Dünya Düz Müdür?

in #tr6 years ago (edited)

İyi akşamlar arkadaşlar. Arada "Düz dünya" savunucularının videolarını seyreder, yazılarını okurum. Sizin görüşlerinizi de merak ettim.

Dünya düz müdür? Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Verilen cevaplara imkanlar ölçüsünde oy vereceğim. Tabi kaliteli bulduğum cevaplar daha fazla oy alacak. Benim fikrimi sorarsanız; Elın mısk araba falan gönderdi, yuvarlak gibi duruyor ama ben yukarıya çıkıp şeklini görünce karar vereceğim :) Yeni bir @sorucevap paylaşımında görüşmek dileğiyle, takipte kalın. @sorucevap Trail

maxresdefault2.jpg

Görsel kaynağı: link

Sort:  

Eratosthenes milattan önce çubuk gölge boyları ve basit bi orantı ile dünyanın yuvarlak olduğunu buldu hatta çevresini ölçtü yıl olmuş 2018 dünya düz mü yuvarlak mı tartışıyoruz daha ileri bi okuma için

http://www.kozmikanafor.com/dunyanin-cevresini-olcen-ilk-insan-eratosthenes/

ve bu düz dünya masalını anlatanlara verilmiş çok güzel bi cevap

http://www.kozmikanafor.com/duz-dunya-sarlatanligina-cevaplar/

Eski araştırmalarıma göre dünyanın düz olduğunu savunan kişiler güneşin hareketini ve düz bir düzlemde ilerlerken aşağı doğru bir eğim alınmadığını öne sürmüşler. Ya bütün bilim adamları yalan söylüyor yada dünya gerçekten yuvarlak. Eğer düzse bir sürü bildiğimiz bilgiler suya düşer. Gerçekten ilginç bir konu.

Günümüz teknolojisinde dünyanın düz olduğunu iddaa etmek bence gerçekten lüzumsuzdur. Dünyanın yuvarlak olduğuna dair o kadar kanıtın, görüntünün, iddaanın yanlış olduğunu söyleyebilmek için aksi bir kanıt sunmak gerekir.
Onun haricinde düz olduğuna dair, yazılanlar, çizilenler sadece söylemden ibaret kalacaktır ...

Ben karadenizliyim Karadeniz'in kıyısında yaşıyorum oradan denize bakıldığında sadece 3 mil ötesi gözükmekte, ne Ukrayna nede Rusya gözüküyor. Bu dünyanın her duz sayılacak noktasında ortalama aynıdır yaklaşık 3 mil= 5.4 km ötesi gözükür. E 3 milden ötesi yukarı doğru da diklesmedigine göre bı eğrilik olduğu saptanabilir.

Dünya elips şeklindedir..yani düz kesinlikle değildir ama tam yuvarlakta degildir.bizler yerçekiminin etkisiyle dünya üzerinde durmaktayız..
Uzaydan çekilmiş dünya resimleri var onlara bakabilirsiniz;) yukarı çıkmanıza gerek yok..

dunyadan bakıldığında dümdüz. Uzaydan bakıldığında yus yuvarlak. Tarihi bilgilere göre elips şeklinde.
Ben de sizin gibi düşünüyorum Kesin kararı vermek için sizin gibi uzaya çıkıp bakmak isterdim

Dünyanın düz mü yuvarlak mı olduğunu kesin ve net ne zaman kanıtlarsak, o zaman tekonolojide yeni bir devrime gireriz diye düşünüyorum.. :)

Kim nasıl görmek isterse o şekildedir. Düz diyene neden aşırı tepki verilerek muhabbet uzatılıyor. Bırakın dünyayı kendi haline.

youtubede space x in sürekli uydularından canlı yayını var bence orada kesın kanıtı duruyor gıbı 7/24 yayın var ve bir kaç saat izledikten sonra da kesın sonuc cıkıyor gibi

Edit :


Burada güzel bir şekilde anlatılmış.

Dünyanın yuvarlağımsı olmasının en büyük kanıtı yer çekimidir.

Yer çekimi olması için illa yuvarlak mı olması gerekiyor.

Belki yer çekmiyor da, gök itiyordur diyorlar :))

gök mü itiyor :D ahaha. farklı bir yorum olmuş..

Meraba. Bana yardimci ola bilirmisiniz. Gelisemiyorum. Hardin yaparsaniz cok sevinirim tesekkurler

Steemit'le ilgili yazılarımı bi okuyun hocam.

Tekrardan Meraba. Iceriklerinizi tek tek okudum dogrudan Cok kaliyeli icerikler paylasiyosunuz. Ben anadoluya sbd gondererek oy almak istiyordum ama hesabimda sbd yok. Lutfen benim gonderimime oy vererek bana destek ola bilirmisiniz. Tum gonderilerinizi oylamaya calisayacagim lutfen.

Yeni keşfettiğim bir kullanicısiniz. İlgimi çekti yazılarınız basarilar dilerim. 👍

Teşekkür ederim. Size de başarılar.

biz arkadaşımla oturup bunu çok defa konuştuk o düz olduuna inanıyor. Ama bence bizi bu kadar aptal yerine koyup kandıramazlar diye düşünüyorum.
Hemde bu gemi muhabbeti var ya bence çok mantıklı. Karşıdan gelen bir nesneyi önce tepesinden itibaren görüyoruz bu sadece denizdeki gemilerle deği karada da geçerli oluyor. Bence burada garip olan şey yer çekimi..
sizi yeni keşfettim :D başarılar.

"Dağları görürsün de, donmuş sanırsın; oysa onlar bulutların sürüklenmesi gibi sürüklenirler. Herşeyi 'sapasağlam ve yerli yerinde yapan' Allah'ın sanatı (yapısı)dır (bu). Şüphesiz O, işlediklerinizden haberdardır." (Neml, 27/88)

Neml suresinde Dünya'nın sadece döndüğü değil, dönüş yönü de vurgulanmiş.

"Ey cin ve insan topluluğu! Göklerin ve yerin kuturlarından geçmeye gücünüz yetiyorsa haydi çıkın. Çıkamazsınız, ancak bir imkan ile çıkabilirsiniz."(Rahman, 55/33)

‘Kuturlar’ çap demektir. Ee çapda yuvarlak bir şekil.

"Gece de bir alamettir onlara. Ondan gündüzü soyar çıkarırız."(Yâsîn, 36/37)

“Soyup çıkarmak” ’sehl’ kelimesi “yuvarlak bir şeyi soymak”tır.

Açık ve net bir şekilde kuranda da kanıtları varken dünya düzdür demek boş lakırtıdan başka birşey değildir.. Güzel bir paylasım olmuş