine geldi mi ?
  • Geldiyse, izin başlangıç noktasının okuyucu kafanın altına gelmesini bekle.
  • ......
  • Disketten okuma tamamlanınca,disket sürücüyü durdur ve programı çalıştırmaya başla.
  • Bu liste kısaltılmış bir listedir.

    İŞLETİM SİSTEMİ OLDUĞUNDA
    İşletim sistemi olan bir bilgisayarda,kullanıcının tek yapması gereken çalıştırmak istediği programın simgesine tıklamaktır.Geri kalan işlemleri işletim sistemi halletmektedir.

    (

    Sort:  

    Hi! I am a robot. I just upvoted you! I found similar content that readers might be interested in:
    https://forum.donanimhaber.com/isletim-sistemleri-dersleri--3890905