Sevdiğim Şarkılar ve Hikâyeleri #3

in #tr6 years ago (edited)

image source


Böylesine güzel bir şarkıyı nasıl olur da bunca sene duymadım kendime şaşırıyorum, belki de dinleyicilerinin

kimse bilmesin bu şarkı bize özel kalsın, "falanca diziden geldimciler basmasın burayı:)"
diyerek kalplerinin en nadide yerine gömdükleri bir şarkıdır...

source



Nilipek öyle naif söylüyor ki incitmeden sakin sakin, sesi gizemli bir şekilde huzur veriyor insana...

Huzur belki bir müzik notasında gizli; belki bir filmin, en sevdiğin sahnesindeki eşlik ettiğin repliği...
Belki de eskilerden kalmış siyah beyaz bir fotoğraf karesi...
Bir çift göz ve tuttuğun sımsıcacık el...
Karanlıkta yaktığın titrek bir mum alevi belki de...


O aranan huzur bir andır, anda gizlidir; görüp hissettiğin an tutup bırakmayacaksın yoksa o treni kaçırır ardından işlemeli mendilini sallarsın.
Bu sahne de yeşilçamda olur anca:)


sen bilmezsin benim gözlerim nasıl büyütür
olmayan işaretleri nasıl net görür
bir duvar üzerinden kaçak izlerken
utanır, sıkılır, kapanır, gömülür

image source

gözün değse kanatlanır, kaçar bakışlar
dağılır zihin toz bulutu üflesen uçar

Bu şarkının orjinali daha iyidir belki ses kalitesi açısından ama akustik versiyonlar bana hep daha samimi gelmiştir.
Sanki gönlündeki her şeyi bu sözlerle ve müzikle dışa vurmuş gibi. O kadar içten söylüyor.

Şöyle bir yoruma denk gelmiştim;

bu şarkı ninni gibi, uzun yol şarkısı, sanki cennete giden yolda bir fısıltı gibi...

Dinlerken size de öyle geliyor mu bilmiyorum aynı şeyi kitap okurken de hissediyorum. Sanki odamda filmlerdeki gibi bir boyut kapısı açılıyor ve oradan girip dünyalık her ne varsa ardımda bırakıyorum. Başka bir âlemde buluyorum kendimi. Orada hiçbir kötülük yokmuş gibi geliyor ve hep kalmak istiyorum. Keşke olsa...

güldürür müyüm seni bıktırır mıyım bilmem
baktırır mıyım yüzüme eğer güldürürsem?

Sanırım herkes güldürürsün diyecek birini bekliyor. Acaba beklerken biz gülümsüyor muyuz önce aynadakine?

Beğendiğim bu güzel şarkıyı, buraya kadar okuyan herkese armağan ediyorum:)



not: sen onu bıktırır mısın bilmem ama ben bu şarkıyı defâlarca dinleyip, etrafimdakileri bir miktar bıktırmış olabilirim🙂


# Sevdiğim Şarkılar ve Hikâyeleri 2

Sort:  

Çok güzel söylemiş, sesi sakin ve huzur verici tonda keyifle dinledim😃
Sözleri de düşündürücü...
Güldürür müyüm seni
Bıktırır mıyım bilmem...
Emeğine sağlık güzel arkadaşım 😃

teşekkür ederim güzel kalpli arkadaşım, senin de beğenmene sevindim😊


Nil İpek'i ben de bu şarkıyla öğrenmiştim. Çok tatlı bir sesi var 🙂

bu şarkıyı yazımda bahsettiğim şarkıdan sonra dinledim ve de sevdim ama ilk tanıştığım şarkı daha başkaydı:)
o da bir başka yazımın konusu olur belki🙂

Dinlerken bana da öyle geliyor. Dediğiniz gibi aynı şeyi kitap okurken de hissediyorum. Sanki farklı bir bakış açısı ediniyor insan. Başka bir dünya ile iletişime geçmek gibi. Bu şarkı da çok güzelmiş, paylaştığınız için teşekkür ederim :)

teşekkür ediyorum☺

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Bir şarkıyı dinlerken, bir şiiri okurken, bir kitapta kaybolurken, eminim ki herkes farklı duygular hisseder. Kişinin geçmişte yaşanmışlıkları yön çizer duygulara. Kimini acı acı gülümsetirken kiminin yarasını kanatır, bir diğerinin derdini deşer. Bir şarkı söyleyemediklerimizi dile getirir, adeta tercüman olur hislerimize. Sanki size özel yazılmıştır. Çok güzel bir paylaşım yapmışsınız her zaman olduğu gibi. Teşekkürden fazlasını hakediyorsunuz sanırım 😊

bu sözleriniz de bir teşekkürden fazlasını hakediyor 😍